תערוכת IFA 2022 תגיע לסיומה רק מחר, אבל אחרי ארבעה ימים עמוסי טכנולוגיה באולמות של ברלין אפשר כבר לסכם את החוויה. גם השנה, כמו בימים שלפני הקורונה, היה הרבה שטח לכסות והמון דברים לראות, אך מתוך אותם מאות אלפי חידושים ומוצרים שראינו, היו כמה שבאמת הצליחו לתפוס לנו את העין. הנה כמה מהפיתוחים המעניינים ביותר שנראו על בימת התערוכה.
9 צפייה בגלריה
IFA 2022
IFA 2022
IFA 2022
(צילום: AFP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

המקרר של LG יכניס לכם צבע לחיים

חברת LG חשפה השנה מגוון רחב של מוצרים חדשים, ואחרי שכבר ראינו מה היא מסוגלת לעשות בתחום המסכים עם קולקציית המסכים המתכופפים שלה, הענקית הקוריאנית הוכיחה שיש לה עוד רעיונות מקוריים כשהציגה לנו את Moodup, מקרר חדש שמסוגל לשנות את הצבע שלו בלחיצת כפתור.
החלק החיצוני של המקרר מורכב מכמה פאנלי LED שניתן לשנות את הצבע שלהם באמצעות אפליקציית הבית החכם של LG. חלקו העליון של המקרר תומך ב-22 צבעים שונים וחלקו התחתון ב-19. את הצבעים ניתן לבחור מתוך בנק עיצובים שאמור על פי LG להתאים למצבי רוח שונים, או לתכנת באופן מלא את הנראות של המקרר.
9 צפייה בגלריה
המקרר של LG
המקרר של LG
מופע צבעים מותאם אישית
(צילום: רועי האן)
השם של מקרר, Moodup, אינו מקרי גם הוא: LG כללה בתוך המקרר הזה רמקול חכם שאליו ניתן להתחבר באמצעות בלוטות'. אחרי שנעשה את זה, המקרר יוכל לשנות את הצבעים שלו בהתאם למוזיקה שמתנגנת מהרמקול. כמו כן, מערך הלדים החכם של המקרר מסוגל להבהב כאשר דלת המקרר נשכחת פתוחה, כך שלא מדובר רק במופעי אור שנועדו להדליק מסיבה.

ג'ברה כאן כדי לעזור לכבדי השמיעה

אחד המוצרים המעניינים ביותר שיצא לנו להיתקל בהם בכנס היה האוזניות החדשות של חברת ג'ברה, שנקראות Jabra Enhance Plus.
מאחורי האוזניות החדשות של ג'ברה עומדת מטרה ראויה: לספק למשתמשים יכולות שמיעה מוגברות. האוזניות החדשות הן למעשה לא אוזניות ייעודיות לשמיעת מוזיקה (אם כי אפשר לעשות את זה איתן), אלא אוזניות שנועדו להעצים את הסאונד של העולם החיצון ולסייע לאנשים עם כבדות שמיעה לשמוע יותר טוב. ג'ברה, חשוב לומר, מדגישה שלא מדובר כאן במכשיר שמיעה של ממש, אלה במכשיר שנועד להעצים שמיעה ירודה.
9 צפייה בגלריה
Jabra Enhance Plus
Jabra Enhance Plus
Jabra Enhance Plus
(צילום: רועי האן)
אז איך זה בעצם עובד? ברמת העיקרון כל מה שאתם צריכים לעשות אחרי שקניתם את האוזניות זה לשים אותן באוזניים ולהפעיל את האפליקצייה הייעודית שלהן, שתבחן את השמיעה שלכם ותתאים את פרופיל השמע שלכם לאוזניות וזהו - השמיעה שלכם תועצם באמצעות האוזניות.
9 צפייה בגלריה
עד 30 שעות סוללה
עד 30 שעות סוללה
עד 30 שעות סוללה
(צילום: רועי האן)
מעבר לעובדה שמדובר במוצר חדשני יחסית ומאוד שונה בגזרת מכשירי העזר לכבדי שמיעה (האוזניות של ג'ברה עולות 800 דולר - מחיר זול משמעותית ממחיר של מכשיר שמיעה ייעודי), מדובר בזוג אוזניות די מרשים גם בגזרת המפרט היבש - הן מסוגלות לספק עד 10 שעות שימוש בטעינה אחת, וקייס הטעינה הייעודי שלהן מסוגל לספק עוד לא פחות מ-30 שעות סוללה.

עלייתם של המשקפיים החכמים

אם יש מוצר שהצליח לתפוס השנה לא מעט נפח בתערוכה מעבר למכשירים מתקפלים, אלה היו ללא ספק משקפיים חכמים. מספר חברות חשפו במהלך התערוכה את הביצוע שלהם למשקפיים חכמים, בהם כמה יצרניות סיניות פחות מוכרות אך גם כאלה שכבר שמענו עליהם בעבר כמו לנובו ו-TCL.
כל אחד מהדגמים של המשקפיים שראינו בתערוכה עובד פחות או יותר אותו הדבר: מאחורי שכבת המשקף הראשונה מוקמו שני מסכים קטנים שמקרינים תמונה היישר אל העיניים של מרכיב המשקפיים, כשניתן לראות מבעד למסכים עצמם את הסביבה שלנו.
9 צפייה בגלריה
המשקפיים החכמים של TCL
המשקפיים החכמים של TCL
המשקפיים החכמים של TCL
(צילום: רועי האן)
יחד עם זאת, תרשו לנו להודות ולהגיד שהביצוע של כל אחת מהחברות האלה לא היה כזה מרשים כמו שחשבנו שהוא יהיה: הגוף של המשקפיים עצמם מאוד רחב ומאוד מגושם, ופעמים רבות נאלצנו להרכיב את המשקפיים תוך כדי שהן מחוברות למחשב באמצעות כבל שמאפשר להם להציג תמונה. כמו כן, חלק מהמשקפיים שהוצגו בתערוכה הינם משקפיים ייעודיים לצורך מסוים (גיימינג והסקטור התעשייתי למשל), כך שלא ברור אילו חברות מתכננות להשיק בהמשך הדרך פיתרון המיועד לקהל הרחב.
9 צפייה בגלריה
שכבת מסכים ייעודית
שכבת מסכים ייעודית
שכבת מסכים ייעודית
(צילום: רועי האן)
בסופו של דבר מדובר ללא ספק בטכנולוגיה שיכולה לעבוד, אבל ייקח עוד זמן עד שהתוצאות שנקבל יהיו מרשימות באמת. מעבר לכך לא נחשפו לנו יותר מידי פרטים על כמה משקף כזה אמור לעלות, כך שקשה להגיד אם מדובר בטכנולוגיה שתצליח לצבור אהדה בקרב המשתמשים אם וכאשר היא תהפוך למיינסטרים (מטא ואפל, אנחנו מחכים לכן).

המסך של סמסונג יהפוך את המחשב שלכם לחמ"ל

אחרי שראינו מסכים שניתן לכופף, סמסונג דאגה לנו למסך שיגרום לנו להרים את הראש: הכירו את ה-Odyssey Ark, מסך הענק החדש של סמסונג. הפאנל הקעור והמרשים הזה של החברה הקוריאנית מגיע בגודל של 55 אינץ', ואם חשבתם שהתצורה האנכית שלו נראית מאוד לא נוחה לשימוש, תרשו לנו דווקא להפתיע אתכם: מדובר בחוויית מסך מאוד שונה אך גם מאוד טובה ומספקת.
9 צפייה בגלריה
Samsung Odyssey Ark
Samsung Odyssey Ark
Samsung Odyssey Ark
(צילום: רועי האן)
המסך של סמסונג הוא כמובן מסך חכם, ועל כן נוכל להשתמש בו הן בצורה אנכית והן בצורה אופקית. במצב אופקי הוא עובד כמו כל מסך רגיל, אך ברגע שנסובב אותו על צירו לתצורה אנכית, המסך יחלק את עצמו אוטומטית לשלושה חלקים ויאפשר לנו להציג עליו בקלות שלושה חלונות שונים ולהפוך את המחשב שלנו לעמדת בקרה שלא תבייש את החמ"לים המאובזרים ביותר (גם בתצורה אופקית ניתן לחלק את המסך לחלקים, אבל מדובר בביצוע הרבה פחות מרשים מאשר התצורה האנכית).
הנתונים היבשים של המסך מרשימים גם הם: פאנל ה-QLED הקעור מגיע בזווית עקמומיות של 1000R וברזולוציית 4K, והוא תומך בתקן +HDR10. מעבר לכך מדובר כמובן במסך גיימינג שמסוגל לספק זמן תגובה של 1 אלפית השנייה לצד קצב רענון מהיר של עד 165 הרץ. נכון לכתיבת שורות אלו, סמסונג הודיעה שהמסך יהיה זמין לרכישה בישראל, אך לא ידוע לנו מה יהיה מחירו (תג המחיר שלו באירופה עומד על 3,000 אירו, אז אל תצפו לדיל זול במיוחד).

כיפת המציאות המדומה שתעצים את המטאברס

משקפי מציאות מדומה כבר יש לנו, אז קבלו מוצר חדש שיעצים את חוויית המטאברס שלכם: כיפת מציאות מדומה. הכיפה של חברת Dayholi היא ללא צל של ספק מוצר מעניין, ונודה שבפעם הראשונה שנתקלנו בה חשבנו שמדובר באביזר עיצובי שנועד להפוך את הביתן של החברה למרשים יותר, ולא במוצר של ממש שאמור להגיע בשנים הקרובות לשוק.
9 צפייה בגלריה
כיפת המציאות המדומה של Dayholi
כיפת המציאות המדומה של Dayholi
כיפת המציאות המדומה של Dayholi
(צילום: רועי האן)
הכיפה של החברה היא למעשה סככת מציאות מדומה ייעודית, שבה נוכל לשבת בנוחות בזמן שאנחנו משתמשים במשקפי מציאות מדומה ומבלים לנו במטאברס. אז מה כל כך מיוחד בכיפה הזו? בתור התחלה, העובדה שהיא מסוגלת להוסיף לחוויית המטאברס שלנו עוד כה שכבות של מציאותיות, בהן היכולת להזרים רוח וריח שיתאימו למה שאנחנו עושים בסביבה הווירטואלית - כך למשל אם נבקר ביערות הגשם נרגיש את הרוח על העור שלנו, ואף נריח את הריח של הגשם (מתזים שמשפריצים מים לא ראינו בכיפה, הישארו רגועים). מעבר לכך הכיפה מסוגלת להעצים את הסאונד של הסביבה הווירטואלית (אם כי בהדגמות שעשו לנו היינו צריכים להרכיב אוזניות).
9 צפייה בגלריה
כיפת ה-VR
כיפת ה-VR
חווית מטאברס משופרת
(צילום: רועי האן)
ראוי לציין שלצד הכיפה עצמה, Dayholi היא זו שגם מייצרת עבורנו את הסביבות הווירטואליות שבהן נוכל לבקר בזמן הישיבה בכיפה, כך שקשה להגיד נכון לרגע זה אם נוכל להשתמש ביכולות הדי מרשימות שלה גם עם תכני מציאות מדומה צד שלישי. כך או כך, הסביבה שכן הוצגה בתערוכה הייתה מרשימה מאוד מבחינת הנראות וההרגשה שלה (הסביבה משודרת באיכות 8K וב-360 מעלות).
הכותב הוא אורח חברת LG בברלין