טויוטה קורולה היא המכונית הנמכרת ביותר בעולם במהלך השנה החולפת, עם 1,236,380 מכוניות בגרסאות שונות שנמכרו ב-2019 ונשאו את שם הדגם. בכך שומרת המשפחתית של הקונצרן היפני על התואר בו החזיקה גם בסוף 2018. גם המקום השני מאכלס את אותו דגם שזכה בסגנות ב-2018 - פורד מודל F, הטנדר האמריקאי והרכב הנמכר ביותר בצפון אמריקה ששווק בגרסאותיו השונות ב-1,070,234 יחידות. כך עולה מנתונים שפורסמו על-ידי חברת פוקוס2מוב.
3 צפייה בגלריה
טויוטה קורולה HB
טויוטה קורולה HB
טויוטה קורולה HB
(צילום: ניר בן זקן)
המקומות שלישי ורביעי שמורים אף הם למכוניות שהחזיקו בהם שנה מוקדם יותר. מטויוטה ראב4 נמכרו אשתקד 931,852 יחידות בעוד שמהונדה סיוויק שווקו 821,374 מכוניות בכל רחבי העולם. הן הקורולה והן הראב4 נהנו מהצלחה גדולה של דגמים עדכניים שהחליפו ישנים יותר, והמספרים מאשרים זאת גם באחוזים: צמיחה של כ-4% לקורולה וזינוק מרשים של כ-12% לראב4.
3 צפייה בגלריה
הונדה סיוויק טייפ R
הונדה סיוויק טייפ R
הונדה סיוויק טייפ R
(צילום: ניר בן זקן)
במקום החמישי ממוקם רכב הפנאי הונדה CRV (כ-822 אלף מכוניות) שראה אף הוא זינוק נאה של כ-12% במכירות במהלך 2019 ועליה מהמקום השביעי ב-2018. רכב פנאי נוסף, פולקסווגן טיגואן, ממוקם שישי עם כ-741 אלף מכוניות חדשות שעלו על כבישי העולם. ראם, הטנדר האמריקאי הגדול של קונצרן פיאט-קרייזלר, נהנה אף הוא מהשקת דגם חדש ורושם את הזינוק המרשים ביותר בעשירייה הראשונה - 17.5% צמיחה במכירות ל-732 אלף מכוניות חדשות וזינוק מהמקום ה-11 ב-2018 ל-7 אשתקד.
3 צפייה בגלריה
ראם 2500HD
ראם 2500HD
ראם 2500HD
(צילום: ניר בן זקן)
טויוטה קאמרי, המכונית השלישית של הקונצרן היפני, ממוקמת שמינית עם כ-691 אלף מכוניות חדשות, כשהיא מקדימה את פולקסווגן גולף הממוקמת תשיעית. הקומפקטית הגרמנית, מכונית משפחתית "קלאסית" שניה בלבד בעשירייה הראשונה, סבלה מהמתנה לדור השמיני מאז הושקה לראשונה וסגרה את 2019 עם 688 אלף מכוניות חדשות וירידה של 13% לעומת 2018. את העשירייה הראשונה סוגר הטנדר השלישי בחבורה החוד, שברולט סילברדו, עם 644 אלף מכוניות חדשות.
בכל העולם נמכרו במהלך השנה החולפת כ-65.5 מיליון כלי רכב חדשים, ירידה קלה לעומת יותר מ-68 מיליון כלי רכב שנמכרו בשנתיים שקדמו לה. על הירידה של כ-4% במספר כלי הרכב החדשים למרות צמיחה באוכלוסיה והתעוררות בשווקים חדשי, לצד שמירת נתוני 2018 במרבית מדינות העולם, אחראיות שתי מדינות ענק בהן ציפו למכור דווקא יותר אשתקד אך בפועל נרשמה בהן ירידה חדה של כ-10% - הודו וסין, שוק הרכב הגדול בעולם. בשתיהן נמכרו 3 מיליון ו-21 מיליון כלי רכב חדשים בהתאמה, לעומת 3.4 מיליון ו-23.3 מיליון ב-2018.