בקצרה:
  • זגאטו מחזירה את הקופה לאלפא רומיאו
  • כבסיס משמשת הג'וליה קואדרופוגליו
  • רק מכונית אחת תיוצר והיא כבר נמכרה
חגיגות המאה: הג'וליה SWB היא דגם ייחודי ויחיד מסוגו, שפותח בשיתוף בין אלפא רומיאו לזגאטו לכבוד חגיגות 100 שנים לקשר בין יצרנית הרכב לסדנת העיצוב האיטלקיות. זה שהוליד במשך השנים כמה מהמכוניות היפות ביותר שידעה תעשיית הרכב.
כבסיס משמשת ג'וליה קואדרופוגליו, אבל עם בסיס גלגלים קצר יותר. מנוע בנזין V6 כפול מגדשים מוצב מלפנים ומחובר לתיבת שישה הילוכים ידנית (שהוצעה בקואדרופוגליו בעבר) והנעה אחורית. נתוני ביצועים והספק המנוע לא פורסמו, אך הוא צפוי להפיק 540 כ"ס בדומה לגו'ליה GTA.
העיקר היופי: כל חלקי המרכב עשויים קרבון בעיצוב ייחודי של הסדנה האיטלקית, אבל שומר על מאפיינים מוכרים של אלפא רומיאו כמו למשל יחידות התאורה והסבכה המוכרים. עוד נציין את הגג עם שני קימורים בדומה לדגמי קופה קלאסיים בעוד מאחור פס תאורה פרוס לרוחב ועם מסיט אוויר מסיבי וצמד מפלטים במרכז הפגוש האחורי. גם חישוקים ייחודיים עם מנגנון נעילה מרכזי כמקובל במכוניות מרוץ עליהם מולבשים צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2.
עיצוב הפנים נותר דומה לג'וליה, אבל הוא עושה שימוש ניכר בגימורי קרבון מהם עשויים גם צמד מושבי באקט ומאחוריהם מוצב כלוב בטיחות.
מה אנחנו חושבים: שיתוף הפעולה האחרון בין אלפא רומיאו לזגאטו הוליד את אחת המכוניות היפות ביותר שעלו על הכביש השנה, עם מראה שייכנס בקלות להיכל התהילה של העיצובים המרשימים ביותר שהוצגו מעולם.
רק חבל שזגאטו בחרו לייצר רק יחידה אחת ממנה שכבר נמסרה לאספן רכב גרמני המחזיק בחניון שלו לא מעט דגמים של הסדנה האיטלקית. שכן לאלפא רומיאו אין מכונית קופה באולם התצוגה כבר יותר מעשור, מאז הופסק ייצור הבררה וה-GT, ואחת כזו הייתה יכולה לשפר משמעותית את מדד הנחשקות של היצרנית האיטלקית שאבד בשנים האחרונות.