בקצרה:
  • דאצ'יה דאסטר הבא יהיה דגם חדש לגמרי
  • עם פלטפורמה מודרנית ומערכות בטיחות מתקדמות
  • דיזל לא יהיה יותר. גרסה היברידית בתכנון
טייק 3: דאצ'יה תציג בשנה הבאה דור שלישי לדאסטר, שיוצר מאז הוצג לראשונה בשתי מיליון יחידות, והפך כך לדגם השני הכי נמכר של המותג הרומני אחרי הסנדרו. החידוש המשמעותי ביותר יהיה מעבר לפלטפורמת CMF-B המודרנית של בעלת הבית רנו-ניסאן, זו שתאפשר לשלב בו לראשונה מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
הוא צפוי לשמור על ממדים דומים לדאסטר היוצא עם מקום לחמישה נוסעים כבעבר, אך תמונות ריגול שפורסמו ברשת חושפות כי העיצוב צפוי להפוך זוויתי יותר, קשוח ואגרסיבי עם יחידות תאורה מקוריות בהשראת הביגסטר, קונספט שהוצג לפני כשנתיים.
עדיין לשטח: למרות שמערכת ההנעה הכפולה לא מוצעת בדגמים המקבילים על בסיס הפלטפורמה (למשל רנו קפצ'ור וניסאן ג'וק), דאצ'יה כן צפוי לשלב אותה בדאסטר במטרה לשמור על מעמדו כאחד מרכבי הפנאי כפולי ההנעה הזולים בשוק. כבעבר הוא יוצע רק עם תיבת שישה הילוכים ידנית, עם הילוך ראשון קצר במיוחד המשמש כמעין תחליף להילוך כוח.
עוד לא ברור אלו מנועים ישולבו בו, אבל נראה כי הדיזל המשובח (מכונה K9K) ששירת בשני הדורות הקודמים, לא יוצע עוד, שכן גם בעלת הבית רנו מפסיקה לשלב אותו בדגמיה העדכניים. הוא כן צפוי להציע מנוע בנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.33 ליטר ומערכת היברידית קלה, וככל הנראה גם את המנוע ההיברידי העדכני של רנו.
מה אנחנו חושבים: על כתפי הדאסטר החדש מונח אתגר גדול ומשמעותי. מצד אחד הוא נדרש לשמור על ה-DNA של קודמיו בשושלת כרכב פנאי זול, עם יכולת שטח בגרסאות כפולות הנעה. מצד שני הוא מחוייב בעדכון מקיף על מנת לשמר את רלוונטיות בשוק לרבות שילוב מערכות הנעה היברידיות ומערכות בטיחות מתקדמות.
אם דאצ'יה תצליח לשדרג אותו מבחינה מודרנית מבלי לפגוע באופיו הייחודי, הוא עשוי להפוך פופולארי אפילו יותר מבעבר, בעיקר בגלל שמרבית הדגמים בתעשיית הרכב כיום סובלים מעליית מחירים קבועה.