בקצרה:
  • מתיחת פנים ל-5008, עם עוד מערכות בטיחות
  • מנועים ותיבות הילוכים נותרו ללא שינוי
  • תג המחיר גבוה מבעבר ומתחיל ב-180 אלף שקל
מהות השינוי: שינויי המראה קלים בלבד עם סבכה ויחידות תאורה שונות. בפנים מאכזב לגלות כי מסך המגע העדכני והגדול יותר ("10 לעומת "8) שמוצע בחו"ל, לא עשה דרכו לגרסה המקומית. לעומת זאת, מערכות הבטיחות שודרגו בגרסת הבסיס וכוללות כעת גם בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה על נתיב - לעומת התרעה בלבד בעבר.
מה נשאר: המנועים המוגדשים ותיבות ההילוכים נותרו ללא שינוי. גרסאות הבנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (130 כ"ס, 180 אלף שקל) וארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (180 כ"ס, 187 אלף שקל), או טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר (130 כ"ס, 189 אלף שקל), כולן עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית.
רשימת אבזור הנוחות נותרה זהה וכוללת בגרסת הבסיס לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מצלמת נסיעה לאחור עם חיישני חניה (אחוריים וקדמיים), בקרת אקלים מפוצלת, מנופי שליטה ידנית בהילוכים, מפתח חכם, מראות מתקפלות חשמלית, וחישוקי "18.
הגרסה הבכירה תוצע רק עם מנוע הבנזין החזק והדיזל (205 ו-207 אלף שקל בהתאמה), וכוללת ריפוד משולב עור למושבים עם כיוון חשמלי לנהג וחימום לקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, דלת תא מטען חשמלית, וילונות הצללה לחלונות האחוריים וחלון שמש.
מה אנחנו חושבים: גם לפני מתיחת הפנים נחשב ה-5008 לאחד מהדגמים הטובים בקטגוריה, בזכות היצע מנועים מגוון ומודרני, איכויות נסיעה גבוהות ותא נוסעים שימושי. למרות ההתייקרות הקלה, טוב עשתה היבואנית ששדרגה את מערכות הבטיחות החשובות, בעיקר כשמדובר במוביל נוסעים. חבל שלא כללה גם את מסך המגע הגדול, הנוח והמרשים יותר. עם זאת, בקרוב צפוי לנחות כאן דור חדש למיצובישי אאוטלנדר, אחד מרבי המכר של הקטגוריה. התחרות לא תהיה פשוטה.