שוק מכשירי הביניים הפך בשנים האחרונות למקום שבו כל היצרניות רוצות להיות. זה לא חדש: מכשירי ביניים מהווים את רוב המכירות בעולם ומספקים תכונות שהרבה פעמים יש במכשירי פרימיום אבל מעגלים פינות בתכונות אחרות. סמסונג מחזיקה בסדרה A כדי לספק לקהל את מה שהוא דורש והדגמים בסדרה הזו די מוצלחים לסוגם. לפעמים היצרנית מייבאת לישראל גם מכשירים קצת יוצאי דופן מבחינת המיצוב. כך ה-M54 מהווה חלק מסדרת M שגם היא מיועדת לשווקי הביניים אבל היכן שסדרה A מנסה לספק חוויית שימוש פרימיום במחיר נמוך יותר, סדרה M מנסה להרשים דרך מספרים גדולים - למשל סוללה גדולה, מסך גדול ומצלמה עם הרבה מגה-פיקסלים. במקור מדובר במכשיר שנמכר בשווקים מתפתחים כמו הודו ומיועדים להילחם במכשירי שיאומי, וואן פלוס ודומותיהן. אבל בישראל היבואנית החליטה לשווק אותו כאח הגדול של ה-A54, ובהתאם הוא גם עולה יותר למרות שבעולם מחירו נמוך יותר. בואו נראה מה מקבלים כאן בתמורה למחיר.
8 צפייה בגלריה
סמארטפון סמסונגג גלקסי M54
סמארטפון סמסונגג גלקסי M54
סמארטפון סמסונגג גלקסי M54
(צילום: באדיבות סאני תקשורת)

עוד בנושא:

עיצוב ומבנה: פלסטיק, והרבה ממנו

ה-M54 מציע עיצוב מאוד טיפוסי לסמסונג ב-2023, שוליים מעוגלים ונעימים למגע, מסך ללא שוליים משתפלים ושלוש עדשות מצלמה מופרדות שבולטות מהגוף. לא מדובר במכשיר מכוער אבל הוא לא יזכה בשום תחרות יופי. מה שכן הוא גדול אפילו יותר מ-S23 פלוס שנחשב למכשיר מהגדולים בהיצע של סמסונג. הוא לא עבה בצורה יוצאת דופן (8.4 מ''מ) ואפילו יחסית קל למכשירים בגודלו (199 גרם). הסיבה לכך היא השימוש המאסיבי בפלסטיק בגוף שלו. בניגוד ל-A54 שלו זכוכית גורילה מקדימה ומאחור, כאן תמצאו רק זכוכית גורילה 5 על המסך. הגב פלסטיק, הגוף פלסטיק והוא אפילו לא מנסה להסתיר את זה. פלסטיק זה לא נורא, אבל כאן הוא לא באיכות הטובה ביותר שראיתי.
8 צפייה בגלריה
סמארטפון סמסונגג גלקסי M54
סמארטפון סמסונגג גלקסי M54
גב מפלסטיק עם מגנט טביעות אצבעות מובנה
(צילום: רפאל קאהאן)
עוד נקודה חשובה - אין כאן הגנה מפני מים ואבק. בכלל. זה לא מכשיר לקחת לבריכה או לחוף הים, אז שימו לב. כאמור, המצלמה כאן בולטת אבל לא בצורה מוגזמת והמכשיר לא מרקד על השולחן אם מניחים אותו על גבו. כפתור ההפעלה מחביא גם את סורק טביעות האצבע. זו מגמה שחוזרת לאיטה לאחר שהרבה יצרנים הטמינו את הסורק מתחת לזכוכית המסך. בסך הכל זה מכשיר נעים לשימוש מבחינה ארגונומית. הוא כאמור לא יזכה בתחרויות יופי או עיצוב, אבל הוא פונקציונלי, ולמעט היעדר ההגנה ממים אין לנו תלונות מהבחינה הזו. איכות ההרכבה טובה ואין שום חלק שיקרקש, אבל בינינו זה כבר לא הישג כל כך גדול. אפשר לקבל אותו בשני צבעים - אפור או כחול.

חומרה: מסך גדול ומרשים אבל לא מעבר

אם מכשירי הגלקסי S מציעים את שבבי קוואלקום כמעבדים, בסדרות הביניים סמסונג עדיין מתבססת על מעבדי הבית שלה - סדרת אקסינוס. במקרה שלנו מדובר באקסינוס 1380 בגודל 5 ננומטר. זה שבב יעיל, הוא לא יעיף לכם את הסכך מעוצמה, אבל לשימושים שוטפים הוא מספיק בהחלט. הוא מגיע עם 256 גיגה-בייט מרחב אחסון ו-8 גיגה-בייט זיכרון פעולה שזה די והותר לרוב המשתמשים ואפשר להוסיף כרטיס זיכרון חיצוני אם תצטרכו עוד אחסון. זו לא החומרה הכי חזקה בשוק, שבבי אקסינוס מספקים בעיקר התאמה טובה מאוד לחומרה של סמסונג אבל הם לא השבבים המהירים ביותר שתוכלו למצוא. בסך הכל הוא עבד ללא בעיות ובטמפרטורה סבירה.
8 צפייה בגלריה
סמארטפון סמסונגג גלקסי M54
סמארטפון סמסונגג גלקסי M54
המסך מתקשה קצת בשמש
(צילום: רפאל קאהאן)
המסך הגדול בן ה-6.7 אינץ' ברזולוציית FHD אמור להיות מה שיקנה את הלקוח. זה פאנל Super AMOLED פלוס בעל קצב רענון של עד 120 הרץ שזה יפה מאוד. הוא לא המסך הכי בהיר שאפשר למצוא ואני לא מאוד מרוצה מכיול הצבעים שמרגישים לי קצת דהויים ביחס לפאנלים של דגמים אחרים של היצרנית. אבל בסך הכל מדובר בתצוגה טובה מאוד ומתאימה בעיקר לצריכת מדיה כגון סרטונים או נטפליקס. לא הייתי משתמש בו לעריכת תמונות מעבר להעלאה לרשתות החברתיות או לשליחה לקבוצה המשפחתית. עוד יש כאן סוללה בת 6,000 מיליאמפר-שעה שמחזיקה לא מעט זמן לפני שתידרשו לטעינה. הצלחתי להוציא ממנה בין יום וחצי ליומיים בשימוש שוטף שכלל קצת ניווט, קצת וואטסאפ (טוב, הרבה וואטסאפ), טלגרם, פייסבוק, טוויטר, צילום של כמה תמונות ומעט יוטיוב. אני מעריך שאם הייתי מוסיף כאן גיימינג המספר אולי היה יורד. מסך גדול צורך יותר חשמל. עוד תמצאו כאן רמקול בודד באיכות סבירה בתחתית המכשיר. בסך הכל זו לא החומרה הכי מרשימה שאפשר למצוא במחיר הזה, אבל היא עושה את העבודה ולפחות הסוללה באמת יוצאת דופן מבחינת הקיבולת שלה.

ממשק, מולטימדיה ותוכנה: הרבה מאוד אפליקציות מיותרות

ה-M54 מצויד בממשק One UI בגרסה 5.1 ומערכת הפעלה אנדרואיד 13. סמסונג להבדיל מהיצרניות הסיניות מתחייבת לחמש שנות עדכוני תוכנה במכשיריה, מה שאומר שהמכשיר הזה ימשיך להיות שימושי לפחות עד 2028. הממשק עובד היטב, הוא כולל את כל הפיצ'רים שתוכלו למצוא במכשירי הפרימיום של החברה. הגלילה והשימוש בו נוחים וללא תקיעות או גמגומים. מבחינת צריכת מדיה, המסך הגדול מספק חוויית צפייה טובה אבל הבהירות המעט נמוכה לא מאוד נוחה לשימוש באור שמש מלא. אם ב-A54 יש סורק טביעות אצבעות מתחת למסך - כאן הוא מוטמן כאמור לעיל בכפתור ההפעלה. הוא עובד היטב ולא היו לי בעיות בפתיחה של הטלפון. עם זאת לא הכל מושלם כאן. סמסונג שלא כהרגלה דוחפת לא מעט אפליקציות חיצוניות למכשיר כבר בשלב ההגדרה הראשונית וגם מיד אחרי. רובן משחקים, מה שיכול להצביע על קהל היעד הפוטנציאלי של המכשיר.
8 צפייה בגלריה
סמארטפון סמסונגג גלקסי M54
סמארטפון סמסונגג גלקסי M54
סורק טביעות אצבעות בכפתור ההפעלה
(צילום: רפאל קאהאן)
8 צפייה בגלריה
סמארטפון סמסונגג גלקסי M54
סמארטפון סמסונגג גלקסי M54
רמקול בודד ושקע הטעינה
(צילום: רפאל קאהאן)

מצלמה: מצלמת טיקטוק

8 צפייה בגלריה
סמארטפון סמסונגג גלקסי M54
סמארטפון סמסונגג גלקסי M54
שלושה חיישנים, אבל רק אחד שימושי
(צילום: רפאל קאהאן)
צילום נחשב לאחת מנקודות החוזקה של סמסונג בכל המכשירים שלה. ב-M54 תמצאו מצלמה ראשית עם חיישן 108 מגה-פיקסל. מדובר בחיישן ישן יחסית מתוצרת סמסונג עצמה. הוא לא רע ותמצאו אותו בהרבה מאוד מכשירי ביניים של יצרניות מתחרות. עם זאת, הוא כבר מתחיל להראות סימנים של עייפות לעומת מצלמות יותר מודרניות. מה שמציל אותו הוא מייצב תמונה אופטי (OIS) שמאפשר לקבל תמונות באיכות יחסית טובה גם בלילה וגם בתנאי תאורה קשים. החיישן השני מיועד לצילומי זווית רחבה. הוא ברזולוציה של 8 מגה-פיקסל והפוקוס שלו קבוע. הצילומים דרכו לא מאוד טובים וכוללים מעט עיוותים בשולי התמונה. מצלמת המאקרו בת ה-2 מגה-פיקסל מיותרת לחלוטין והסיבה היחידה שכללו אותה ככל הנראה היא כדי לומר שיש חיישן שלישי.
8 צפייה בגלריה
סמארטפון סמסונגג גלקסי M54
סמארטפון סמסונגג גלקסי M54
מצב כיף בכיף
(צילום: רפאל קאהאן)
מצלמת הסלפי בת ה-32 מגה-פיקסל דווקא עושה עבודה טובה. זו אותה המצלמה שתמצאו ב-A54 והיא טובה מאוד לסוגה. התמונות מוארות היטב ומאפשרות לצלם סלפי באיכות מצוינת גם בתנאי תאורה לא טובים. צילומי דיוקן יוצאים באיכות גבוהה ובנוסף בסמסונג כללו כאן מצב "כיף" שלפי החברה מותאם לסנפאצ'ט, אבל לטעמנו גם חובבי טיקטוק ימצאו בו יתרונות. שילוב המשחקים והיכולות האלה מראה שהיצרנית מכוונת את המכשיר במיוחד לצעירים וחובבי מדיה חברתית. מהבחינה הזו מדובר במצלמה מאוד מוצלחת. מנגד, אם אתם מחפשים מצלמה בעלת יכולות קצת יותר נרחבות או אפילו כתחליף מצלמת כיס היא, זו לא המצלמה בשבילכם.
8 צפייה בגלריה
סמארטפון סמסונגג גלקסי M54
סמארטפון סמסונגג גלקסי M54
טיקטוק היר איי קאם
(צילום: רפאל קאהאן)

סיכום ואלטרנטיבות: מכשיר מוצלח במחיר בעייתי

ה-M54 פותח בעיקר לשווקים מתפתחים כגון הודו או מזרח אירופה, שם סמארטפונים עם מסך גדול יקרים יחסית. בחו''ל הוא נמכר במחירים שקרובים יותר למחירי דגמי שיאומי או פוקו כגון סדרת הרדמי נוט או ה-X5 לסוגיו. בארץ לעומת זאת הוא מוצע במחיר (יבואן רשמי) של כ-2,050 שקל. ה-A54 המוצלח שלו גם הגנה נגד מים ואבק, גב זכוכית עם גורילה גלאס 5 ומצלמה הרבה יותר טובה נמכר בכ-250 שקל פחות. במחירים האלה אין סיבה מהותית לרכוש את ה-M54, אלא אם חשוב לכם מסך גדול או פיצ'רים לרשתות חברתיות. לא ברור מדוע היבואנית בחרה למצב אותו במחיר הזה שבו הוא גם צריך להתחרות עם מכשירי הביניים-פרימיום של שיאומי או וואן פלוס, שלרוב מציעות מכשירים יותר בוגרים. חבל, אם הוא היה נמכר בארץ באותו מחיר כמו חו''ל הוא היה יכול לתת פייט רציני ליצרניות הסיניות. במחירו הנוכחי הוא פשוט יקר מדי ביחס לתמורה שהוא מעניק.