בקצרה:
  • פולסטר 2 עברה מתיחת פנים קלה אך משמעותית
  • כעת עם הנעה אחורית, ביצועים משופרים וטווח מוגדל
  • אצלנו ישווק בשנה הקרובה הדגם הנוכחי
הכוח מאחור: פולסטר, חטיבת החשמליות של וולוו וג'ילי, חושפת גרסה עדכנית ל-2. בדומה לוולוו XC40 ו-C40 העדכניים, גם במקרה שלה מצוידות כעת גרסאות הבסיס במנוע חשמלי אחורי המחובר לגלגלים הסמוכים אליו - לעומת קדמי והנעה קדמית בגרסאות ששווקו עד כה. גם המנוע עצמו חזק יותר (272 כ"ס, 41+), והודות לעובדה שהנעה אחורית יעילה יותר בהורדת הכוח לאספלט, הזינוק ל-100 קמ"ש קוצץ בשניה שלמה (6.2 שניות). למצברי גרסת SR (ר"ת Standard Range) הבסיסית קיבולת זהה (69 קוט"ש), אבל טווח הנסיעה גדל ב-40 ק"מ (518 ק"מ) הודות לצריכת חשמל נמוכה יותר.
גרסת LR (ר"ת Long Range) מקבלת מנוע חשמלי חזק עוד יותר (299 כ"ס, 68 כ"ס יותר מקודמתה) המאפשר לה לזנק ל-100 קמ"ש 1.2 שניות מהר יותר (6.2 שניות). כאן המצברים גדולים יותר (82 קוט"ש לעומת 78) ומגדילים את טווח הנסיעה (הרשמי) ל-635 ק"מ, 84 ק"מ יותר. קצב הטעינה המהירה שופר (205DC לעומת 150 כיום) ובכך נשמרים זמני הטענה דומים (10% ל-80% בכ-30 דקות) למרות הקיבולת המוגדלת.
מה עוד צריך לדעת: פולסטר תמשיך לשווק את ה-2 גם בגרסאות כפולות הנעה, כבעבר עם שני מנועים חשמליים, אבל עם מחשב ניהול שונה המתעדף את הכוח לאחור. בגרסת הרגילה יש גם עליית הספק קלה (421 כ"ס, 13+) המאפשרת לקצץ 0.2 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (4.5 שניות). גרסת הביצועים הבכירה שומרת על הספק משולב זהה (476 כ"ס), וגם במקרה שלה הזינוק ל-100 קמ"ש קוצץ ב-0.2 שניות (4.2 שניות). שתיהן מצוידות במצברים הגדולים (82 קוט"ש) עם טווח נסיעה של 592 ק"מ.
מתיחת הפנים כמעט ולא מורגשת עיצובית, עם סבכה שונה וחישוקים שונים לגרסת הביצועים הבכירה. תמונות של תא הנוסעים טרם נחשפו, אך הוא צפוי להיות דומה לגרסאות המשווקות כיום.
מה אנחנו חושבים: על הנייר, שדרוג מערכת ההנעה בפולסטר 2 מביא לשיפור משמעותי בביצועים ובטווח הנסיעה בכל הגרסאות, באופן שיאפשר לה להתמודד טוב יותר מול מתחרות כמו טסלה מודל 3, ב.מ.וו i4 ויונדאי איוניק 6. ובעיקר הוא עשוי להביא לשדרוג משמעותי עוד יותר בחווית הנהיגה הודות להפרדת הגלגלים הקדמיים מכוחות מנוע. פולסטר רוצה מכונית עם מאפיינים ספורטיביים, ואת זה היא כנראה עומדת להגיש לנו.