בקצרה:
  • דור שני לאבארט 500 עובר מבנזין לחשמל
  • פיאט 500e תשמש בסיס, המערכות ישודרגו
  • חשיפה רשמית - בעוד שבועיים
בנזין במקום חשמל: כמעט עשור וחצי חלף מאז הוצגה לראשונה אבארט 500, וחטיבת הביצועים של פיאט תחשוף בעוד שבועיים דור כול חדש. כפי שדיווחנו בעבר, גם היא זונחת את הבנזין לטובת הנעה חשמלית ותהיה דגם חדש ראשון לחטיבת הביצועים של פיאט זה שמונה שנים, מאז הוצגה ה-124 ספיידר ב-2016.
תמונות שדלפו לרשת ופורסמו בעמוד האינסטגרם carzturbo חושפות כי העיצוב החיצוני דומה ל-500e שתשמש לה בסיס, עם שינויים הכוללים את שם המותג בחזית, סמלי העקרב בפרופיל, חישוקים גדולים יותר וצביעת מרכב זרחנית.
מה אנחנו יודעים: אבארט לא מפרסמת כל מידע טכני על המנוע החשמלי, הצפוי לספק ביצועים דומים לגרסת הבנזין עם זינוק ל-100 קמ"ש סביב 7.5 שניות. חשוב לציין כי ה-500e החשמלית כבדה בכחצי טון מה-500 הקודמת בעלת מנוע בנזין, וגם גרסת הביצועים צפוי לספוג עליית משקל דומה עקב הסוללות. מהנדסי החברה צפויים לבצע שינויים למערכות מיתלים, בלמים והיגוי, על מנת לשמור על מאפייני ניהוג דומים לאבארט 500 בנזין היוצאת. מה שוודאי יעלם הוא צליל פריקת מגדש הטורבו שהיה אחד מהסמלים הייחודיים שלה.
מה אנחנו חושבים: מכוניות חשמליות ספורטיביות הן כבר לא חדשות. מטסלה מודל 3 פרפורמנס ועד פורשה טייקן, אבל השילוב של חשמל עם ביצועים עדיין לא הגיע לקטגוריית ליבה. ומבחינה זו הדור הבא לאבארט 500 מציב את האיטלקים סוף כל סוף כחלוצים, ובהתאם מעורר המון עניין. אנחנו רק מקווים שלמרות המעבר לחשמל היא תצליח לשמר את האופי הייחודי של המכונית היוצאת. אם תעשה זאת, הצלחתה מובטחת.