בקצרה:
  • פולסטר 5 תהיה תשובה שוודית לפורשה טייקן
  • ראשונה על בסיס ייעודי של חטיבת הביצועים
  • ייצור סדרתי תוך כשנתיים
פורשה משוודיה: חטיבת הביצועים של וולוו שתפתח נציגות מקומית בישראל תוך חודשים ספורים, חושפת תמונות ופרטים ראשונים של ה-5, מכונית GT חשמלית עם ארבע דלתות, מי שעשויה להיות התשובה השוודית לפורשה טייקן הספורטיבית. היא גם תהיה מכונית ראשונה של פולסטר על בסיס ייעודי, ולא כהסבה של דגם קיים של החברה האם, כמו במקרה של ה-1 ההיברידית-נטענת שחולקת פלטפורמה עם S90 וה-2 החשמלית שמבוססת על XC40.
פחות משקל: על הפלטפורמה אחראי מרכז המחקר והפיתוח של היצרנית בבריטניה המונה 280 מהנדסים, חלק ניכר מהם עבדו בעבר בקבוצות המרוצים של הפורמולה 1. לדברי היצרנית, שימוש ניכר באלומיניום מאפשר משקל עצמי (שלדה ומרכב) נמוך מזה המקובל במכוניות קטנות ממנה. היתרונות מבחינת ביצועים יכולת דינמית וצריכת חשמל, ברורים. עוד מציינים בחטיבת הביצועים כי הקשיחות המבנית גבוהה במיוחד.
המראה צפוי להזכיר את הפריספט קונספט שהציגה היצרנית לפני כשנתיים, עם מקדם גרר נמוך במיוחד למרות מנגנון פתיחת דלתות אחוריות קונבנציונלי. פולסטר לא חשפה נתונים על מערכת הנעה, הביצועים או טווח הנסיעה, אבל הם צפויים להיות דומים לאלה של המתחרה הגרמנית עם צמד מנועים חשמליים והנעה כפולה בגרסאות בכירות, ומנוע אחורי בודד בגרסאות הבסיס.
מה אנחנו חושבים: כפי שדיווחנו בעבר, חטיבת הביצועים החשמלית של וולוו צפויה לנחות כאן בחודשים הקרובים, כחלק מהתרחבות שתכלול נציגות ב-30 מדינות עד סוף 2023. בינתיים יש לה רק חשמלית אחת בהיצע, וזו עשויה להיות בעיה מול מתחרות אירופאיות בקטגוריית היוקרה.
ה-3 כרכב פנאי חשמלי הוא צעד נכון להגדלת היקפי המכירות, בעוד ה-5 אותה היא מציגה כעת, חשובה כמקדמת תדמית ומפגן יכולת. עד כמה היא תוכל להתמודד מול החשמלית של פורשה הנחשבת לדינמית ביותר מבין הדגמים הנקיים מזיהום? מוקדם לדעת.