כבר לא קורונה, אלא חוסר עניין. תערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה, עד פרוץ הקורונה תערוכת הרכב השנתית היוקרתית ביותר, שוב לא תיערך בעיר השוויצרית. התערוכה, שנערכה לאחרונה בז'נבה ב-2019, נוסדה ב-1905 והתקיימה עד חודש מארס 2020 כמעט ברציפות. אלא שאז בוטלה ברגע האחרון למרות ניסיון המארגנים למנוע זאת, כתוצאה מאיסור התקהלות של יותר מ-1,000 עליו החליט משרד הבריאות השוויצרי. זאת לאחר התפרצות הנגיף באיטליה השכנה שם מתו מהמחלה עד מועד התערוכה כ-20 בני אדם.
1 צפייה בגלריה
היה נחמד - תערוכת הרכב בז'נבה, פרה-קורונה
היה נחמד - תערוכת הרכב בז'נבה, פרה-קורונה
היה נחמד - תערוכת הרכב בז'נבה, פרה-קורונה
ב-2021 בוטלה התערוכה מאותה הסיבה ואילו תערוכת 2022 שאמורה היתה להתקיים בחודש פברואר השנה, בוטלה מספר חודשים מוקדם יותר בטענה של שמירה על בריאות הציבור. עם זאת ברור היה כי האירוע - אם יערך - לא יהיה כדאי פיננסית עבור מארגניו, כתוצאה משרשרת ביטולים מצד יצרניות הרכב. מהלך שפגע גם בתערוכות רכב גדולות אחרות. פרנקפורט הגדולה לא תיערך עוד, דטרויט הענקית שינתה את הלו"ז ועוד.
לפני כשנה הבטיחו המארגנים אמנם כי תערוכת 2023 תתקיים "ותהיה רבת השפעה", אך בימים האחרונים נודע כי גם השנה האירוע מבוטל ויערך במתכונת שונה ובעיקר בעיר אחרת, דוחא שבקטאר.
על פי התכנון המקורי, התערוכה של 23' אמורה הייתה להתקיים בשני חלקים: בשלב ראשון במרכז הכנסים של ז'נבה למשך חמישה ימים החל ב14.2, ואילו בחודש נובמבר כתערוכה נוספת של אותם מארגנים בעיר דוחא.
"בשל אי הוודאות שמייצרת הכלכלה העולמית ובעקבות המצב הגיאו-פוליטי לרבות סיכונים הקשורים להתפתחות המגיפה, הוחלט השנה להתמקד אך ורק בתערוכה שתתקיים בדוחא", הסבירו המארגנים, וציינו כי גם השנה סרבו יצרניות רכב רבות להשתתף.
התערוכה תתקיים אם כן בחודש נובמבר הבא, שנה לאחר המונדיאל בקטאר, במרכז התערוכות והכנסים הבינלאומי שסמוך לחוף המפרץ הפרסי, וכן במספר אתרים נוספים בעיר. מארגני התערוכה כבר הצהירו כי העברת התערוכה לקטאר אינה חד-פעמית, וכי היא צפויה להתקיים שם אחת לשנתיים, בדומה לתערוכות פריז ופרנקפורט בעבר.

לעוד חדשות רכב באתר iCar