בקצרה:
  • פורשה קאיין הוותיק עומד להתחדש
  • גם עם גרסה היברידית עם טווח גדול יותר
  • שיווק מקומי בישראל: המחצית השניה של השנה
רב המכר מתחדש: פורשה צפויה להציג בקרוב מתיחת פנים לקאיין (דור 3), הדגם החשוב ביותר עבור היצרנית הגרמנית מבחינת רווחים, שכן הוא הנמכר ביותר שלה עם יותר ממיליון יחידות שיוצרו מאז הוצג לראשונה ב-2002. ולמרות שהדגם הנוכחי נחשב ותיק במונחי תעשיית הרכב שכן הוצג לראשונה ב-2017, אשתקד ייצרה ממנו פורשה יותר מ-95 אלף יחידות, כמות גדולה יותר מממכירות טייקן, פנמרה ו-718 יחדיו.
כעת היא משחררת תמונות ראשונות של אב הטיפוס ממקומות שונים בעולם, לרבות דיונות החול של מרוקו, שלג וקרח בפינלנד וקטעי עבירות טכניים בספרד. "מבחני השטח הקשים שביצענו בניסויי הנהיגה בקאיין החדש הם הרבה מעבר למה שאנחנו מניחים שהלקוחות שלו ינסו. אבל כל מי שרוכש פורשה צריך לדעת שהיא מסוגלת להתמודד עם עומסים גבוהים במיוחד, בכל תוואי דרך אפשרי" אמר דירק לרש, שמוביל את ניסויי הנהיגה לקאיין העדכני.
מה אנחנו יודעים: לדברי היצרנית, מדובר במתיחת פנים משמעותית במיוחד, אך מדבקות ההסוואה מונעות התרשמות משינויי מראה (שספק אם יהיה מאוד שונה). כי ידוע כי הדגם החדש יצויד ביחידות תאורת HD מטריקס-לד מתקדמות יותר מהדגם הנוכחי.
פורשה לא משחררת בינתיים מידע רשמי, אותו היא שומרת להשקה המלאה. אך נראה כי מנועי הבנזין לא יעברו שינויים גדולים למעט תוספת כוח קלה. מדובר ב-V6 בנזין המוגדש בנפח 3.0 ליטר (350 כ"ס) ו-V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר כטורבו-GT (670 כ"ס). גרסת S זונחות את ה-V6 כפול מגדשים בנפח 2.9 ליטר לטובת מנוע V8 דומה לזה של גרסת GTS הנוכחית, אבל בהספק מופחת.
הגרסאות ההיברדיות-נטענות המבוקשות יצוידו במצברים גדולים יותר (25.9 קוט"ש לעומת 17.9 קוט"ש) ומנוע חשמלי חזק יותר (176 כ"ס לעומת 136 כ"ס), שינויים שאמורים לאפשר ביצועים טובים מבעבר וטווח חשמלי גדול משמעותית מ-44 ק"מ בגרסה המשווקת כיום.
מה אנחנו חושבים: העדכון שיעבור הקאיין יאפשר לו לשמור על רלוונטיות בקטגוריה, בעיקר מול המתחרה העדכני והישיר – ריינג' רובר ספורט. זה כנראה מספיק כדי להמשיך להיות הדגם הרווחי ביותר של היצרנית, אבל הגיע כבר הזמן לגרסה חשמלית מלאה. כרגע נראה שניאלץ להמתין לה עוד מספר שנים.