בקצרה:
  • פיז'ו תציג רכב קונספט חשמלי ב-CES
  • על בסיס פלטפורמה ייעודית לחשמל
  • תהווה הצצה גם לקו העיצוב העתידי
לחצות את האטלנטי: פיז'ו תשתתף לראשונה השנה בתערוכת הטכנולוגיה CES בלאס וגאס, זו שהפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה ליותר ויותר יצרניות המעדיפות אותה על תערוכות הרכב הוותיקות. הקונספט אותו תציג פיז'ו מכונה "אינספשן" (התחלה) והוא מרמז בראש ובראשונה על פלטפורמה חשמלית ייעודית ראשונה לרכב חשמלי של קונצרן סטנלטיס אליו היא שייכת, המכונה STLA מדיום, והיא אמורה לאפשר בגרסת הייצור הסדרתי טווח נסיעה של 700 ק"מ.
נזכיר שעד כה כל הדגמים החשמליים של המותג התבססו על פלטפורמות של דגמי בנזין (CMP ו-EMP2) שעברו הסבה לאכלוס מנוע חשמלי ומצברים. סידור כזה אומנם יעיל יותר מבחינת ייצור, אבל יש לו מגרעות רבות שכן הוא לא מאפשר את החירות ההנדסית והעיצובית שמעניקה פלטפורמה ייעודית לחשמל, ולכן היא מכילה פשרות רבות בכל הנוגע למקדם גרר, מרכז כובד, ניצול חלל הפנים ועוד.
מה עוד צריך לדעת: מלבד הפלטפורמה החדשה, מכונית הקונספט צפויה להציג גם שפה עיצובית חדשה שיקבלו דגמי פיז'ו העתידיים וכן טכנולוגיות נוספות שישולבו בחשמליות מהדור הבא של המותג, החל משנת 2025. מחלקי התמונות שפורסמו ניתן להבחין כי היצרנית תשמור על מוטיב "טופרי האריה" ביחידות התאורה מאחור, בעוד שלישיית פסי רוחב מוארים צפויים להתמקם בסבכה הקדמית. בנוסף, בפיז'ו מבטיחים כי הדגמים החשמליים העתידיים יציעו "ארגון מחודש" של המרחב הפנימי ברכב, וישמרו על חוויית הנהיגה שאפיינה את דגמי החברה לאורך השנים.
ההצגה של מכונית הקונספט החדשה מגיעה על רקע ההבטחה של פיז'ו להשיק חמישה רכבים חשמליים חדשים בשנתיים הקרובות, ולהציע אופציה חשמלית בכל אחד מהדגמים הקיימים עד לשנת 2025. בשנת 2030 צפוי המותג למכור אך ורק חשמליות בשוק האירופי, בעוד מדינות אחרות ימשיכו לקבל דגמים עם מנועי בעירה פנימית.
באשר לזירה האמריקנית, בה פיז'ו לא נכחה עד היום, ייתכן בהחלט שיש כאן רמז לשינוי אפשרי בדרך. לפני כארבע שנים הצהירו בפנינו נציגי קונצרן PSA (פיז'ו-סיטרואן) כי אחד ממותגי החברה יגיע בעתיד לארה"ב. מגפת הקורונה עיכבה את התוכניות האלו, אך המיזוג עם קבוצת פיאט-קרייזלר העניק גם לצרפתים גישה קלה מבעבר לשווקים בארה"ב - והבחירה של היצרנית לחשוף את דגם הקונספט דווקא בלאס וגאס, מרמזת כי יש כאן לכל הפחות גישושים ראשוניים במטרה לבדוק כיצד יתקבל המותג בדעת הקהל האמריקנית.
מה אנחנו חושבים: בשלב זה עדיין רב הנסתר על הגלוי, אך אין ספק שפיז'ו - ואיתה אחיותיה הרבות לקונצרן סטלנטיס לרבות ראם שתציג בתערוכה טנדר חשמלי - מבצעת צעדים ברורים לצמצום הפערים בתחום החשמל. פערים שנפתחו לא רק מול קונצרנים מתחרים כמו פולקסווגן ויונדאי, אלא גם מול תעשיית הרכב הסינית שמתכננת לכבוש את השוק האירופאי. ולכן מלבד התמודדות במגרש הביתי מול האיום מהמזרח, יתכן והצרפתים פוזלים גם לשוק הרכב הגדול ביבשת החדשה. שכן מצד אחד לסינים עדיין אין נוכחות משמעותית, ומצד שני הביקוש לרכבים חשמליים צפוי לגדול שם משמעותית בשנים הקרובות.