בקצרה:
  • ג'יפ מתאימה עצמה לטרנד וחושפת רנגלר חשמלי
  • מבטיחה כי הביצועים ויכולת השטח לא ייפגעו
  • מפתיעה ומבטיחה כי תיבת ההילוכים תהיה ידנית
בין עבר לעתיד: ג'יפ רנגלר, רכב השטח המפורסם בעולם, הוא אחד הדגמים הבודדים כיום בתעשיית הרכב ששומר על דימיון לדגם המקורי, הגיבור המוטורי של מלחמת העולם השניה, הוויליס MB. עד כדי כך ש-80 שנים אחרי, רנגלר JL העדכני עדיין מורכב באותו פס ייצור בטולדו אוהיו, ושומר אמונים למכלולים ותיקים וחסונים כמו שלדת סולם וסרנים חיים.
ובכל זאת, גם אייקון השטח שנמכר היטב בכל מקום בעולם נדרש להתעדכן. ג'יפ כבר הציגה גרסה היברידית-נטענת לרנגלר וכעת היא חושפת את המגנטו, אב טיפוס לגרסה חשמלית מלאה. חשיפה מלאה צפויה ב"איסטר ג'יפ ספארי" שיפתח בסוף השבוע הקרוב בעיירה מואב שבמדינת יוטה, מאירועי השטח הגדולים בעולם שמושך אליו בכל שנה מספר עצום של חובבי רכבי שטח.
נקי מזיהום: המנוע החשמלי מותקן מלפנים במקום מנוע הבנזין, עם נתוני הספק ומומנט זהים למנוע V6 פנסטר המוכר (285 כ"ס ו-37.7 קג"מ). בשונה מהמקובל ברכבים חשמליים בהם הכוח עובר ישירות לגלגלים דרך, כאן הוא מחובר לתמסורת זהה לזו של רנגלר בעל מנוע בנזין - תיבת שישה הילוכים ידנית ותיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח.
ג'יפ מציינת כי שימוש במצמד לא ידרש לצורך תחילת נסיעה היות ולמנוע החשמלי זמינות כוח מלאה מ-0 סל"ד, בשונה ממנוע בעירה פנימית הנדרש לסל"ד גבוה מסרק והחלקת המצמד על מנת שלא לדומם אותו. שימוש במצמד ידרש רק בהעברה בין ההילוכים, מעלה ומטה. עוד מציינת היצרנית כי הזינוק ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) אורך 6.8 שניות, 0.3 שניות פחות מגרסת הבנזין.
ארבע יחידות מצברים ממוקמות בתוך שלדת הסולם, אחת מלפנים מתחת למנוע החשמלי, שניים במקום מיכל הדלק ויחידה נוספת מתחת לרצפת תא המטען, עם קיבולת כללית של 70 קוט"ש. טווח נסיעה לא פורסם, אבל משקל אב הטיפוס עומד על 2.6 טון, כ-700 ק"ג יותר מרנגלר קצר. וזה לא כולל את הגג, המושב האחורי והדלתות שהוסרו.
עבירות: יכולת השטח צפויה להשמר הודות למכלולים החסונים וצמיגי שטח אגרסיביים של פלקן ויילדפיק MT גדולים יותר מאלו עימם משווק הרנגלר רוביקון הרגיל ("35 לעומת "33). הבדלי המראה כמעט זניחים למעט סכימת הצביעה. על מכסה המנוע מתנוסס - שלא לצורך - כונס האוויר שהוצג ברוביקון 392, שם הדגם מוטבע בקצוות ויש פגוש ייחודי - במקרה זה עם כננת של WARN. מכללים רבים צבועים כאן בכחול המסמל את יחידות ההנעה משולבות החשמל של היצרנית. שקע הטעינה ממוקם לפני דלת הנהג, בדומה לגרסה ההיברידית נטענת.
מה אנחנו חושבים: אין מה לעשות ועם כל הרומנטיקה והחיבה לטעם של פעם, גם ג'יפ נדרשת להתאים עצמה לזמנים המודרניים, ורנגלר חשמלי אך מתבקש. עוד לא ברור האם היחידה הזו אכן תוצע בייצור סדרתי בעתיד הנראה לעין אך אם כן, היא נראית בכיוון הנכון. וזה בדיוק מה שג'יפ צריכה לעשות עם רנגלר, גם כשהוא לא פולט זיהום כלל.