IFA, תערוכת הטכנולוגיה הגדולה באירופה, התקיימה השבוע בברלין אחרי שנתיים של שיבושים הקשורים לקורונה. רועי האן, כתב ynet דיגיטל שביקר בתערוכה, סיפר לנו על הפיתוחים המעניינים והמוזרים שהוא ראה שם - ממקרר מחליף אורות, דרך רחפן שיטהר לכם את הבית מחיידקים ועד למייבש פרווה לבעלי חיים. נחשו מה, חלק מהפיתוחים האלה אף פעם לא יגיעו לחנויות או לבתים שלכם (גילוי נאות: רועי היה אורח חברת LG בתערוכה).
מחוללי התמונות ממשיכים להשתלט על הרשת: את מודל הבינה המלאכותית DALL-E2 אתם בטח כבר מכירים, אבל מאז שהוא הושק הצטרפו אליו מודלים נוספים כמו Midjourney ו-Stable Diffusion, והטכנולוגיה אפילו שולבה בטיקטוק ובאפליקציות לעריכת תמונות של לייטריקס הישראלית. אז מה ההבדלים בין המודלים השונים ולאן תחום ה-AI יכול להתקדם מכאן?
מתי בפעם האחרונה ראיתם דיסקט? אתם יודעים, ריבוע הפלסטיק הזה שיצא מהאופנה כבר לפני שני עשורים. מסתבר שהממשלה ביפן עדיין מחייבת אזרחים ובעלי עסקים להשתמש באמצעי האחסון המיושן על מנת להגיש טפסים ומסמכים - ושר הדיגיטל החדש במדינה רוצה לשים לזה סוף. ברוכה הבאה למאה ה-21, יפן, דווקא נחמד פה!
1 צפייה בגלריה
IFA 2022
IFA 2022
IFA 2022
(צילום: EPA)

הפרקים הקודמים של ריפרש:

ריפרש הוא פודקאסט הטכנולוגיה של ynet. בכל שבוע יובל מן ואושרית גן-אל מדברים על מה שחדש, חשוב ומעניין בעולם הטכנולוגיה: מה קורה ברשתות החברתיות, לאילו גאדג'טים כדאי לשים לב ואילו תופעות חדשות הולכות לשנות את החיים שלנו. האזינו לנו כאן ב-ynet, ועקבו אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים להאזין לפודקאסטים.
ציטוט ריפרש