בקצרה:
  • פיאט חושפת 600 חדשה וחשמלית
  • על בסיס פלטפורמה ומנוע של פיז'ו
  • שיווק מקומי בסוף השנה
חשמל משפחתי: ה-600 תהיה חשמלית שניה לפיאט, אחרי ה-500e, והיא תחליף באולם התצוגה של היצרנית האיטלקית את ה-500X הוותיקה. למרות שתמונות ריגול רבות כבר פורסמו ברשת, כעת זו פעם ראשונה שהיצרנית חושפת צילומים רשמיים ראשונים בסרטון חדש שפרסמה.
ניתן להבחין כי בדומה לאחותה הקטנה, גם כאן נשמר קו עיצוב עם קריצת רטרו לגרסת המקור מאמצע שנות החמישים, לרבות יחידות תאורה עגולות בחזית כשבצמוד להם הכיתוב 600. שם הדגם מופיע גם בחזית ובפרופיל על מגני הסף מפלסטיק שחור, בעוד הכיתוב פיאט מוצב רק על דלת תא המטען. סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע ("10.25) עם סוללת מתגים תחתיו.
בסיס צרפתי: נתונים טכניים רשמיים טרם פורסמו, אבל בדומה לג'יפ אוונג'ר גם ה-600 תעשה שימוש בפלטפורמה (CMP) ומכלולי הנעה משותפים לפיז'ו e2008 העדכני. עם מנוע חשמלי קדמי המפיק 156 כ"ס ואמור לאפשר זינוק ל-100 קמ"ש בכ-9 שניות. מצברי 54 קוט"ש יקנו טווח נסיעה של כ-400 ק"מ עם טעינה מהירה (100 קילוואט) ותאפשר מילוי מ-20% ל-80% בתוך כחצי שעה.
ה-600 צפוי לקבל מערכות בטיחות דומות לאלו שמוצעות באוונג'ר לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: למרות שה-600 היא לא חשמלית ראשונה עבור פיאט, מדובר בדגם סופר חשוב עבור היצרנית האיטלקית. שכן בשונה מה-500e המוגבלת מבחינת שימושיות וטווח נסיעה, ה-600 תאפשר לפיאט להתמודד בקטגוריית המשפחתיות חשמליות עם תצורת חמש דלתות שימושית, עם טווח נסיעה ראוי ותוך שמירה על מראה אייקוני וייחודי בשוק.
כפי שזה נראה יש לה סיכוי לא רק להפוך מצליחה בהרבה מה-500X אותה היא מחליפה, אלא גם להפוך לאחד הדגמים הפופולאריים ביותר של פיאט באירופה.