בקצרה:
  • מנהיג העולם הנוצרי החליף מנוע בנזין מזהם במימן נקי ברכב התהלוכות הרשמי
  • התהלוכה המפורסמת של האפיפיור לא תפלוט כך עשן רעיל לכיוון הקהל הרחב
  • בעבר כבר החליף את המרצדס המשוריינת והיקרה בדאצ'יה רומנית פשוטה וזולה
בלי פאר, ללא זיהום: האפיפיור פרנציסקוס, מנהיג הכנסייה הקתולית, די שונה ממרבית קודמיו בתפקיד בעת המודרנית. לא רק שהוא נחשב ליברלי בדעותיו, הוא גם ידוע באורח חיים צנוע יחסית, תוך דגש מיוחד על מודעות סביבתית לרבות זיהום אוויר. זה בא לידי ביטוי לא בסיסמאות נבובות, אלא הלכה למעשה בבחירותיו המוטוריות. בעוד קודמיו בתפקיד התניידו ברכבי שטח משוריינים וממוגני קפסולה שקופה וממוגנת ירי, על בסיס מרצדס G קלאס או ML, פרנציצקוס העדיף דאצ'יה דאסטר פשוט וזול, ללא קפסולה משוריינת.
וכעת מצטרפת טויוטה מיראי לצי כלי הרכב של הכס הקדוש או יותר נכון, המשמר השווייצרי - המקבילה לשירות החשאי האמריקאי או היחידה לאבטחת אישים בשב"כ - שאחראי לאבטחתו. המשפחתית היפנית הזו מצוידת במנוע מסוג תא דלק המפיק אנרגיה חשמלית באמצעות תהליך כימי המערב מימן ממכל ייעודי וחמצן מהאוויר.
האנרגיה עוברת למנוע חשמלי חזק (154 כ"ס) שתוצר הפליטה היחיד שלו הוא אדי מים. טווח הנסיעה בין תדלוקים עומד על כ-500 ק"מ, די והותר על-מנת לאפשר את התהלוכה המפורסמת בה האפיפיור ניצב ומנופף למאות אלפי הצופים ברחוב ומאות מיליונים נוספים בבתים.
כדי להתאים לצורכי התהלוכה, המיראי הוסבה בחלקה האחורי, הגג הוסר ובמקומו הוצבה חופה עם מושב במרכז וצמד מושבי אבטחה מאחור. מסגרת הגג השקוף מתנשאת לגובה 2.7 מטר וכוללת גם יחידות תאורה ייעודיות שיאפשרו תהלוכה לילית.
מה אנחנו חושבים: מנהיג העולם הנוצרי יכול לבחור לעצמו כל רכב שירצה, וכל יצרנית רכב תשמח גם לייצר עבורו כל כלי מוטורי שייבחר. אבל האפיפיור פרנציסקוס בחר בדוגמה אישית המובססת על צניעות, חיסכון ושמירה על איכות הסביבה. וזה מביא אותנו לבחירות של נבחרי הציבור בישראל. מתי נראה אותם בוחרים ברכב חשמלי לא מזהם, לצורך חיסכון בדלק וכדוגמה לשמירה על הסביבה, תוך ויתור על רכבי שרד גדולים לטובת דגמים צנועי מידות ופחות מנקרי עיניים? עוד יבוא היום. או שלא.