בקצרה:
  • ה-3 יהיה חשמלי שני לפולסטר
  • עם 489 כ"ס, ו-610 ק"מ בין טעינות
  • ינחת כאן במהלך השנה הבאה
פנאי חשמלי: ה-3 הוא דגם חשמלי שני של פולסטר. בשונה מה-2 שתוכננה במקור עבור וולוו ולכן בעלת עיצוב דומה לדגמי היצרנית השבדית, ה-3 הוא דגם ראשון שתוכנן עבור חטיבת החשמליות ובהתאם הוא מאמץ את קו העיצוב שישמש את הדגמים העתידיים למותג. כבסיס תשמש פלטפורמה חדשה (SPA2) המשותפת גם לוולוו EX90 העתידי, שיהיה בעצמו יורש חשמלי ל-XC90 הוותיק.
בהשוואה לב.מ.וו iX שיהיה המתחרה הישיר, הוא קצר ב-5 ס"מ (490 ס"מ), נמוך ב-8 ס"מ (161.5 ס"מ), עם בסיס גלגלים קצר ב-1.5 ס"מ (298.5). למרות הממדים הקטנים יותר, מקדם הגרר גבוה משמעותית מהמתחרה הגרמני (0.29 לעומת 0.25). תא המטען האחורי מכיל 484 ליטר, כ-15 ליטר פחות מרכב הפנאי הגרמני, אבל בשונה ממנו השוודי מצויד גם בתא מטען קדמי (32 ליטר).
ביצועים וחשמל: מערכת ההנעה הכפולה משלבת שני מנועים חשמליים, עם תפוקה משולבת של 489 כ"ס והכוונת מומנט מאחור המדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה. היא מאפשרת שיגור הרכב הכבד (כ-2.6 טון) ל-100 קמ"ש ב-5 שניות בדרך ל-210 קמ"ש. פולסטר גם תציע גרסת ביצועים עם תוכנת ניהול שונה המחלצת 517 כ"ס ממערכת ההנעה ומאפשרת לסיים את המיאוץ הקלאסי ב-4.7 שניות, 0.1 שניות יותר מב.מ.וו iX 50. כושר הגרירה עומד על 2.2 טון, 300 ק"ג פחות מהמתחרה הגרמני.
מצברים בקיבולת גדולה של 111 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של 610 ק"מ, כמעט זהה לחשמלי של ב.מ.וו, עם טעינה מהירה (250DC) שמאפשרת מילוי מ-10% ל-80% בחצי שעה. מערכת טעינה דו-כיוונית (V2L) תאפשר לעשות שימוש במצבר לחיבור כלים חיצוניים דרך שקע הטעינה.
הפלטפורמה החדשה מאפשרת מיקום המצברים על מנת להשיג מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל מאוזנת (50-50 לפנים-אחור). מתלי אוויר בכל פינה אמורים לאפשר נוחות נסיעה ויכולת דינמית גבוהה. מערכת הבלימה כוללת דיסקים גדולים (390-400 מ"מ לפנים-אחור) עם קאליפר 4 בוכנות של ברמבו מלפנים.
העיקר הבטיחות: כמקובל במותג נעשה שימוש מסיבי בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה. סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("9) המופרד ממסך מגע ענק במרכז הקונסולה ("14.5) הכולל מערכת הפעלה של גוגל.
מערך הבטיחות כולל את ההיצע המוכר של היצרנית. בנוסף ישנה מערכת סריקת עיניי הנהג המזהה מצבי עייפות או חוסר ריכוז ומסוגלת להתריע על כך ואף להביא את הרכב לעצירה מלאה ובטוחה. יש גם מערכת התרעת שכחת ילדים המסוגלת גם להפעיל אוטומטית את בקרת האקלים על מנת למנוע מכת חום או היפותרמיה. בשנת הייצור הראשונה מערכת בטיחות מתקדמת יותר (Pilot Pack) תוצע כציוד תקני, והיא כוללת מערכת חיישנים, רדאר ומצלמות מורחבת שתאפשר בעתיד לשלב יכולות נהיגה אוטונומיות.
מה אנחנו חושבים: כיצרנית ייעודית לחשמל פולסטר מנסה למצב עצמה כתשובה השבדית לטסלה, אבל עד כה היא סבלה מהיצע מוגבל עם דגם אחד בלבד. ה-3 יהיה תוספת סופר חשובה לאולם התצוגה שלה, עם עיצוב ייחודי ושונה מדגמי החברה האם, על בסיס מרכב רכב פנאי שימושי ועם ביצועים וטווח נסיעה שעל הנייר מאפשרים לו להתייצב לצמרת הקטגוריה.
אבל כדי למצב עצמה כמתחרה משמעותית בשוק הרכב פולסטר תידרש להיצע דגמים נרחב משמעותית וזה עוד ייקח זמן רב מידי.