חדירת המכוניות החשמליות לשוק הרכב המקומי יוצרת זירת קרבות חדשה בין היצרניות. לא רק בתאוצות ובמהירויות, אלא גם בקצב הטעינה. כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, השבוע הכריזה טסלה על הפעלת מתחם הסופרצ'ארג'רס הראשון שלה בישראל, בקניון עזריאלי שבתל אביב. במקום הוצבו שש עמדות בעלות יכולת טעינה בקצב 260 קילווואט שעה, מהירות מכל עמדה אחרת שהוקמה בישראל עד עתה, רובן של 50 קוט"ש, מיעוטן מגיע ל-175 קוט"ש.
נראה היה כי טסלה תישא את כתר שיאנית מהירות הטעינה בישראל, אלא שיבואנית פורשה החליטה לאמץ לעצמה את התואר. בלי הרבה פרסום החלה אורכיד ספורטס קארס, יבואנית פורשה לישראל, להפעיל עמדה של 350 קוט"ש, בקלות המהירה ביותר בישראל ואחת המהירות שקיימות כיום. העמדה, הממוקמת במתחם המוסך המרכזי של היבואנית בהרצליה, היא גם הראשונה בארץ שמשלבת אגירת אנרגיה.
2 צפייה בגלריה
(איתן קג'יה)
כדי למתן את עוצמת החשמל הדרושה לעמדה בעת טעינת רכבים, היא מצוידת בסוללה בקיבולת של 140 קוט"ש, כמו של שלוש חשמליות עממיות ביחד. כך מסוגלת העמדה לטעון בו זמנית צמד פורשה טייקאן חשמליות, ולמלא סוללה ריקה שלהן בתוך 38 דקות בלבד. 20 דקות טעינה מספיקות תיאורטית לטווח של 270 ק"מ.
2 צפייה בגלריה
 עמדות הטעינה המהירה של טסלה
 עמדות הטעינה המהירה של טסלה
עמדות הטעינה המהירה של טסלה
(אודי עציון)
העמדה המהירה של פורשה, כמותה מציבה היצרנית כיום במרכזי שירות ברחבי העולם, יקרה יחסית ומחירה כחצי מיליון שקלים. את ההתקנה בישראל ביצעה חברת אפקון, אבל העמדה תשמש רק את לקוחות פורשה שיגיעו לטיפול במוסך, או יבקשו להשתמש בה בשעות העבודה של המוסך, בימי חול מ-08:00 ועד 17:00.
יש להזכיר כי גם טסלה מגבילה את השימוש ברשת המטענים המהירים שלה רק ללקוחותיה, אך אלה נדרשים לשלם שקל אחד לכל קוט"ש ובמקראה של העמדות הראשונות בחניון עזריאלי, יאלצו לשלם גם על החנייה. לקוחות פורשה לעומת זאת יהנו מטעינה מהירה בחינם. בינתיים היא תשמש רק בעלי דגם טייקאן, החשמלית המלאה הראשונה של המותג, אך בשנה הבאה תצטרף אליה גרסה חשמלית של רכב הפנאי מקאן.