בקצרה:
  • סובארו מחדשת את פני האאוטבק הנוכחי
  • מקפידה בעיקר על שדרוג מערכות בטיחות
  • לא צפוי להגיע בקרוב, רק ב-2024
מחדש פניו: סובארו מציגה מתיחת פנים לאאוטבק, שלוש שנים לאחר שהוצג לראשונה הדור השישי בשושלת, ממייסדי קטגוריית הסטיישן-שטח. השינויים קוסמטיים בעיקר ומתמקדים בחרטום עם סבכה גדולה יותר, יחידות תאורה צרות ופנסי ערפל שונים המקנים לו מראה שרירי מבעבר. בתא הנוסעים יש אפשרות להקרנת תמונת מצלמת הנסיעה לאחור על המראה המרכזית ומערך הבטיחות הורחב וכולל כעת גם סיוע בהיגוי לצורך תמרוני חירום במהירות של עד 80 קמ"ש.
חלקי המערכת האחרים נותרו ללא שינוי, לרבות בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת והתרעה מתקדמת על ערנות נהג באמצעות סריקת מבט. אלו זיכו אותו בציון לשבח במבחני הבטיחות של ה-EuroNCAP.
משמר את השאר: האאוטבק ישתמש באותם מנועי בוקסר מוכרים, 2.5 ליטר בנזין עם ארבעה צילינדרים (182 כ"ס) המשווק כאן, או מנוע מוגדש בנפח 2.4 ליטר (260 כ"ס) שבינתיים לא עשה עליה. לשניהם תשודך תיבת הילוכים רציפה עם שמונה יחסי העברה קבועים מראש והנעה כפולה-קבועה.
סביבת הנהג נותרה ללא שינוי, עם מסך מגע ענק ("11.6) ומעט מתגים פיזיים אבל עדיין עם לוח מחוונים אנלוגי. כבעבר תוצע גם גרסת וילדרנס קרבית לשטח עם צמיגי שטח דו-שימושיים (יוקוהמה גאולנדר) ומיתלים שונים, ומרווח גחון מוגדל - 24.1 ס"מ, תוספת של עוד 2 ס"מ - וזוויות גישה ונטישה משופרות. גם גרסת השטח לא מתוכננת לנחות כאן בקרוב.
מה אנחנו חושבים: האאוטבק שהוצג לראשונה כגרסת שטח ללגאסי המשפחתית באמצע שנות ה-90 הוא משמות הדגם הוותיקים של היצרנית היפנית, צעד ראשון עבורה בתהליך מיצובה כמתמחה ברכבי פנאי כפולי-הנעה. אלה זוכים להצלחה אדירה בעיקר באזורי אקלים חורפי בצפון אמריקה.
העדכון שעבר משמר את הנוסחה המוכחת של שימושיות משפחתית ויכולת כביש ושטח קל טובות, המתאימה היטב ללקוחות הוותיקים שלו. אבל שיווקו כאן עם מנוע בנזין ותיק במקום המוגדש המודרני, ורק בגרסה רגילה ללא אפשרות בחירה בווילדרנס הייחודית, פוגע ללא ספק בסיכויי הצלחתו.