בקצרה:
  • רודסטר-קופה-האצ'בק, ב.מ.וו בודקת את השטח
  • מציגה דגם אפשרי על בסיס ה-Z4 עם מראה מקורי
  • טוענת שאין כוונות לייצור סדרתי. האמנם?
עם האליטה: ב.מ.וו חשפה באירוע "קונקורסו ד'אלגנס וילה ד'אסטה" (Concorso d'Eleganza Villa d'Este) השנתי, כינוס רכב קלאסי הנערך על שפת אגם קומו שבאיטליה, אב-טיפוס מקורי ל-Z4. היצרנית הבווארית, המציגה באופן קבוע דגמים חדשים ומעניינים באירוע היוקרתי, מכנה אותה טורינג-קופה. בהתאם, היא נטולת גג בד נפתח, אך שומרת על מבנה דו-מושבי.
מעצבי ב.מ.וו בחרו בתצורה המכונה שוטינג-ברייק, עם צללית המזכירה מאוד את ה-Z3 קופה שהוצגה לפני רבע מאה, סידור שגם מאפשר תא מטען גדול משמעותית. שינויים נוספים מול ה-Z4 כוללים חישוקים ייחודיים, שבדומה לדגמי M גדולים יותר מאחור ("21) לעומת אלו מלפנים ("20).
סביבת הנהג דומה לזו של ה-Z4 הרגילה, אבל יוקרתית יותר עם ריפודי עור ייחודיים של חברת Poltrona Frau המפורסמת, בעלת ניסיון של יותר ממאה שנים. חברת Schedoni המתמחה בתיקי עור (כולל יעודיים לדגמי פרארי) ייצרה שלושה תיקים התואמים לגימור הפנימי.
הקופה מצוידת באותו מנוע שישה צילינדרים מוגדש בנפח 3.0 ליטר מגרסת M40 הבכירה. עם 340 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה.
מה אנחנו חושבים: שפת העיצוב של דגמי ב.מ.וו העדכניים מתרחקת מהאתלטיות הדינמית שאפיינה אותה בעבר, לטובת מראה אגרסיבי, שרירי, מוחצן ובולט. בחירה מודעת שמחסלת באופן מכוון וברור כל זכר לעבר. וכזו שייצרה הרבה מאוד ביקורת מאנשי עיצוב, חלק לא קטן של קהל הלקוחות הוותיק וגם התקשורת המקצועית.
הצגת הקונספט הייחודי דווקא בתערוכת הרכב הקלאסית בצפון איטליה עשויה להיות סימן ראשון שהיצרנית לא שכחה את המקורות, שכן לטעמנו מדובר באחד הדגמים הנאים ביותר שהציגה מינכן בשני העשורים האחרונים. נדמה לנו שיש כאן גם בחינת דעת-קהל, לפני ייצור סדרתי עתידי. אנחנו מאוד בעד.