אם יש משהו ששיאומי באמת יודעת לעשות כמו שצריך זה לטפח באופן מדהים את מותג פוקו, שקוטלג לאורך השנים כאחד ממותגי הביניים המרשימים ביותר בשוק הסמארטפונים המודרני.
6 צפייה בגלריה
Poco X5 Pro
Poco X5 Pro
Poco X5 Pro
(צילום: רועי האן)
סדרת מכשירי פוקו כוללת כיום מגוון רחב של מכשירים תחת מגוון רחב של תת-סדרות. אחת מאותן סדרות היא סדרת Poco X, שזוכה לעדכונים ודגמים חדשים באופן יחסית תכוף, כשהמכשירים החדשים ביותר בסדרה, Poco X5 ו-Poco X5 Pro, מגיעים לשוק כעשרה חודשים בלבד אחרי השקתה של סדרת מכשירי Poco X4. על אף שמדובר בחלון זמן קצר למדי בין ההשקות של שתי הסדרות - הפעם הפער והשדרוגים מורגשים, וחלקם משמעותיים מאוד. אז האם כל זה שווה 1,550 שקלים והאם מדובר במתחרה ראוי באמת למכשירי דגל שלרוב עולים כפול ויותר ממנו? לקחנו את דגם הפרו בסדרת Poco X5 לבדיקה וחזרנו עם תשובות.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מפרט דגל אין, אבל את הבסיס וטיפה יותר בהחלט יש

אם נשים שנייה בצד את הרצון האנושי התמידי להתפתחות וחדשנות, שוק הסמארטפונים של ימינו הגיע למצב מאוד מעניין שבו קשה מאוד למצוא שדרוגים משמעותיים באמת בחומרה בין דור סמארטפונים אחד לזה שקדם לו ברמה שבאמת מצדיקה שדרוג. ראינו את זה בבירור עם סדרת אייפון 14 שבה אפל החליטה לראשונה להשאיר בדגמי הבסיס את ערכת השבבים שמפעילה גם את סדרת אייפון 13.
באותה נשימה, אחד השינויים המשמעותיים של שוק הסמארטפונים של ימינו הגיע דווקא למכשירי הביניים: אלה מצליחים בכל שנה לצמצם את פערי הביצועים והאיכות בהשוואה למכשירי הדגל באופן מרשים בהחלט - החל מערכות שבבים שמספקות ביצועים גבוהים גם בתגי מחיר נמוכים, דרך סוללות גדולות המציעות טעינה מהירה במיוחד ועד למערכי צילום שאמנם לא מהווים את חוד החנית של חווית הצילום בסמארטפון, אבל עדיין מצליחים לספק תמונות טובות שיספקו את הרוב המוחלט של הצרכנים.
Poco X5 Pro החדש הוא בדיוק מכשיר כזה - מכשיר שמסוגל לשים בצד את כל ההתלהבות מחומרה עדכנית שלא באמת מחדשת שום דבר משמעותי בשביל להביא לנו חוויית סמארטפון מזוקקת ומדויקת במיוחד, שמציעה תמורה מעולה למחיר ולא עושה יותר מדי רעש וצלצולים בדרך.
נתחיל מהמפרט היבש: Poco X5 Pro כולל את ערכת השבבים Snapdragon 778G של חברת קוואלקום - ערכת שבבים שכבר הצליחה להוכיח את עצמה באופן מעולה עם כמה ממכשירי הביניים של סמסונג למשל, בהם ה-A52s וה-A73. לצידה של ערכת השבבים נקבל 6 גיגה-בייט של זיכרון עבודה (RAM) בגרסת המכשיר המגיעה עם 128 גיגה-בייט של נפח אחסון, ו-8 גיגה-בייט של זיכרון עבודה בגרסת המכשיר המגיעה עם 256 גיגה-בייט של נפח אחסון - בישראל תימכר גרסת המכשיר עם נפח אחסון 256 גיגה-בייט בלבד.
אם כבר עסקנו בנפח האחסון - אחד השינויים הפחות חיוביים של Poco X5 Pro הוא ההסרה של חריץ הרחבת נפח האחסון הפנימי. כאן המכשיר מיישר קו עם מכשירי הדגל של השנים האחרונות, ובכנות קצת חבל שזה המצב.
מנגד, יישור קו מרשים מאוד שהמכשיר הזה עושה הוא במסך, שמציע פאנל AMOLED מרשים בגודל של 6.67 אינץ' וברזולוציית +FHD (שמזמן הוכיחה את עצמה כסטנדרט מספק) התומך בתקני הצפייה +HDR10 ולראשונה גם Dolby Vision, זאת לצד כיסוי של עד מיליארד צבעים, בהירות מקסימלית של 900 ניטים (יש שיגידו שזו בהירות נמוכה מדי, לנו זה פחות הפריע) ותמיכה בקצב רענון מהיר של עד 120 הרץ. על המסך מגן ציפוי זכוכית Gorilla Glass 5, ואת מגן המסך תקבלו מודבק כבר מהקופסה. המכשיר עצמו טוען לעמידות בפני מים ואבק בתקן IP53.
חוויית הצפייה במכשיר הזה לא פחות ממדהימה - בייחוד בשילוב עם מערך הרמקולים הסטריאופוני שיש לנו כאן שעושה עבודה נהדרת (ואם לא, יש כאן שקע אוזניות 3.5 מילימטר, לפחות על זה לא התפשרו הפעם).
נעבור לסוללה: Poco X5 Pro מציע סוללה גדולה למדי בנפח של 5,000 מיליאמפר שעה, אותו נפח שניתן למצוא בדגמי הקצה בסדרות הדגל של סמסונג - אולם כאן מדובר בסוללה שתומכת בטעינה מהירה חוטית בהספק מרשים של 67 וואט, כשהמטען הדרוש לטובת העניין כלול באריזת המכשיר ללא שום תוספת מחיר. באשר לחיי הסוללה עצמם - מבדיקה שלנו לאורך השבוע וחצי האחרונים ניתן לטעון קרוב למחצית מסוללת המכשיר בתוך רבע שעה בלבד, וחיי הסוללה של המכשיר מסוגלים לספק לכם זמן עבודה של יום שלם ואפילו יותר יחסית בקלות.

חוויית שימוש וממשק

בתור מישהו שמחזיק בכיס שלו מכשיר דגל שעלה לא מעט, לעבור להשתמש במכשיר ביניים שעל הנייר אמור לספק ביצועים חלשים יותר הוא דבר שתמיד מרתיע אותי. יחד עם זאת ובמקרה שלנו, חוויית השימוש שלי עם המכשיר הייתה לא רעה בכלל - אפילו שאני לרוב לא מתחבר למערכת ההפעלה של המכשיר הזה, MIUI, שמגיעה הפעם בגרסה מספר 14 שלה ומבוססת על אנדרואיד 12.
6 צפייה בגלריה
ממשק משתמש סביר
ממשק משתמש סביר
עמוס ולאו דווקא נוח: MIUI 13
(צילום: רועי האן)
על הסיבות שבגינן אני לא מתחבר ל-MIUI אני יכול לכתוב כתבת תוכן רחבה במיוחד, אבל בקצרה אספר שאני פחות מתחבר לנראות הכללית של הממשק ולחלק מהפיצ'רים המאוד מוזרים שלו, זאת לצד הכמות הבלתי נסבלת של אפליקציות שמותקנות לנו על המכשיר מראש עם הפעלתו הראשונית - אפשר להוריד אותן זה נכון, אבל זה עדיין מעיק ומעצבן. יש גם את עניין הפרסומות שצצות להן מדי פעם, גם בזמן ביצוע פעולות בסיסיות עם המכשיר, אבל גם אותן אפשר ברמת העיקרון להעלים יחסית בקלות וכמעט לחלוטין.

מערך הצילום

לא מעט צרכנים בימינו יחליטו אם לרכוש מכשיר אך ורק לפי מערך הצילום שלו, אבל גם במקרה הזה סביר להניח שהתמונות שיתקבלו כאן יספקו את הרוב המוחלט של המשתמשים. Poco X5 Pro עושה שימוש במערך מצלמות אחורי משולש, הכולל חיישן ראשי ברזולוציה מרשימה של 108 מגה פיקסל המאובזר בעדשה רחבה. בפועל המכשיר מצלם כברירת מחדל תמונות ברזולוציה של 12 מגה-פיקסל בלבד, ואפילו שמדובר ברזולוציה די נמוכה בהשוואה לחיישן עצמו, התמונות שקיבלנו עם המכשיר במהלך תקופת הניסיון שלנו הצליחו להפתיע אותנו לטובה - כל עוד לא עשינו יותר מדי זום.
6 צפייה בגלריה
עדשת 108 מגה-פיקסל
עדשת 108 מגה-פיקסל
עדשת 108 מגה-פיקסל
(צילום: רועי האן)
6 צפייה בגלריה
רמת פירוט מרשימה
רמת פירוט מרשימה
רמת פירוט מרשימה
(צילום: רועי האן)
6 צפייה בגלריה
רעשי רקע מאתגרים לעיתים
רעשי רקע מאתגרים לעיתים
רעשי רקע מאתגרים לעיתים
(צילום: רועי האן)
6 צפייה בגלריה
עדשה אולטרה-רחבה, דיוק צבעים סביר
עדשה אולטרה-רחבה, דיוק צבעים סביר
עדשה אולטרה-רחבה, דיוק צבעים סביר
(צילום: רועי האן)
לצד המצלמה הראשית נקבל שתי מצלמות נוספות, אחת אולטרה-רחבה בעלת חיישן ברזולוציית 8 מגה-פיקסל והשנייה מצלמת מאקרו בעלת חיישן ברזולוציית 2 מגה-פיקסל. בשני המקרים מדובר במצלמות חביבות למדי, אך יחד עם זאת יש מקרים בהם הצילומים שנקבל יזכירו לנו שמדובר במכשיר ביניים ולא בפלא העל הטכנולוגי של יצרניות כמו אפל וסמסונג. גם מצלמת הסלפי של המכשיר, שמציעה עדשה רחבה וחיישן ברזולוציית 16 מגה-פיקסל עושה עבודה חביבה, אבל היו מקרים בהם רעשי רקע שונים ובעיות בפוקוס הצליחו לאתגר אותנו.

השורה התחתונה

Poco X5 Pro הוא מכשיר ביניים מצוין. מדובר במכשיר שעולה 1,550 שקלים בלבד, ותמורתם תקבלו ארסנל כלים שאמנם לאו דווקא מצטיין ועומד בחוד החנית, אך בפועל עושה עבודה נהדרת שללא צל של ספק תספק משתמשים רבים שלא ממהרים להוציא הרבה כסף על הסמארטפון שלהם. המכשיר זמין לרכישה בישראל בצבעים כחול ושחור והוא מגיע עם 24 חודשי אחריות של היבואנית הרשמית קבוצת המילטון.