בקצרה:
  • ג'יפ תתחיל לשווק כאן גם רנגלר היברידי-נטען
  • יהיה הכי חזק: 380 כ"ס ו-45 ק"מ רק על חשמל
  • מחיר משוער: כחצי מיליון שקלים
חשמל לשטח: רנגלר 4xe הוא גרסה היברידית לרכב השטח האייקוני, שהוצגה לראשונה בתערוכת CES לפני כשנתיים ונחת כעת בישראל לצרכי תקינה, לקראת תחילת שיווק בקרוב. מנוע בנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (272 כ"ס), יחד עם שני מנועים חשמליים (62 כ"ס ו-145 כ"ס), מספקים לא פחות מ-380 כ"ס, 108 כ"ס יותר מרנגלר בנזין המשווק כאן, אך 90 כ"ס פחות מגרסת 392 החזקה ביותר. החיבור הוא לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית לאספלט יבש או כפולה עם העברת כוח לפנים שנדרש לאספלט רטוב.
3 צפייה בגלריה
ג'יפ רנגלר רוביקון 4xe
ג'יפ רנגלר רוביקון 4xe
(צילום: אמיר בורוביץ')
למרות עליית משקל של כ-240 ק"ג בגלל המערכת החשמלית (סוללות ומנועים), תוספת הכוח מאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות, 1.2 שניות פחות מהגרסה הרגילה. מצברי 17.3 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה תיאורטי נקי מזיהום של 45 ק"מ. לדברי היצרנית, יש גם מערכת בלימה רגנרטיבית חזקה במיוחד המופעלת בלחיצת מתג המאפשרת צמצום השימוש בבלמים והחזרת אנרגיה לסוללה.
מה עוד צריך לדעת עליו: ה-4xe מיוצר רק במרכב חמש דלתות ארוך וישווק כאן רק בגרסת רוביקון ייעודית לשטח. מערכת העברת כוח דומה לדגם הבנזין, כולל הילוך כוח קצר (1:4 לעומת 1:2.72 ברנגלר ספורט), סרני דנה 44 עם יחסי העברה קצרים יותר (1:4.1 לעומת 1:3.45), נעילות דיפרנציאל רוחביות (אחורית וקדמית) וניתוק למוט המייצב מלפנים על מנת להאריך את מהלך המתלה.
בעוד גרסת הבנזין מגיעה לכאן בתקינה אמריקאית, הההיברידי-נטען ישווק בתקינה אירופאית. ולכן, אין בהיברידי מצב נהיגת שטח המתאים את המערכות האלקטרוניות לתנאי אחיזה נמוכים. הצמיגים הם BFGoodrich MT במידה "32 לעומת BFGoodrich AT במידה "33 ברוביקון בנזין. אלה גם מביאים למרווח גחון קטן ב-2.2 ס"מ (25.2 ס"מ) בעוד פגושים שונים מקטינים את זווית הגישה (36 מעלות לעומת 43.9) והנטישה (31.4 מעלות לעומת 37 מעלות).
רשימת האבזור דומה, לרבות מסך מגע "8.4 ובקרת אקלים מפוצלת, בעוד מערך הבטיחות כולל כציוד תקני בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית, מערכות שהן אופציה בתוספת תשלום של 15 אלף שקל ברוביקון הרגיל.
3 צפייה בגלריה
ג'יפ רנגלר רוביקון 4xe
ג'יפ רנגלר רוביקון 4xe
(צילום: אמיר בורוביץ')
מה אנחנו חושבים: הרנגלר 4xe מגייס חשמל לטובת ביצועים טובים יותר, וללא ספק יחסוך בדלק בנסיעות כביש. ולמרות שהוא פחות קרבי עקב בחירה בצמיגים שונים, מרווח גחון וזוויות מרכב צנועים יותר, יכולת השטח צפויה להיות מרשימה. אבל.
תג המחיר צפוי להיות גבוה ב-50 אלף שקל מרוביקון רגיל, פער מחיר שלבטח לא יתבטא בחסכון בתחנת הדלק בשנים ראשונות. כך שבסופו של יום, הבחירה בו תושפע ללא ספק מרצון בתדמית נקיה. ואנחנו לא בטוחים שזה נקודת החוזקה העיקרית של הרנגלר.