בקצרה:
  • ברונקו פרו-ראנר הוא הדבר הקרוב ביותר לרכב מרוצי מדבר
  • עם גלגלי "40 ענקיים ומערך מתלים של רכבי מרוץ
  • המחיר טרם נחשף, אבל צפוי להיות בשמיים
סוס מרוץ: גם שנתיים אחרי שפורד החזירה לחיים את רכב השטח האייקוני, הברונקו עדיין עושה כותרות בצפון אמריקה, וזוכה לתשומת לב אדירה מהקהל המקומי. לצד זאת גם דרישת הלקוחות לשכלל ולשפר עוד יותר את המתכון המשובח מביא להצגת גרסאות קצה, הן של פורד עצמה כמו הברונקו ראפטור שצפוי לנחות כאן בקרוב, הן של סדנאות שיפורים חיצוניות כמו הנסי.
כעת סדנת APG (ר"ת Automotive Performance Group) מקליפורניה חושפת את מה שעשוי להיות הברונקו הקיצוני ביותר עד כה.
הכול ובגדול: השינוי הבולט ביותר הוא התקנת צמיגי שטח (טויו MT) במידת ענק של "40, גדולים משמעותית מ-"37 בברונקו ראפטור. על מנת לאכלס אותם הוחלפו בתי הגלגלים ביחידות עשויות קרבון המביאות להרחבה משמעותית של המרכב (35.5+ ס"מ) וגם מכסה המנוע עשוי מקרבון. שלדת הסולם נותרה ללא שינוי, אבל הסרן האחורי חזק משמעותית (דנה 60 לעומת דנה 50 בברונקו ראפטור) עם מוטות רדיוס ומוט פנהרד חדשים. מלפנים זרועות המתלה חדשים וחזקים משמעותית ושודרגה גם מערכת ההיגוי על מנת לאפשר פעולה חלקה בעומסים הגבוהים יותר.
השינוי המשמעותי ביותר הוא למתלים תוצרת KING האמריקאית עם מערך דומה למקובל ברכבי מרוץ, וחיבור לשלדה בתשובות עליונות גבוהות ומחוזקות יותר. בכל ארבעת הפינות מותקנות יחידות ראשיות מסוג קויל-אובר (בולם בתוך קפיץ) "3.0 בולם נוסף עם מיכל חנקן "2.5 ובאמפ סטופ (מופעל אוויר) "2.0. מלבד יכולת ספיגה משופרת בעומסים גבוהים גם מהלך המתלים (36.8 ס"מ בכל ארבעת הפינות) ארוך יותר מהברונקו ראפטור (ב-1.3 ס"מ מאחור וב-3.8 ס"מ מלפנים). מי שיבחר דווקא בצמיגי "37 קטנים יותר יהנה ממהלך מתלים ארוך עוד יותר של 42 ס"מ.
APG לא פירטה לגבי מערכת ההנעה אותה תציע בגרסה המשודרגת, אבל סביר להניח שתהיה זו יחידה זהה לראפטור – V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר בחיבור לתיבת 10 הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית לכביש יבש, כפולה-אוטומטית עם העברת כוח לפנים בכביש רטוב, כפולה לשטח והילוך כוח.
מה אנחנו חושבים: מהתרשמות ראשונית נראה שהשיפור של סדנת APG הוא יסודי לפרטיו הקטנים. החברה מקליפורניה לא הסתפקה בהתקנת גלגלים גדולים בלבד, אלה העבירה את כל המערכות המכניות הנלוות השבחה מסיבית על מנת לאפשר לעמוד בעומסים הגבוהים אליהם הוא מכוון, הן לנסיעה מהירה בשטח והן לעבירות טכנית.
אם אתם שואלים אותנו, זה הברונקו הקיצוני ביותר שניתן לרכוש כיום. על השאלה האם הוא מצדיק את תוספת המחיר הנדרשת עליו, נדע לאחר שיתפרסמו הפרטים המלאים, אבל נראה לנו שלגרעין הקשה של נהגי השטח שיכולים להרשות לעצמם, זה לא ממש משנה.