בקצרה:
  • קיה מחזירה את מנוע הבנזין לסיד סטיישן
  • גם מפרט האבזור השתדרג
  • המחיר זהה לדיזל, ששיווקה הופסק זמנית
דיזל במקום בנזין: אחרי תקופה ארוכה שבה שווקה גרסת הסטיישן של קיה סיד עם מנוע דיזל בלבד, חוזר מנוע הבנזין להיצע - והפעם במפרט משודרג משמעותית, יתכן ומתוך מטרה לפנות הפעם גם לקהל הלקוחות הפרטיים. המחיר נותר זהה לזה של גרסת הדיזל היוצאת, ועומד על 153 אלף שקל. בעוד מספר חודשים עשוי להתחדש המלאי של גרסת הדיזל, אך בשלב זה מוצעת גרסת הבנזין כאופציה יחידה.
מנוע הבנזין כבר שווק כאן בסיד לפני כשנתיים ומוכר גם מה-X-סיד. זהו מנוע מוגדש בנפח 1.5 ליטר, עם סיוע מיקרו-היברידי והספק מירבי של 160 כ"ס - תוספת של 24 כ"ס לעומת הדיזל. תיבת ההילוכים היא כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.8 שניות (שיפור של 1.3 שניות). צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 17.8 ק"מ לליטר.
עד כה שווקה הסיד סטיישן בעיקר לציי רכב במפרט אבזור מצומצם שכלל בין היתר מפתח הנעה מכאני וכיסויים פלסטיים לחישוקים. המפרט העדכני כולל מספר תוספות, בהן חישוקי "16 קלים, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי וחיישני חניה אחוריים. אלו מצטרפים למסך מגע ("8) עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ובקרת אקלים מפוצלת שהוצעו גם בדגם היוצא. מפרט אביזרי הבטיחות כולל כבעבר בלימת חירום אוטונומית, שמירת נתיב והתרעת עייפות, ללא בקרת שיוט אדפטיבית.
מה אנחנו חושבים: סגמנט משפחתיות הסטיישן כמעט ונכחד, לאחר שגם טויוטה הפסיקה לשווק כאן את הקורולה סטיישן המצליחה, והצטרפה לרנו, אופל, יונדאי ויצרניות אחרות שויתרו גם הן על נוכחות בסגמנט. למעשה, הסיד נותרה אופציה כמעט יחידה לצידה של פורד פוקוס טורר; לטעמנו, חבל שכך, שכן התצורה השימושית מעניקה לא פעם יתרונות ברורים לעומת רכבי הפנאי בכל הנוגע לאיכות הנסיעה, צריכת הדלק ואף מחיר הרכישה.