בקצרה:
  • טסלה מוסיפה בישראל גרסה זולה יותר למודל Y
  • עם מנוע בודד מאחור וסוללה קטנה יותר
  • אספקה למזמינים כעת: החל מחודש יולי
3 צפייה בגלריה
טסלה מודל Y
טסלה מודל Y
(צילום: ניר בן זקן)
מול הלחם והחמאה: טסלה החלה לשווק את המודל Y גם בגרסת SR בסיסית עם תג-מחיר של 224 אלף שקל, נמוך ב-46 אלף שקל מגרסת LR שהייתה הבסיסית בהיצע עד כה ויקר ב-18 אלף שקל ממודל 3 עם מערכת הנעה דומה. בכך זה יאפשר לה להתמודד בליבת הקטגוריה מול מתחרים כמו יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק, קיה EV6, פולקסווגן ID4 וטויוטה bZ4X.
3 צפייה בגלריה
טסלה מודל Y
טסלה מודל Y
(צילום: ניר בן זקן)
ביצועים וטווח: המודל Y מצוידת במנוע אחורי בודד (299 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות, איטי ב-1.9 שניות מגרסת LR כפולת מנועים והנעה (514 כ"ס). גם המצברים הם בקיבולת קטנה יותר (57.5 קוט"ש לעומת 75 קוט"ש) ולכן טווח הנסיעה הרשמי צנוע יותר – 455 ק"מ (78 ק"מ פחות). טעינה מהירה (170DC) תאפשר מילוי ל-80% ב-25 דקות.
רשימת האבזור זהה לשאר הגרסאות, לרבות מסך0 מגע ענק ("15) מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, חימום למושבים קדמיים ואחוריים, משטח טעינה אלחוטי לשני מכשירים, דלת תא מטען חשמלית, מצלמות חניה לאחור ולצדדים (מוקרנות על מסך המגע בזמן הפעלת איתות) וחלון שמש קבוע.
כמקובל בטסלה, המחיר הוא לרכב בצבע לבן עם ריפודים שחורים. התוספת לצבעים אחרים נעה בין 4,000 ל-11,000 שקל, בעוד ריפודים בהירים יעלו 4,000 שקל. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
3 צפייה בגלריה
טסלה מודל Y
טסלה מודל Y
(צילום: ניר בן זקן)
מה אנחנו חושבים: קצב המכירות של טסלה הואט בחודשים האחרונים, לאחר התחדשות המלאי הזמין אצל מרבית המתחרים והפחתה של ההתלהבות הראשונית מהקהל בעת השקתה. ירידת המחיר האגרסיבית של המודל 3 בתחילת השנה, יחד עם גרסת הבסיס המוזלת למודל Y, עשויים לאפשר לה לחזור אל מרכז הזירה והופכים אותה לאטרקטיבית יותר.