בקצרה:
  • פולקסווגן ID Buzz תוכנן כממשיכו של הטרנספורטר המיתולוגי
  • צפוי להשתתף בישראל בניסוי אוטונומי משותף עם מובילאיי
  • שיווק הדגם לציבור הרחב, רק בעוד שנה
3 צפייה בגלריה
פולקסווגן ID Buzz
פולקסווגן ID Buzz
(צילום: יניב לוי)
אורח של כבוד: ה-ID Buzz, המסחרי החשמלי הראשון של פולקסווגן, שנחשב ליורשו של הטרנספורטר המיתולוגי, נחת בשדה התעופה בן-גוריון. אב הטיפוס עמוס במכשור ייעודי נדרש עבור ניסויי נהיגה על כבישי ישראל, במסגרת שת"פ בין הקונצרן הגרמני למובילאיי הישראלית, שמטרתו יצירת רשת תחבורה שיתופית-אוטונומית. במובילאיי בחרו שלא להתייחס לפרסום.
ה-ID Buzz הוא הדגם הגדול ביותר שיעשה שימוש בפלטפורמה הייעודית לרכב חשמלי של קונצרן פולקסווגן (MEB), המחזירה את המסחרי של היצרנית הגרמנית לתצורת מנוע והנעה מאחור, בדומה לדורות הראשונים של הדגם. מלבד נוסטלגיה, תצורה זו מאפשרת קוטר סיבוב צנוע מאוד, דומה לזה של גולף קומפקטית.
3 צפייה בגלריה
פולקסווגן ID Buzz
פולקסווגן ID Buzz
(צילום: יניב לוי)
חשמל במקום סולר: בהשוואה לטרנספורטר T6 המשווק כיום, בסיס הגלגלים דומה (299 ס"מ, סנטימטר פחות) אך הוא רחב ב-8 ס"מ (198.5) וקצר ב-19 ס"מ (471 ס"מ). בשלב ראשון הוא יוצע בתצורת ואן לנוסעים, עם חמישה מושבים, צמד דלתות אחוריות נפתחות על מסילה (פתיחה חשמלית כאופציה) ותא מטען ענק בנפח 1,121 ליטר, או בתצורה מסחרית עם שניים או שלושה מושבים מלפנים, ותא מטען בקיבולת 3.9 קוב. פולקסווגן תציע בעתיד גם גרסה ארוכה יותר ומקום לשבעה נוסעים.
המנוע החשמלי הוא המוכר של היצרנית (204 כ"ס), וכאן הוא מאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-10.2 שניות. מצברי 82 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של קצת יותר מ-400 ק"מ. טעינה מהירה (170DC) תמלא מצברים ל-80% בתוך כחצי שעה.
3 צפייה בגלריה
פולקסווגן ID Buzz
פולקסווגן ID Buzz
(צילום: יניב לוי)
מה אנחנו חושבים: ה-ID Buzz נראה כאחד הדגמים הנחשקים ביותר שפולקסווגן הציגה בשנים האחרונות, שכן בניגוד לדגמים חשמליים אחרים שהשיק הקונצרן, הוא פורט גם על נימי הרגש. בין היתר הוא מציע מגוון רחב של אפשרויות לסידור החלל הפנימי שעשוי למשוך לקוחות פרטיים לרכב הגדול, במטרה להשתמש בו כרכב משפחתי. ממש כפי שעשו הדורות הראשונים של הטרנספורטר.
בקרוב תראו אותו על הכביש במסגרת ניסויים אוטונומיים בעיקר בכבישי המרכז, וייתכן אפילו שתמצאו עצמכם נוסעים בו אם אכן יופעל כמונית אוטונומית. אבל כדי להיות הבעלים של אחד כזה תיאלצו להמתין בסבלנות לפחות כשנה, עד להגעתם של כלי הרכב הראשונים שיירדו מפס הייצור בחטיבה המסחרית של פולקסווגן בהאנובר, גרמניה.