בקצרה:
  • מרצדס AMG One היא המלכה החדשה בנורבורגרינג
  • עם 6 דקות ו-35.2 שניות, 8 שניות פחות מפורשה
  • 275 לקוחות רכשו אותה תמורת 10 מיליון שקלים לפני מיסים
מלכת הגיהנום החדשה: חמש שנים אחרי השקתה הראשונה, יחידות ראשונות של מרצדס AMG One החלו לצאת לרדת מפס הייצור בקובנטרי, בריטניה. ולכבוד האירוע קבעה אחת המכוניות שיא הקפה מדהים במסלול נורבורגרינג בגרמניה, שש דקות ו-35.2 שניות, קיצוץ של 8.1 שניות מהזמן שקבעה המחזיקה הקודמת בתואר, פורשה 911 GT2 RS MR.
מי שחתום על השיא הוא מארו אנגל, נהג המרוצים של היצרנית בסבב GT3, שאמר: "זו הייתה חוויה בלתי נשכחת. לא ציפיתי שנוכל לקבוע זמן הקפה כזה בתנאי המסלול, עם חלקים מסוימים רטובים".
פורמולה 1 לכביש הציבורי: המנוע של ה-AMG One זהה ל-V6 המוגדש בנפח 1.6 ליטר שממוקם באחורי מכוניות הפורמולה 1 של לואיס המילטון וג'ורג ראסל, יחידה שמורכבת בעבודת יד במפעל החברה בבריקסוורט, בריטניה, עם התאמות נדרשות לכביש הציבורי. ההספק המרבי: 574 כ"ס. הסל"ד המרבי: 11 אלף.
מנוע הבנזין מאחור מסתייע בשני מנועים חשמליים. אחד עם 122 כ"ס מחובר ישירות למגדש הטורבו, אחר עם 163 כ"ס מחובר ישירות לגל הארכובה ומספק דחף נוסף. וזה לא הכל. שני מנועים חשמליים נוספים (163 כ"ס כל אחד) מוצבים מלפנים, כל אחד מחובר לגלגל מלפנים, ובכל מתקבלת הנעה כפולה עם הספק משולב של 1,063 כ"ס.
הביצועים בהתאם: זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות, ל-200 קמ"ש ב-7 שניות. ל-300 קמ"ש היא מגיעה ב-15.6 שניות בדרך ל-352 קמ"ש מרביים. אגב, מצברי 8.4 קוט"ש מאפשרים לה טווח נסיעה נקי מזיהום של 18 ק"מ.
מה עוד צריך לדעת: כבסיס משמשת שלדת קרבון עם תת-שלדה מאלומיניום מלפנים ומאחור, ומערכת מיתלים רב-חיבוריים מלפנים ומאחור נתמכת ביחידות קוילאובר (בולם בתוך קפיץ) אופקיות על-מנת להנמיך את מרכז הכובד, עם אפשרות להנמכת המרכב (3.7 ס"מ מלפנים, 3 ס"מ מאחור) למסלול המרוצים.
על הבלימה אחראים דיסקים קרמיים (398 מ"מ ושש בוכנות מלפנים, 380 מ"מ וארבע בוכנות מאחור) ועל הקשר לאספלט צמיגי מישלין קאפ 2R (285/35 מלפנים ו-335/30 מאחור) שפותחו על ידי היצרנית הצרפתית במיוחד עבורה. לחישוקי המגנזיום המחושל ("19 מלפנים, "20 מאחור) כיסוי קרבון להקטנת הגרר.
מרכב הקרבון עוצב כמובן בדגש על יעילות אווירודינמית, עם שלל כונסי ומסיטי אוויר ומזכיר שלא במקרה מכוניות למרוצי סיבולת. כולל כונס אויר על הגג לסעפת היניקה, מדפים נשלפים בחלק העליון של בתי הגלגלים מלפנים להקטנת מערבולות אוויר, פס אורכי בחלק האחורי ליציבות כיוונית וספוילר אחורי ענק מתכוונן חשמלית.
כמו במכונית פורמולה 1, גם כאן הנהג יכול לבחור באמצעות מתג DRS בין כוח הצמדה מרבי להגברת אחיזה בפניות, לכוח מופחת לטובת מהירות מרבית בישורות. מצב שסייע בין היתר להגיע ל-338 קמ"ש בישורת הארוכה של Döttinger Höhe.
אל תא הנוסעים נכנסים דרך צמד דלתות נפתחות כלפי מעלה ובתוכו צמד מושבי באקט קבועים. יש אפשרות לכוון את מרחק וגובה ההגה כמו-גם את גובה צמד הדוושות. הגה המירוץ כולל נורות סל"ד לטובת העברת הילוכים אופטימלית ומתגי שליטה על מערכות שונות. יש גם צמד מסכי נתונים בגודל "10. אחד מאחורי ההגה, שני במרכז הקונסולה.
מה אנחנו חושבים: ה-AMG One היא פרי פרויקט סופר שאפתני של מרצדס שנמתח לאורך הרבה יותר שנים מהמתוכנן, ואף העלה שאלות באשר ליכולת של היצרנית הגרמנית לקיים את הבטחותיה. ובכן, השיא הזה הוא התשובה הניצחת.