בקצרה:
  • בתוך שנתיים תציג פולסטר שלושה דגמים נוספים
  • שניים מהם יהיו רכבי פנאי, וגם גרסת כמו-קופה
  • ה-2 שכבר משווקת באירופה תנחת כאן בספטמבר
זו המשפחה: חטיבת הביצועים החשמלית של וולוו תציג שלושה דגמים נוספים עד 2024. כולם יעשו שימוש בפלטפורמה ייעודית, בשונה מה-2 המבוססת על פלטפורמת CMA המוסבת שמשותפת לוולוו XC40. המטרה: ייצור כ-300 אלף מכוניות ב-2025, פי עשרה ממה שייצרה אשתקד.
חשמלי על הגובה: ה-3 הוא הדגם הראשון שפולסטר תציג כבר באוקטובר הקרוב, כרכב פנאי המיועד גם לשוק האמריקאי ואשר ייוצר במפעל החברה בצ'רלסטון, דרום קרולינה. הוא צפוי לחלוק פלטפורמה עם לוטוס אלטרה ולהציע כ-600 ק"מ של טווח עם מצברי 800V שמאפשרים טעינה אולטרה מהירה (350DC) ותוספת של 100 ק"מ טווח בארבע דקות וחצי.
המתחרים שלו יהיו ב.מ.וו iX שכבר משווק ומרצדס EQE SUV שיוצג בקרוב. היצרנית עוד לא חשפה פרטים טכניים אודותיו, מלבד תמונות פרופיל ואחוריים המזכירים סטיישן מוגבה. עוד היא מפרסמת כי פולסטר 4 המופיע בתמונה תחת כיסוי, יהיה גרסת כמו-קופה ל-3 ויגיע לאולמות התצוגה ב-2023.
מול פורשה: השבוע תחשוף פולסטר את ה-5 בפסטיבל המהירות של גודווד, בגרסת טרום ייצור תחת מדבקות הסוואה. המתחרה השוודית לפורשה טייקן מבוססת על פלטפורמה ייעודית עליה אחראי מרכז המחקר והפיתוח של היצרנית בבריטניה, והיא עושה שימוש ניכר באלומיניום המאפשר משקל עצמי נמוך מהמקובל לצד קשיחות מבנית גבוהה. העיצוב מזכיר את הפריספט קונספט שהציגה היצרנית לפני כשנתיים, עם מראה של כמו-קופה בעל ארבע דלתות.
מה אנחנו חושבים: פולסטר נתפסת כיצרנית מאוד מעניינת, עם פוטנציאל עצום. ולאחרונה זוכה גם לתשבוחות מכל עבר, למרות שעדיין לא הוכיחה כי היא מסוגלת להתמודד כשווה מול שוות בטסלה, המותג אליו נשאה בתחילת הדרך מבט. אבל הרחבת היצע הדגמים מלמדת אולי על שינוי כוון מסוים, עם יומרה להתמודד דווקא במותגי יוקרה גרמניים. ויתכן שזה הצעד הנכון יותר עבורה.