מתי ראיתם דיסקט בפעם האחרונה? ברוב העולם נפטרו מהאמצעי הישן לאחסון נתונים לפני שני עשורים, אבל מסתבר שביפן לא מדובר במחזה נדיר במיוחד: ועדה ממשלתית גילתה כי ישנן כ-1,900 פרוצדורות ממשלתיות שמחייבות אזרחים ובעלי עסקים להשתמש בדיסקטים, תקליטורים ומיני-דיסקים על מנת להגיש מסמכים וטפסים.
2 צפייה בגלריה
דיסקטים
דיסקטים
זוכרים אותם? ככה נראים דיסקטים
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אבל יש גבול לכל תעלול: שר הדיגיטל החדש של המדינה, טארו קונו, החליט לשים לזה סוף והוא דורש ממשרדי הממשלה השונים להתקדם למאה ה-21 ולאפשר ליפנים לשלוח את הטפסים שלהם אונליין. אתם יודעים, באמצעות האינטרנט.
"איפה בכלל אפשר להשיג דיסקטים בימינו?", תהה קונו במסיבת עיתונאים שערך בשבוע שעבר. יש משהו בדבריו: חברת סוני הפסיקה לייצר דיסקטים כבר בשנת 2011, אך העובדה שמדובר באמצעי אחסון רב-פעמי שניתן להשתמש בו שוב ושוב איפשרה לביורוקרטים היפנים להיאחז בו במשך שנים.
הדיסקטים הומצאו בסוף שנות ה-60, הפכו למוצר מסחרי ב-1971 והגיעו לשיא הפופולריות שלהם בשנות ה-80 עם עלייתו של המחשב האישי. אבל כשלושה עשורים אחרי המצאתם הם יצאו מהאופנה בעקבות הגעתם של אמצעי אחסון מודרניים יותר, למשל CD, DVD, דיסק-און-קי, כוננים קשיחים ניידים ועוד.
2 צפייה בגלריה
טארו קונו
טארו קונו
מסמן כבר את היעד הבא. שר הדיגיטלי היפני, טארו קונו
(צילום: AP)
למרות שבסך הכל היא ידועה כמדינה מודרנית וחדשנית למדי - זה הזמן להזכיר חברות כמו סוני, פנסוניק, סופטבנק, נינטנדו וקאנון - זאת לא הפעם הראשונה שבה יפן עולה לכותרות בגלל הרגלים מיושנים בכל הקשור לטכנולוגיה. ב-2018 הודה שר אבטחת הסייבר כי מעולם לא השתמש במחשב והודה כי הצוות שלו תמיד טיפל בכך בשבילו, ורק ב-2019 נסגר שירות האיתורית האחרון במדינה.
השר קונו, אגב, הבהיר כי המלחמה בדיסקטים לא תהיה המאבק האחרון שלו בטכנולוגיה עתיקה. "אני רוצה להיפטר ממכשיר הפקס, ואני מתכוון לעשות את זה", הבהיר במסיבת העיתונאים שערך בשבוע שעבר. בהצלחה עם זה.