בקצרה:
  • סיירה EV יהיה טנדר חשמלי שני ל-GMC
  • עם 754 כ"ס ו-640 ק"מ בין טעינות
  • תחילת שיווק בארה"ב - רק ב-2024
טנדר חשמלי שני: הסיירה EV יהיה טנדר חשמלי שני ל-GMC אחרי האמר EV. בדומה לקשר המשפחתי המוכר בין הטנדרים עם מנועי הבנזין והדיזל של GMC ושברולט, גם במקרה שלו מדובר באח תאום לסילברדו EV. כבסיס משמשת פלטפורמת אולטיום הייעודית של GM לרכב חשמלי, זאת בשונה מהמתחרה הישיר - פורד F150 לייטנינג - הנשען על שלדת סולם מוסבת של גרסת הבנזין.
מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים עם 754 כ"ס, עם זינוק ל-100 קמ"ש בכ-4.5 שניות וכושר גרירה של 4.3 טון (דומה לפורד) אך כושר העמסה של 590 ק"ג בלבד, כ-300 ק"ג פחות מהמתחרה הישיר. GMC לא מפרסמת את קיבולת המצברים, אבל מבטיחה טווח של 640 ק"מ בין טעינות, עם אפשרות לטעינה אולטרה מהירה (350DC) והוספת 160 ק"מ בתוך 10 דקות. למערכת הבלימה הרגנרטיבית יש אפשרות לנהיגת "דוושה אחת" - המנעות כמעט מלאה משימוש בדוושת הבלם והאטה עד כדי עצירה.
מה עוד צריך לדעת: בין הרכיבים הייחודיים לטנדרים של GM נזכיר מיתלי אוויר בכל פינה עם אפשרות הגבהה או הנמכה ב-5 ס"מ, היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים לשיפור כושר התמרון ומצב "סרטן" המאפשר המאפשר הטיה במקביל לקדמיים לנסיעה בשטח מורכב. כמו במתחרה הישיר, גם כאן המכסה הקדמי משמש כתא מטען בעוד שבארגז מוצבים שלושה שקעי חשמל להפעלת מערכות חיצוניות.
בסביבת הנהג יש לוח מחוונים דיגיטלי ("11) תצוגת נתונים עלית גדולה ("14) ומסך מגע ענק ("16.8) עם מערכת מצלמות היקפיות המאפשרות מבט על הרכב ב-14 זוויות שונות. יש גם את כל מערכות הבטיחות המוכרות של GM, כולל "סופר-קרוז" המאפשרת נהיגה אוטונומית חלקית בכ-640 אלף ק"מ של כבישים מהירים בארה"ב.
מה אנחנו חושבים: טנדרים חשמליים הם ללא ספק הדבר הבא בשוק הרכב בצפון אמריקה, למרות שפריצתם מתעכבת בשנה-שנתיים ביחס להערכות ראשוניות. אבל אין כל ספק כי הם צפויים להחליף במהירות גם שם את אחיהם זללני הדלק ומזהמי האוויר, למרות הכל. וביחס לסיירה EV: ממש כמו אחיו התאום, על הנייר הוא מאוד מרשים הודות לפלטפורמה הייעודית, בעיקר הביצועים ויכולת הטעינה המאוד מהירה.
אבל דווקא בצפון אמריקה מפתיע ש-GM לא השכילה להעניק לו כושר העמסה תחרותי יותר, ומפתיע לא פחות שהשוק יאלץ להמתין לגרסאות פחות יקרות שלו - בשלב ראשון ישווק בגרסה סופר-יקרה שמחירה 107 אלף דולר - עד 2025. במונחי התעשייה המאיצה בקצב מסחרר לעבר הנעה נקייה מזיהום אלה לא חדשות טובות.