בקצרה:
  • יונדאי i20N נחתה לקראת שיווק מקומי
  • עם בנזין מוגדש, גיר ידני ו-204 כ"ס
  • המחיר המשוער: 175 אלף שקל
ביצועים מקוריאה: ה-i20N, גרסת הביצועים של הסופר-מיני הקוריאנית, נחתה בישראל לקראת תחילת שיווק בחודשים הקרובים וחונה כעת לצד i30N, שממתינה אף היא לתחילת השיווק. אלה חדשות טובות לחובבות הגה, אבל יש גם פחות טובות. קונה N, הצלע השלישית והמאוד מסקרנת בהיצע דגמי חטיבת הספורט של יונדאי המשווקים באירופה, לא יעשה (עדיין) עליה בשל הפסקת ייצור הדור הנוכחי.
3 צפייה בגלריה
יונדאי i20N
יונדאי i20N
(צילום: אמיר בורוביץ')
האחות הקטנה: ה-i20N מצוידת במנוע 1.6 ליטר מוגדש עם 204 כ"ס, תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. אלה מאפשרים לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות בלבד, 0.3 שניות מהר יותר מפולקסווגן פולו GTI.
כבסיס משמשת i20 רגילה, עם מרכב שחוזק ב-12 נקודות שונות. למתלים (מקפרסון מלפנים, קורות מתח מאחור) יש גיאומטריה שונה עם קפיצים, בולמי זעזועים ומוט מייצב קשיחים יותר, ומרכב נמוך בסנטימטר. למערכת ההגה יחס ישיר יותר, הבלמים הקדמיים גדולים יותר (320 מ"מ, 40 מ"מ יותר) ועל הקשר לקרקע אחראים צמיגי פירלי P-זירו (215/40) שפותחו לטענת יונדאי במיוחד עבורה.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני אגרסיבי יותר מהאחיות הרגועות של הדגם, עם כל השינויים המקובלים בגרסאות חמות. לרבות פתחי אוורור גדולים יותר ומסיטי אוויר שונים סביב המרכב, וספוילר בולט בקצה דלת תא המטען. בתא הנוסעים - כמו בדגם הרגיל - יש צמד מסכי "10.25 המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע, אבל גלגל ההגה שונה ונושא מתגי מעבר מהיר למצב נהיגה מועדף, עם מתג אדום נוסף האחראי על הפעלת או כיבוי מערכת גז ביניים אוטומטית.
שינויים נוספים כוללים מושבים עם תמיכה משופרת ודוושות מתכת. כמו ב-i30N, גם כאן יש בורר מצבי נהיגה (חמישה), כולל אפשרות להתאמה אישית של כל אחד מהרכיבים (מנוע, סעפת פליטה, הגה ובקרת יציבות). אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב והתרעת שטח מת.
3 צפייה בגלריה
יונדאי i20N
יונדאי i20N
(צילום: אמיר בורוביץ')
מה אנחנו חושבים: ה-i20N מתייצבת לקטגוריה שהצטמצמה משמעותית בשנים האחרונות, לאחר הפסקת ייצור סיאט איביזה קופרה, רנו קליאו RS ופיז'ו 208 GTI למשל. וזה מותיר את יונדאי עם שתי מתחרות עיקריות – פורד פיאסטה ST שאינה משווקת אצלנו ופולקסווגן פולו GTI שכן. בעולם היא זוכה לתשבוחות אדירות, כולל התואר מכונית השנה (2021) של מגזין הרכב הבריטי טופ גיר. ועם תג המחיר משוער של 175 אלף שקל היא עשויה להפוך לעסקה מאוד מעניינת עבור חובב הגה.