המכשיר החדש של וואן פלוס (OnePlus) חוזר לעשות את מה שהפך את החברה למפורסמת ואהודה לפני עשור: להציע מפרט הדומה לזה של המתחרים, במחיר נמוך יותר. אחרי כמה שנים שבהן ניסתה ללכת ראש בראש מבחינת המחיר עם סמסונג (וכשלה בתפיסת נתח שוק משמעותי), וואן פלוס 11 מוצא את הפשרות שמאפשרות לו להיות זול יותר בכאלף שקל מגלקסי S23+ שבו הוא מתחרה ישירות. והפשרות האלה הגיוניות מאוד.
2 צפייה בגלריה
וואן פלוס 11
וואן פלוס 11
וואן פלוס 11. חמש שנים של עדכוני אבטחה
(צילום: יח"צ)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

נתחיל דווקא מהסוף: זה טלפון טוב מאוד, שמספק תמורה יותר מהולמת למחיר שלו. כאמור, יש כאן פשרות - חלקן לא מאוד כואבות, אחרות מציקות למדי - אבל המחיר שלו מתחיל מ-3,099 שקלים למפרט שכולל את מעבד הדגל העכשווי של קוואלקום, את אחד המסכים הכי טובים בשוק ומערך צילום שלרוב עושה עבודה מצוינת. לא רק זה: החברה הרחיבה סוף-סוף את מדיניות העדכונים של מכשיריה, כך שוואן פלוס 11 צפוי לקבל חמש שנים של עדכוני אבטחה.
וכדי שלא תתהו יותר מדי מהם החסרונות הכואבים ביותר, הנה הם: אין לטלפון הזה הטענה אלחוטית, מנגנוני עיבוד התמונה אומנם טובים אבל נמצאים צעד מאחורי סמסונג (וגוגל ואפל), ויש כמה נקודות קצת חבויות שבהן היצרנית חסכה כמה גרושים על חשבון יכולות שיכולות לפעמים להועיל, למשל האפשרות לחבר את הטלפון בכבל למסך חיצוני.
אם תסתכלו על המפרט שלו, תגלו נקודה בעייתית נוספת, על הנייר לפחות: החסינות מפני מים היא לזרם שמכוון אל הטלפון ולא לטבילה. הניואנס כאן הוא שאתם אף פעם לא צריכים להאמין לדירוגים האלה, גם כשהם מבטיחים חסינות מלאה לממים, מכיוון שהדירוג הוא נכון לרגע יציאת המכשיר מהמפעל. עם הזמן, הדבק והציפויים דוחי המים נהיים יעילים פחות, ואם תסתכלו בתעודת האחריות, לרוב תגלו שגם מכשירים שמשווקים כבעלי דירוג IP67/68 וכביכול חסינים מפני טבילה, לא כוללים אחריות מנזקי מים.
מסביב לכל היתרונות והחסרונות, יש כאן גם סמארטפון והנה מפרטו: מסך בגודל 6.7 אינץ׳ וקצב רענון של 120 הרץ, סוללת 5,000 מיליאמפר-שעה, ערכת שבבים סנאפדראגון 8 דור 2, מערך צילום מרובע שעליו נרחיב תיכף, שתי אפשרויות של זיכרון ושטח אחסון (8+128 גיגה ו-16+256 גיגה). יש כאן מערך הטענה מהירה מהסוג שבו היצרניות הסיניות מתמחות כיום: 100 וואט, שמביאה את הטלפון מאפס ל-80 אחוז בפחות מחצי שעה עם מטען תואם (מגיע בערכה).
אין לי שום דבר רע להגיד על ביצועי הטלפון או על המסך שלו. זה מסך מצוין, בהיר וצבעוני מאוד ברזולוציית 1440p, שיודע להגיע מקצב רענון של 120 פעמים לשנייה לפעם אחת בשנייה - שימושי לחיסכון בסוללה כשאתם מפעילים את המצב שבו המסך דולק תמיד. ערכת השבבים, גם יחד עם 8 גיגה זיכרון ובטח שעם 16, מבטיחה שבשנתיים-שלוש הקרובות הטלפון כנראה יוכל להתמודד בלי בעיה עם כל יישום שתורידו.
אם אתם מחפשים טלפון שיבלוט בנוף של מלבנים-עם-מסך, וואן פלוס 11 אומנם לא ישיג את האפקט של טלפונים מתקפלים, אבל יש לו את הדבר הבא הטוב ביותר: רכיב צילום מוזר. הוא עצום, ועגול, ונראה כמו משהו שמתאים לרובוט מעקב מתוחכם או למכשיר ריגול עתידני. אני די אוהב את הלוק, ואת הלוגו של חברת הצילום Hasselblad במרכזו, אבל זה לא מראה שיקסום לכולם.
עוד דבר שיש כאן ואין לאחרים זה את המתג התלת-מצבי הסטנדרטי של וואן פלוס, שיכול לשמש למעבר בין מצבי הטלפון - שקט, רטט, וצליל. לא ברור לי למה אף אחד אחר, חוץ מאפל כמובן, לא כולל מתג פיזי לצורך זה - מדובר ביכולת שימושית, והיא נוחה כשהיא נמצאת על מתג פיזי.

עדשה אולטרה רחבה ומעולה

מערך הצילום של הטלפון כולל שלוש מצלמות: עדשה רחבה עם חיישן 50 מגה-פיקסל כמצלמה ראשית, עדשת זום אופטי x2 עם חיישן 32 מגה-פיקסל, ועדשה אולטרה-רחבה עם חיישן 48 מגה-פיקסל. דבר ייחודי שיש פה, ומשולב לצד רכיב הפלאש, הוא חיישן שמטרתו להבין את צבע האור בסביבת המכשיר. המטרה היא להשתמש בו כדי לנטרל את הצבעוניות של התאורה ולקבוע איזון צבע לבן אמיתי יותר.
2 צפייה בגלריה
וואן פלוס 11
וואן פלוס 11
וואן פלוס 11. רכיב צילום שמזכיר רובוט מעקב מתוחכם
(צילום: יח"צ)
ניסיתי לצלם כמה תמונות כשהחיישן הזה מכוסה, וההבדלים בתמונות היו מאוד לא אחידים. בתאורה חמה לא מאוד בהירה, הוא כן אפשר למצלמה לנטרל את הצהוב מהתמונה. באור שמש, הוא לא עשה יותר מדי. בתאורה חלשה מאוד, גם. והתמונות עצמן? העדשה הרחבה מייצרת תמונות טובות מאוד בכל סוגי התאורה, והעדשה האולטרה-רחבה היא בין הטובות והמדויקות שפגשתי. עדשת הזום פחות אחידה בביצועיה, במיוחד אם הפריט שאותו אתם מצלמים זז. וואן פלוס 11 מסוגל גם לצלם וידאו ב-8K ו-24 פריימים לשניה, 4K עד 60 פריימים, ו-1080P עד 240 פריימים.
איכשהו, הממשק שוואן פלוס מלבישה על הטלפונים שלה תמיד מרגיש בו בזמן נקי למדי ומורכב, עם הרבה יכולות שאפשר להדליק ולכבות. גם השנה זה המצב, עם שלל אפשרויות כמו רטט מתקדם יותר ומצב חדש לשימוש ביד אחת. אבל מתחת לכל זה עדיין מסתתר ממשק שימושי ולא מציק גם אם אתם לא רוצים להתעסק בו יותר מדי.
כמו שכתבתי בתחילת הסקירה, נראה שעם וואן פלוס 11, החברה הסינית חוזרת לדרך שהביאה לה הצלחה ומעריצים ברחבי העולם בעבר. אבל העולם השתנה: מותגים סיניים חדשים כבר לא מנסים להסתיר את ארץ המקור שלהם, ויש יותר תחרות מאי פעם במשחק הפשרות-תמורת-מחיר-נמוך. האם האסטרטגיה שהצליחה פעם יכולה להצליח שוב? על זה אתם תצביעו עם הארנק שלכם.