בקצרה:
  • ה-EQE תהיה חשמלית שניה ל-AMG
  • 687 כ"ס, 3.3 שניות ל-100, 240 קמ"ש
  • תנחת בישראל ברבעון השלישי של השנה
מול פורשה, אודי וטסלה: ה-EQE תהיה חשמלית שניה (אחרי ה-EQS) שעברה השבחה בחטיבת הביצועים של מרצדס. תתמודד מול פורשה טייקן ואחותה הכמעט תאומה אודי e-tron GT, אך גם מול פולסטר 5 העתידית וכמובן טסלה מודל S ה(מאוד) ותיקה.
ביצועים וחשמל: מרצדס תציע אותה בשתי גרסאות, שתיהן עם צמד מנועים חשמליים - קדמי ואחורי. ל-EQE 43 הספק של 476 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות. איטית בשתי עשיריות מטייקן 4S ובעשירית מ-e-tron GT בסיסית. ל-EQE 53 הספק של 626 כ"ס (או 687 כ"ס בחבילת "ביצועים"), עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות או 3.3 שניות בהתאמה. מהיר מ-RS e-tron GT (3.6 שניות), איטי מטייקן טורבו S (2.8 שניות).
שתיהן מצוידות במצברי 90.6 קוט"ש המכוילים לאספקת פרצי אנרגיה חזקים במצבי הנהיגה "ספורט" ו"ספורט+" וצריכת חשמל נמוכה במיוחד במצב "קומפורט". מערכת קירור משודרגת אמורה לשמר ביצועים מיטביים לאורך זמן, כך מרצדס. טווח הנסיעה עומד על 462 עד 533 ק"מ בגרסת ה-43, בעוד בעלי 53 יאלצו להסתפק בכ-15 ק"מ פחות. טעינה מהירה (170DC) תאפשר להוסיף 180 ק"מ של טווח נסיעה ב-15 דקות.
מה עוד צריך לדעת עליה: ה-EQE היא מכונית שניה למרצדס עם פלטפורמת EVE ייעודית לרכב חשמלי. בהשוואה לגרסה הרגילה היא מצוידת במיתלי אוויר אבל בכיול קשיח יותר, עם מוטות מייצבים עבים יותר וחיזוקי שלדה שונים. היגוי אחורי אקטיבי הוא ציוד תקני ב-AMG ומערכת הבלימה שודרגה - דיסקים קדמיים בקוטר 415 מ"מ עם קאליפר בעל שש בוכנות, אחוריים בגודל 378 מ"מ וקאליפר חד-בוכנתי. לממהרים באמת יש אופציה לבלמים קרמיים בקוטר 440 מ"מ מלפנים.
מרצדס מתגאה בכך שעל הקשר לקרקע אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט EV ייעודיים לרכב ביצועים חשמליים. מרשים, אבל כדאי לזכור כי מדובר בגומי זהה לזה בו מצוידת לא אחרת מיונדאי איוניק 5 המשפחתית.
מבחינה עיצובית נבדלת ה-AMG מהרגילה בפגושים אגרסיביים יותר מלפנים ומאחור, סבכת פסים (פאן-אמריקנה) מלפנים, מסיט אוויר בקצה דלת תא המטען וחישוקים ייחודיים ("20 או "21). סביבת הנהג אינה שונה מהותית, עדיין עם שלושה מסכים - לוח מחוונים ומסך מגע לנוסע ("12.3 כל אחד) ומסך מגע מרכזי ("17.7) המייצרים מראה אחיד לרוחב 141 ס"מ. בניגוד לגרסה הרגילה כאן יש גם תצוגת נתוני "אקשן". שינויים נוספים: הגה שונה (שטוח בחלקו התחתון) ועליו בורר מצבי נהיגה עליו, מושבי ספורט עם תמיכה משופרת וגימורי קרבון.
מה אנחנו חושבים: מרצדס, שבמשך שנים ארוכות ישבה על הגדר ולא הצליחה - או רצתה - להחליט לאיזה כיוון תלך עם הנעה אלטרנטיבית, התנפלה על החשמל. ואין דרך אחרת לתאר זאת. תוך כשנתיים היא מחזיקה בהיצע הרחב ביותר של דגמים נקיים מזיהום, מרכבי פנאי קטנים, דרך ספינות דגל יקרות ועד מסחריות. וכעת גם עם גרסת ביצועים, סוג של אלטרנטיבה ל-E63 המשובחת.
עם זאת, צריך להזכיר שבניגוד לעידן הבנזין, AMG לא הלכו כאן את כברת הדרך הארוכה לה הם רגילים. כן, הן חזקות אבל לא, לא יוצאות דופן. כן הן מהירות, אבל יש מהירות מהן. ואולי, רק אולי, הבחירה ב-43 ו-53 ולא ב-63 שסימל את גרסת הקצה האמיתית של הדגם, רומזת שיש עוד משהו בקנה. בעצם, זה לא רמז.