היישר מ-2002: סדרת משחקי מטרויד נחשבת בעיני רבים, וגם בעיניי, לאחת מסדרות משחקי האקשן פלטפורמה הטובות ביותר בכל הזמנים, ואפילו שבמקרה שלי רוב הזכרונות המתוקים שיש לי מהסדרה הזו קשורים למשחקי הסדרה הדו-ממדיים, תמיד יהיה לי מקום של כבוד בלב לסדרת משחקי מטרויד פריים - זו שהעבירה את סדרת המשחקים המעולה הזו לגרפיקה תלת-ממדית.
4 צפייה בגלריה
Metroid Prime Remastered
Metroid Prime Remastered
Metroid Prime Remastered
(צילום: Nintendo)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

סדרת משחקי מטרויד פריים מונה נכון להיום שלושה משחקים, הראשון שבהם הוא כמובן מטרויד פריים המקורי שיצא לראשונה בשנת 2002 לקונסולת הגיימקיוב ונחשב עד היום לאחד ממשחקי המטרויד הטובים בכל הזמנים. אחריו קיבלנו עוד שני משחקי המשך - Metroid Prime 2: Echoes בשנת 2004 שיצא גם הוא לגיימקיוב ו-Metroid Prime 3: Corruption שיצא לשוק בשנת 2007 לקונסולת ה-Wii. בשנת 2009 השיקה נינטנדו אוסף מלא של שלושת משחקי הסדרה שהגיע גם הוא ל-Wii.
כעת, בצילן של השמועות והדיווחים הבלתי נגמרים על משחק המשך לסדרה (שאני מאוד מקווה שבאמת נקבל), מגיעה אלינו גרסה מחודשת של המשחק המקורי בסדרת מטרויד פריים - הפעם לנינטנדו סוויץ' ובתג מחיר של 40 דולר. נכון לרגע זה ניתן לרכוש את המשחק דרך החנויות הדיגיטליות של נינטנדו בלבד, אך גרסה פיזית שלו עתידה להגיע לשוק בתחילת החודש הבא.

חלליות רודפות אחריך

עלילת מטרויד פריים שמה אותנו פעם נוספת בנעלייה של גיבורת הסדרה, שכירת החרב סאמוס ארן, המקבלת קריאת מצוקה לסיוע מתחנת חלל פיראטית בשם אורפיון. סאמוס כמובן נענית לקריאת המצוקה ומגלה עד מהרה שתחנת החלל אליה הגיעה אכן במצוקה אחרי שהותקפה. מבלי להיכנס ליותר מידי ספוילרים לטובת אלה שלא שיחקו במשחק המקורי (תתביישו לכם) - במהלך השהות שלה בתחנת החלל סאמוס מאבדת את כל הכוחות שלה, דבר המאלץ אותה לחקור את כוכב הלכת הצמוד לתחנת החלל, Tallon IV, תוך שהיא צריכה לרדוף אחרי רידלי - קפטן תחנת הפיראטים, במטרה להבין מהי מזימתו.
4 צפייה בגלריה
סאמוס ארן, שכירת חרב
סאמוס ארן, שכירת חרב
סאמוס ארן, שכירת חרב
(צילום: Nintendo)
מכאן והלאה מספק לנו מטרויד פריים חווית חקר ומשחק השונה למדי מנוף המשחקים של ימינו, בעיקר בגלל שמדובר במשחק סגור וקטן באופן משמעותי בהשוואה לעולמות הענק שיש שאפשר למצוא במשחקים מהשנים האחרונות שנבנו על טהרת העולם הפתוח. את זה הוא עושה באמצעות סביבות חקר מעניינות, שימוש גאוני במפת משחק תלת-ממדית המבוססת בין היתר על הגובה הפיזי שלכם בעולם המשחק (בזמנו היה מדובר בפריצת דרך) ומערכת קרב מספקת שרק מתעדכנת ומשתפרת ככל שנתקדם ונפתח לסאמוס את היכולות השונות שלה מחדש.
4 צפייה בגלריה
סביבות חקר איכותיות
סביבות חקר איכותיות
סביבות חקר איכותיות
(צילום: Nintendo)
חוויית החקר והתחושה הכללית של המשחק הזה הייתה ונשארה מעולה בדיוק כמו שזכרתי אותה - גיוון הסביבות על אף העובדה שמדובר במשחק יחסית קטן בהשוואה למונחים של ימינו מרשים, והקרבות השונים, ובראשם קרבות הבוס כמובן, מעולים ומרגישים נהדר. מהצד השני אני בהחלט אוכל להבין שחקנים שלא יבינו על מה כל המהומה פה - מדובר במשחק אולדסקול בכל רמ"ח איבריו, לטוב ולרע, ועל כן אין כאן מכניקות קרב מסועפות או מערכת ניהול דמות מרשימה סטייל אלדן רינג או The Witcher III - יש כאן חוויית חקר מאוד לינארית (במובן הטוב של המילה) הכוללת בתוכה לא מעט אתגרי פלטפורמה, וזהו פחות או יותר. כאמור, מדובר בנוסחה שכאמור לאו דווקא תתאים לגיימר המודרני שלא גדל על סדרת משחקי מטרויד או התחכך בעבר עם משחקים אחרים בסגנון.

שיפוץ מתבקש

אחד הדברים שסביר להניח שתשימו אליהם לב עם הגרסה המחודשת של המשחק היא העובדה שהוא נראה ומרגיש הרבה יותר טוב מהמקור בכל הקשור לגרפיקה וכמובן לביצועים שלו, שמספקים 60 פריימים לשנייה לכל אורכו - זה לבדו מצליח להפוך את החוויה לטובה פי כמה ממה שזכרתי אותה. באותה נשימה כמובן שלא מדובר בחוד החנית בכל הקשור לגרפיקה אם נשווה את המשחק הזה למשחקים חדשים יותר שמגיעים לקונסולות האקסבוקס והפלייסטיישן ומציעים ביצועי קצה ברזולוציית 4K מהפנטת, אבל במונחים של נינטנדו ובהתחשב בעובדה שגרסת המקור של מטרויד פריים רצה בשנת 2002 ברזולוציה של 480P בלבד, המעבר ל-HD, גם אם הוא לא באמת מרגש, בהחלט עשה למשחק הזה טוב.
4 צפייה בגלריה
קרבות בוסים מספקים
קרבות בוסים מספקים
קרבות בוסים מספקים
(צילום: Nintendo)
מעבר לכך קיבלנו כאן עוד כמה שינויים מאוד מתבקשים, הראשון שבהם הוא האפשרות לשחק את כל המשחק במצב שליטה מסוג "Dual Stick", דבר שיאפשר לנו לשלוט בסאמוס בדומה לדרך בה נשלוט בדמות שלנו במשחקים מודרניים. בצורה זו, הסטיק השמאלי של הבקר ישמש אותנו להזזה של הדמות במרחב והסטיק הימני ישלוט על זווית המצלמה - לשם ההשוואה כמובן במשחק המקורי תזוזת המצלמה הייתה מסורבל בהרבה עם בקר המשחק של הגיימקיוב. מדובר בשינוי מבורך ומתבקש מאוד, ואני מאוד שמח שנינטנדו הקשיבה למעריצים (שכבר מזמן הוסיפו את האפשרות הזו למשחק המקורי באמצעות מודים) וסיפקה לנו את השינוי הזה באופן רשמי.

השורה התחתונה

מטרויד פריים היה ונשאר לאחד מיהלומי הגיימינג הטובים ביותר של תחילת שנות האלפיים, וגרסתו המחודשת רק מוכיחה שברגע שהנוסחה נכונה וחוויית המשחק איכותית, גם משחק בן 21 יכול להזדקן בשלווה בידיעה שהוא עדיין מצליח לעשות את הדבר שלשמו הוא נועד - עכשיו רק להביא לנו גרסאות מחודשות גם לשני משחקי ההמשך ואת המשחק הרביעי בסדרה, ויפה שעה אחת קודם.
Metroid Prime Remastered זמין לנינטנדו סוויץ' בלבד. מחיר: 40 דולר לגרסה דיגיטלית.
עותק לסקירה סופק על-ידי נינטנדו ישראל