האפיפיור פרנציסקוס מחליף את רכב השטח הסופר-מפואר ויקר של מרצדס בדאצ'יה דאסטר צנועה. כך שהחל מעתה, המשמר השווייצרי יושיב את הוד קדושתו במכונית הפשוטה שתהיה מעתה כלי הרכב הרשמי להופעות בציבור.
פרנציסקוס, האפיפיור הנוכחי וה-266 במספר, החליט לאחר כניסתו לתפקיד לוותר על הרכב המשוריין ששימש את קודמיו, מאז ניסיון ההתנקשות באפיפיור יוחנן פאולוס השני בכניסה לכיכר פטרוס הקדוש ב-1981. מכוניות שרד ממוגנות אלה, שהתבססו על רכבי השטח של מרצדס מדגם G ו-ML, צוידו בקפסולת שקופה ומשוריינת בחלק האחורי, בו יכול היה האפיפיור לנופף לקהל בזמן התהלוכה.
דאסטר ישראלי, במבחן השוואתי:


פרנציסקוס הידוע בדעותיו הליברליות ואורח חייו הצנוע עזב כאשר מונה לארכיבישוף של בואנוס איירס את הארמון לטובת דירה במרכז העיר, והשתמש בתחבורה הציבורית. גם כאפיפיור זו אינה פעם ראשונה בה הוא מפגין צניעות יוצאת דופן שלא בדיוק התגלתה אצל קודמיו. כך למשל נסע בקיה סול בביקורו בדרום קוריאה ב-2014, ובפיאט 500L בביקורו בארה"ב ב-2015. המעבר מהמרצדס לדאצ'יה אם כך, אינו מפתיע.
המשמר השוויצרי - המקבילה לשירות החשאי האמריקאי או היחידה לאבטחת אישים של השב"כ - שאחראי לאבטחת מנהיג הכנסייה הקתולית העביר את הדאסטר הסבה קלה. זו כוללת חלון שמש גדול (המוצע לראשונה במותג) והתקין בו חופה שקופה על הגג להגנה בפני גשם על מנת לאפשר את התהלוכה המפורסמת. בפינות מכסה המנוע צמד התקנים ייעודיים לדגלי הוותיקן. וזהו, מעבר לכך הוא זהה לרכב שחונה אצלכם ברחוב.