• לשברולט סילברדו EV יש המון כוח וטווח של 664 ק"מ
  • 0 ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות, באולמות המכירה בעוד שנה
  • ויש גם אקווינוקס חשמלי שיתחרה בטסלה מודל Y
כמעט אחרי כולם: הסילברדו EV שהוצג בתערוכת CES בלאס ווגאס הוא גרסה חשמלית לטנדר הפופולארי שלה, ותשובה מעט מאוחרת לפורד F150 לייטינג. כפי שדיווחנו בעבר, הוא משתמש בפלטפורמה הרב-מותגית ייעודית של GM לרכב חשמלי, שמשותפת גם להאמר EV, עם שני מנועים חשמליים (אחורי וקדמי) בתפוקה משולבת של 664 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות. כמו בהאמר, גם כאן יש מיתלי אוויר בכל פינה עם אפשרות הגבהה או הנמכה ב-5 ס"מ והיגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים, בעיקר לשיפור כושר התמרון של הרכב הגדול.
טווח הנסיעה מרשים ובגרסת טווח-מוגדל הראשונה שתרד מפס הייצור, עומד על 640 ק"מ, 160 ק"מ יותר מהטנדר החשמלי של פורד. בנוסף הוא מצויד במערכת חשמל במתח גבוה שמאפשרת טעינה אולטרה מהירה בהספק גבוה משמעותית (ומהירות גבוהה יותר) מהמתחרה - 350DC לעומת 150DC. במילים אחרות: עוד 160 ק"מ ב-10 דקות. כושר הגרירה (3.6 טון) זהה ל-F150 לייטנינג, אבל יכולת העמסה נמוכה יותר (544 ק"ג, 360 ק"ג פחות).
מה עוד צריך לדעת: בשונה מפורד ששמרה על עיצוב כמעט זהה בין הטנדר החשמלי שלה לרגיל, בשברולט הוא שונה לחלוטין מהסילברדו המוכר, מכל זווית שתביטו בו. יש תא מטען גדול מתחת למכסה קדמי וארגז אחורי עם אפשרות פתיחת חלקה האחורי של הקבינה להעמסת חפצים ארוכים במיוחד.
שברולט תציע בו לא פחות מ-10 חיבורי חשמל שונים בהספק 10.2 KW להפעלת מכשירים שונים, כולל אפשרות שימוש במצבר לצורך טעינת רכב אחר. סביבת הנהג מודרנית וכוללת מסך מגע ענק ("17), לוח מחוונים דיגיטלי ("11) ותצוגת נתונים עלית גדולה על השמשה ("14). שברולט תציע בו גם את מערכת "סופר=קרוז" המאפשרת נהיגה אוטונומית בקטעים מוגדרים של כבישים מהירים בצפון אמריקה.
ויש גם פנאי חשמלי: שברולט ניצלה את תערוכת CES כדי להציג תמונות ראשונות של האקווינוקס EV, רכב פנאי חשמלי ראשון שיתחרה בטסלה מודל Y, פורד מוסטנג מאך-E, פולקסווגן ID4 וגם קרייזלר איירפלו שהוצגה לצידו בתערוכה.
מלבד תמונות, שברולט לא מפרסמת בשלב זה כל מידע אודותיו, למעט העובדה שהוא מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי שמשותפת לקאדילק ליריק. עוד היא מבטיחה שכשיגיע לאולמות התצוגה בצפון אמריקה בסתיו 2023, תג המחיר שלו יהיה 30 אלף דולר, נמוך משמעותית מהמתחרים הישירים (בין 40 ל-50 אלף דולר) ודומה לזה של משפחתית גדולה כמו טויוטה קאמרי.
היצרנית האמריקאית מעוניינת להרחיב את היצע הדגמים החשמליים והצהירה כי תציג בקרוב גם בלייזר EV חשמלי על בסיס אותה פלטפורמה. מערכת ההנעה בשני הדגמים צפויה להיות דומה לזו של קאדילק עם מנוע חשמלי אחורי (340 כ"ס), טווח נסיעה של 480 ק"מ עם אפשרות לטעינה מהירה (190DC) - כ-120 ק"מ ב-10 דקות.
מה אנחנו חושבים: שברולט אומנם מצטרפת באיחור למסיבת החשמליות, אבל שני הדגמים שלה נראים מבטיחים למדי. האקווינוקס EV למשל עם תג-מחיר נמוך שיאפשר לו להיות נגיש לקהל רחב כתחליף לסדאן משפחתית בנזין. הטנדר? הוא מציג לא מעט יתרונות על המתחרה הישיר מפורד, עם טווח גדול יותר, מערכת חשמל מתקדמת יותר, מערך מיתלים והיגוי מתוחכמים ותא מטען ייחודי.
תג המחיר של גרסת הייצור הראשונה והמפוארת - 105 אלף דולר - הוא גבוה מאוד. גבוה מדי לקהל היעד. אבל שברולט ללא ספק מעריכה כי רוכשים ראשונים לא יהיו אנשי עבודה אלא כאלה שפשוט רוצים אותו - יהיה מחירו גבוה ככל שיהיה. בעתיד תציע שברולט גם גרסאות בסיס במחיר נמוך משמעותית. אבל כל אלה הן הערכות לעתיד, בעוד יותר משנה מהיום. וכפי שזה נראה כעת, עולם הרכב משתנה בקצב מהיר יותר.