בקצרה:
  • יונדאי איוניק 5 מגדילה סוללה וטווח
  • תציע מראות-מצלמה במקום מראות רגילות
  • תשווק בחו"ל בגרסה מעודכנת כבר ביוני השנה
1 צפייה בגלריה
 יונדאי איוניק 5 המעודכנת עם מראות מצלמה
 יונדאי איוניק 5 המעודכנת עם מראות מצלמה
יונדאי איוניק 5 המעודכנת עם מראות מצלמה
כבר מחדשים? יונדאי איוניק 5 שהושקה בעולם לפני שנה ומשווקת בישראל כשישה חודשים, עומדת בפני עדכון מהיר. היצרנית הקוריאנית מפרסמת היום (ה') כי החל בחודש יוני הקרוב תשווק החשמלית באירופה עם מספר שינויים. הזניחים שבהם יתמקדו בעיצוב, המשמעותיים יותר במערכות הבאות:
  • סוללה: סוללת ה-77.4 קילוואט החדשה - אותה משווקת יונדאי זה מספר שבועות בצפון אמריקה - אמורה להגדיל במעט את הטווח הנוכחי. בישראל היא משווקת עם סוללת 72.6 קילוואט-שעה שמעניקה טווח נסיעה מרבי של 481 ק"מ. שינוי נוסף הוא שילוב מערכת קירור-חימום לקראת טעינה, אשר תבטיח כי הסוללה תהיה מוכנה לקראת החיבור לעמדה לטובת זמן טעינה קצר יותר - במיוחד במזג אוויר קר. המערכת תופעל אוטומטית ברגע שנקודת טעינה תוזן לתוך מסלול הנסיעה של הרכב.
  • מראות: למרות שמספר ניסיונות - מבית אודי ולקסוס - לא שכנעו כי הטכנולוגיה ובעיקר היישום בשלים לכך, גם יונדאי תנסה לשלב יחידות מראה-מצלמת וידאו במקום המראות המוכרות. ביונדאי אומרים כי הכוונה בכך היא לחזק את התדמית העתידנית של הדגם, אך יש להניח שגם ניסיון להקטנת מקדם הגרר היה רלוונטי בהחלטה. יחידות המצלמה המשדרות אל מסכים בסביבת הנהג את המראה מאחור תופסות נפח זעיר מחוץ לרכב, ובכך יוקטן מקדם הגרר ויוגדל במעט הטווח. גם המראה המרכזית תהיה דיגיטלית, והמסך המקרין את הנעשה מאחורי הרכב יוזן ממצלמה שתותקן במסיט האוויר האחורי. יונדאי אינה משחררת תמונות פנים המציגות כיצד יצפה הנהג בתמונת מראות הצד.
  • מתלים: יונדאי תצייד את האיוניק 5 המעודכנת במשככים חדשים במערך המתלים מלפנים ומאחור. אלה אמורים לסייע בשיפור הנוחות, איזון המרכב תחת עומס והתגובה להפניית ההגה, כך היצרנית.