גוגל מכריזה הבוקר (יום ה') על העדכון המשמעותי ביותר של Bard: הצ'אטבוט של החברה תומך החל מהיום ב-40 שפות חדשות - כולל עברית וערבית - והוא מגיע לראשונה לאירופה ולברזיל. בנוסף, הודיעה גוגל על הרחבת היכולות של בארד עם שורה של פיצ'רים חדשים, כולל ניתוח תמונות ותשובות קוליות.
5 צפייה בגלריה
Bard
Bard
Bard. סוף-סוף זמין בעברית וערבית
(צילום: ssi77 / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

בארד, התשובה של גוגל ל-ChatGPT של OpenAI, הושק במרץ והגיע לישראל באפריל. עד כה הוא היה זמין בשלוש שפות בלבד - אנגלית, קוריאנית ויפנית - וב-180 מדינות, אולם לא באירופה. בחודש שעבר דווח כי השקתו באיחוד האירופי מתעכבת בשל חששות של הנציבות להגנת הפרטיות באירלנד (DPC) בנוגע לפרטיות המשתמשים.
5 צפייה בגלריה
בארד
בארד
בארד. עכשיו הוא גם עונה בעברית
(צילום מסך)
במקביל להשקה באירופה היום, גוגל מוסיפה לבארד תמיכה בעשרות שפות חדשות, בהן עברית, ערבית, סינית, גרמנית, הינדי וספרדית. בגוגל הבהירו כי ימשיכו להרחיב את הפריסה של הצ'אטבוט: "אנחנו ממשיכים במאמצים להביא את Bard למשתמשים בעוד אזורים ולספק תמיכה ביותר שפות".
לצד הרחבת הזמינות של בארד, גוגל גם משפרת את היכולות שלו: פיצ'ר בשם תשובות קוליות יאפשר למשתמשים להאזין לתשובות של Bard. הפיצ'ר הזה שימושי בין היתר למי שרוצים לבדוק כיצד מבטאים מילה לא מוכרת בתשובה של בארד. אפשרות אחרת היא לבקש מ-Bard לכתוב סיפור עבור הילדים ולאחר מכן להורות לו להקריא להם אותו. הפיצ'ר יהיה זמין גם בעברית.
5 צפייה בגלריה
בארד
בארד
תשובות קוליות בבארד
(צילום: גוגל)
פיצ'ר מעניין נוסף משלב בבארד את היכולות של שירות גוגל לנס (Lens) לזיהוי וניתוח תמונות. הפיצ'ר הזה יאפשר להעלות תמונות לבארד ולבקש ממנו להסביר אותן או לכתוב טקסטים בהשראתן. בגוגל מציעים בין היתר להשתמש בפיצ'ר הזה על מנת להעלות תמונה של מתנה שקיבלתם ולבקש מבארד לנסח עבורכם מכתב תודה. הפיצ'ר יהיה זמין בשלב הראשון באנגלית בלבד ויתרחב לשפות נוספות בהמשך.
עוד פיצ'ר שזמין רק באנגלית בינתיים יעזור למשתמשים להתאים את התוצרים של בארד לצרכים שלהם: קיבלתם מהצ'אטבוט תשובה, אבל אתם לא לגמרי מרוצים מהאורך או הסגנון שלה? בלחיצת כפתור תוכלו לבחור בין חמש אפשרויות - פשוט, ארוך, קצר, מקצועי ולא רשמי - ובארד ינסח אותה מחדש. בגוגל מבטיחים כי גם הפיצ'ר הזה יתמוך בשפות נוספות בקרוב.
5 צפייה בגלריה
בארד
בארד
בחרו את הסגנון שמתאים לכם
(צילום: גוגל)
חידוש נוסף יאפשר למשתמשים להצמיד (to pin) שיחות עם בארד בצד העמוד, על מנת לחזור אליהן בהמשך. מעכשיו, כאשר תתחילו שיחה עם Bard, תראו בסרגל הצד אפשרויות לשמור את השיחה, לשנות את שמה הוא לחזור לשיחה קודמת. בנוסף, גוגל מאפשרת כעת לשתף שיחות עם משתמשים אחרים באמצעות אפליקציות חיצוניות (למשל טוויטר, פייסבוק ולינקדאין) וכן לייצא קוד שנכתב בשפת התכנות פייתון לסביבת הפיתוח Replit. ולבסוף, כעת ניתן לשנות את פרק הזמן שבו גוגל שומרת את השיחות שלכם עם בארד מ-18 חודשים לשלושה או 36 חודשים (ניתן גם לשנות את ההגדרות כך שהשיחות שלכם לא יישמרו בכלל).
5 צפייה בגלריה
ChatGPT
ChatGPT
המתחרה הגדול. ChatGPT
(צילום: rafapress / Shutterstock.com)
כאשר בארד הושק במרץ האחרון, גוגל הבהירה כי מדובר ב"ניסוי מוקדם שמאפשר לכם לשתף פעולה עם בינה מלאכותית גנרטיבית". המילה ניסוי (Experiment) מופיעה גם במיקום בולט ליד הלוגו באתר של בארד. בתשובה לשאלת ynet נמסר מגוגל כי החברה ממשיכה להתייחס לצ'אטבוט כאל "ניסוי" - למרות העדכונים הרבים וההרחבה שלו לעשרות מדינות ושפות חדשות. כך או כך, הרחבת הזמינות של בארד צפויה לסייע לגוגל במאבק ב-ChatGPT, הצ'אטבוט של חברת OpenAI שהתחיל את טרנד הבינה המלאכותית הגנרטיבית כאשר הושק בסוף נובמבר 2022. לפי נתוני חברת Similarweb, בחודש שעבר נרשמו כ-1.6 מיליארד ביקורים באתר של ChatGPT, לעומת 140 מיליון כניסות לאתר של בארד.

העתיד של בארד

ומה צפוי לבארד בהמשך? בשיחה עם עיתונאים לקראת ההכרזה על העדכון אמר ג'ק קרווצ'יק, דירקטור ניהול מוצר בגוגל, כי הצ'אטבוט יתממשק בעתיד עם שירותים נוספים של החברה, כולל הסייעת הקולית גוגל אסיסטנט. "חלק מהאסטרטגיה שלנו עם בארד לאורך הזמן היא להרחיב את האינטגרציה שלו עם האקוסיסטם של גוגל", אמר קרווצ'יק, "אתם תראו מוצרים כמו אסיסטנט, מפות, ג'ימייל ודוקס מגיעים לבארד. אנחנו עוד לא מוכנים להכריז על זה, אבל אנחנו יכולים להגיד שזה יקרה תוך כדי שמירה על שלושת עמודי התווך של בארד - שקיפות, בחירה ושליטה".
קרווצ'יק הוסיף כי בארד יוכל להרחיב משמעותית את היכולות של גוגל אסיסטנט: "ההבטחה הראשונית של אסיסטנט הייתה לעזור לך לחקור. אנחנו בהחלט מתרגשים לגבי האפשרויות שהאינטגרציה הזאת טומנת בחובה. יש דברים אחרים שגוגל אסיסטנט יכול לעשות שמודלים של שפה לא בהכרח מתאימים להם - בקשות כמו 'נגן את המוזיקה הזאת' או 'הדלק את האור' שראינו מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם עושים עם גוגל אסיסטנט - אז אנחנו מתרגשים להביא עוד תועלת לאקוסיסטם".