בקצרה:
  • יונדאי חושפת דור שני וחדש לקונה
  • כבעבר עם מנועי בנזין, הייבריד או חשמל
  • צפוי לנחות כאן במחצית השניה של 2023
רב המכר מתחדש: הקונה הוא אחד הדגמים הנמכרים ביותר של יונדאי באירופה, עם כמעט חצי מיליון יחידות שעלו על כבישי היבשת הישנה מאז הוצג לראשונה באמצע 2017. היצרנית הקוריאנית חושפת כעת דור חדש בשושלת, על בסיס פלטפורמת K3 המשותפת לקיה נירו.
כמו הדגם הקודם, גם החדש יוצע עם אפשרות בחירה בין מנועי בנזין, היברידי או חשמלי מלא, והוא ככל הנראה יהיה דומה לאלו שהוצעו בו בעבר. כלומר מנועי בנזין מוגדשים עם שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר או ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר, בחיבור לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד עם אופציה להנעה כפולה בחזק.
3 צפייה בגלריה
יונדאי קונה
יונדאי קונה
יונדאי קונה
מערכות ההנעה ההיברידית והחשמלית צפויות להיות דומות לאלו של האח לבית קיה. ההיברידי משלב בין מנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי עם 141 כ"ס, תיבת שישה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית. לגרסה החשמלית 204 כ"ס העוברים לגלגלים הקדמיים ומצברי 64.8 קוט"ש שאמורים לאפשר לו טווח נסיעה של קצת פחות מ-500 ק"מ.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני התעדכן עם חזית דומה לסטאריה המשלבת פס תאורה לרוחב, בגרסה החשמלית עם סבכה אטומה ובתי גלגלים בצבע המרכב לעומת מושחרים בשאר הגרסאות. בהשוואה לקונה היוצא החדש גדול משמעותית, עם תוספת 15 ס"מ לאורך, 2.5 ס"מ לרוחב ו-6 ס"מ לבסיס הגלגלים, מה שאמור לאפשר מרחב מחיה טוב משמעותית לנוסעים.
סביבת הנהג דומה לאיוניק 5 עם צמד מסכי "12.3 המוצבים בסמיכות אחד לשני ומשמשים לוח מחוונים ומסך מגע, אבל שמירה על מתגים פיזיים לתפעול מערכות שונות. גם בורר ההילוכים הוא כמו באיוניק 5, וניצב מימין להגה ומפנה בכך מקום לתא אחסון גדול בתחתית הקונסולה המרכזית.
מה אנחנו חושבים: עם הקונה החדש, יונדאי מטפלת במרבית נקודות התורפה של קודמו, לרבות סביבת נהג שנראית מודרנית משמעותית ושיפור מרחב המחיה לנוסעים, ותוך שמירה על עיצוב ייחודי והיצע מגוון של מערכות הנעה – בנזין, היברידי וחשמלי – המתאימות לכל צורך. אם יצליח לשמור על תג מחיר דומה לקודמו הוא עשוי גם לשמור על מעמדו כאחד הדגמים הנמכרים של המותג, באירופה ובישראל.