בקצרה:
  • פורשה תציג בקרוב GT3 קיצונית עוד יותר
  • ללא שינוי במנוע, כן במתלים ובאווירודינמיקה
  • שיווק מקומי בתחילת השנה
כוכבת מסלול: פורשה תשיק בקרוב GT3 RS חדשה, גרסה הנחשבת לקצה הצמרת בהיצע גרסאות ה-911. בינתיים מסתפקת היצרנית הגרמנית בפרסום תמונה בודדת של אב-טיפוס מניסויי נהיגה, וממעטת במידע טכני אותו היא שומרת להשקה המלאה באמצע אוגוסט. למרות זאת אנדראס פרונינגר, ראש חטיבת דגמי GT ביצרנית אמר כי "מנוע בוקסר שישה צילינדרים אטמוספרי בנפח 4.0 ליטר עם כ-500 כ"ס הוכח כאידאלי לשימוש לימי מסלול. לכן התמקדנו בתהליך הפיתוח בשדרוג האווירודינמיקה ורכיבי שלדה ומתלים".
מה אנחנו יודעים: על פי דבריו של פרונינגר ה-GT3 RS תעשה שימוש באותה מערכת הנעה מה-GT3 הרגילה, אבל ככל הנראה המנוע יחובר רק לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד. היא גם צפויה לשמור על מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים בדומה ל-GT3, ובשונה מתצורת מקפרסון בשאר דגמי 911 העדכנית.
מהתמונה ניתן להבחין כי מלפנים נוספו כונסי אוויר, במכסה הקדמי ובבתי הגלגלים מלפנים האמורים לייעל את זרימת האוויר בעוד שמאחור הותקן ספוילר ענק שאמור להביא לשיפור כוח ההצמדה. שינויים אלו אמורים לאפשר לה לקצץ מזמן ההקפה יוצא הדופן של ה-GT3 הרגילה בנורבורגרינג (6 דקות ו-59.9 שניות), אבל ספק רב אם היא תדיח מתואר המהירה ביותר את ה-GT2 RS שעברה השבחה בסדנת Manthey-Racing (6 דקות ו-43.3 שניות).
מה אנחנו חושבים: עם ה-GT3 החדשה פורשה עשתה את הבלתי ייאמן, פעם נוספת. מצד אחד היא הצליחה לשמור על מנוע אטמוספרי למרות תקנות זיהום אוויר מחמירות, ומצד שני לשדרג עוד יותר את היכולות הדינמיות הגבוהות ממילא. גרסת RS צפויה לשדרג עוד יותר את היכולות, ולהיות הדבר הקרוב ביותר למכונית מסלול עם רישוי לכביש הציבורי. אם לשפוט על פי ההיסטוריה של פורשה היא ללא ספק תצליח בך הפעם, אבל זה גם כנראה יהיה הדרן אחרון למנוע בנזין טהור.