בקצרה:
  • ג'יפ אוונג'ר הוא למעשה פיז'ו e2008
  • בעתיד יוצע גם בגרסה כפולת-הנעה
  • צפוי לנחות בישראל רק בעוד שנתיים
חשמלי ראשון: האוונג'ר (Avenger) הוא דגם חשמלי ראשון של ג'יפ, וגם דגם ראשון בחטיבה האמריקאית של קונצרן סטלנטיס, העושה שימוש בפלטפורמה ומכלולי הנעה של פיז'ו-סיטרואן. הוא מוצג במסגרת תכנית חישמול דגמי המותג בעשור הקרוב, עם הבטחה כי עד 2030 כל הדגמים שתשווק החברה באירופה יהיו בעלי הנעה חשמלית מלאה, וכ-50% מההיצע בצפון אמריקה.
כבסיס תשמש פלטפורמת CMP המשותפת לרכבי הפנאי הקטנים של החטיבה הצרפתית, עם מערכת ההנעה העדכנית הכוללת מנוע חשמלי (156 כ"ס) שמחובר ישירות לגלגלים הקדמיים. הנעה כפולה? ג'יפ מבטיחה כי כזו תגיע בעתיד, כנראה עם מנוע חשמלי נוסף מאחור ובכך יהפוך ראשון עם הנעה לכל הגלגלים על פלטפורמת PSA. מצברי 54 קוט"ש מאפשרים טווח של 400 ק"מ עם טעינה מהירה (100DC) ומילוי מ-20% ל-80% בתוך 24 דקות.
מה עוד צריך לדעת: בהשוואה לפיז'ו 2008 המהווה לו בסיס, מרכב האוונג'ר קצר ב-22 ס"מ (408 ס"מ) עם תא מטען קטן ב-25 ליטר (380 ליטר), אבל ג'יפ מתגאה בכך שסביבת הנהג מציעה תאי אחסון רבים בנפח כולל של 34 ליטר, לדבריה יותר מפי שניים מהמקובל בקטגוריה.
סביבת הנהג שונה מזו השנויה במחלוקת של המקור הצרפתי. עם מסך המגע ("10.25) האיכותי מפיאט 500e החשמלית שמאפשר מיעוט מתגים, ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל דומה בגרסאות הבכירות, או קטן יותר ("7) בגרסאות הבסיס.
העיצוב החיצוני כבר נחשף לפני כחודש, עם מראה רבוע וקשוח לרבות סבכת שבע פסים (מדומה במקרה הזה) מלפנים, וידיות פתיחת דלתות אחוריות חבויות. לדברי ג'יפ, מרווח הגחון (20 ס"מ) וזוויות הגישה-נטישה (32-20 מעלות בהתאמה) הם הטובים ביותר בקטגוריה. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: מגמת ההתחשמלות בתעשיית הרכב לא פוסחת גם יצרנית רכבי השטח הראשונה בעולם הנאלצת להתאים עצמה לעידן החדש. והשימוש בפלטפורמה המוכחת של הצד הצרפתי בקונצרן סטלנטיס, יסייע לה ללא ספק להיות רלוונטית ואטרקטיבית יותר בשוק האירופאי, בו הביקוש לרכב חשמלי גדל במהירות.
עם זאת, חבל שאלינו מגיעים דגמים עדכניים של ג'יפ באיחור ניכר. כמו במקרה של הוואגוניר והגרנד צ'ירוקי L המסקרנים שעדיין לא משווקים כאן על-ידי היבואנית הרשמית, למרות שהם כן מגיעים בערוצי היבוא המקביל. וזה לא צפוי להשתנות עם האוונג'ר שמועד הגעתו צפוי רק לעוד שנתיים.