בקצרה:
  • ראם תחשוף בתערוכת CES טנדר חשמלי
  • על בסיס פלטפורמת STLA ייעודית
  • טווח הנסיעה בין 480 ל-560 ק"מ
ארגז מחושמל: חטיבת המסחריות של קרייזלר תחשוף בתערוכת CES בחודש הבא את הראם רבולושין, קונספט לטנדר חשמלי שיתמודד מול מתחרים כמו פורד F150 לייטנינג שכבר משווק בצפון אמריקה ושברולט סילברדו EV שצפוי להגיע לאולמות התצוגה במהלך שנה הבאה.
מה אנחנו יודעים: מלבד סרטון המראה את שלבי עיצוב הקונספט, ראם לא חושפת פרטים טכניים על הטנדר החדש. הוא יעשה שימוש בפלטפורמת STLA FRAME, למעשה שלדת סולם שתוסב לאכלס מנועים חשמליים ומצברים בדומה לטנדר של פורד ובשונה מהטנדר של שברולט. הבחירה בתצורה זו אמור לאפשר שמירה על כושר העמסה וגרירה דומים לראם 1500 המשווק כיום עם מנועי בנזין או דיזל.
הוא יצויד ככל הנראה בשני מנועים חשמליים, אחורי וקדמי, עם הנעה כפולה. טווח הנסיעה צפוי לעמוד על בין 480 ל-560 ק"מ, דומה ל-F150 לייטנינג (510 ק"מ), אבל צנוע מהסילברדו EV (640 ק"מ).
מה אנחנו חושבים: בצלע האמריקנית של קונצרן סטלנטיס, ראם יחד עם ג'יפ, נחשבת לאחת המצליחות ביותר. אבל כדי לשמור על מעמדה היא חייבת להתעדכן, וטנדר חשמלי הוא מחויב המציאות, שכן הביקוש לדגמים אלו בצפון אמריקה גבוה וצפוי עוד לגדול בשנים הקרובות.
האתגר הגדול של ראם, הנמצאת כעת מאחורי המתחרות הישירות שלה, הוא להביא במהירות האפשרית את הטנדר החשמלי לייצור סדרתי ולאולמות התצוגה. ובהתחשב באתגר של שילוב מערכת הנעה חשמלית ברכב העומד בעומסים גבוהים לרבות העמסה, גרירה ויכולת להתמודד עם תנאי שטח של אבק ובוץ, מדובר במשימה קשה במיוחד.