"הקרב של צוק נגד מאסק ישודר בלייב סטרים ב-X. כל הרווחים יועברו לצדקה לטובת יוצאי צבא" - כך נכתב בפוסט שפרסם הבוקר (יום א') היזם הסדרתי אילון מאסק, בפלטפורמת X (לשעבר טוויטר). מאסק מתייחס לקרב היאבקות בינו לבין מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד מטא, רעיון שעלה בעקבות היריבות בין השניים ומדובר כבר מעל לחודש, אבל עד עכשיו לא ברור אם יתקיים. גם הפוסט הנוכחי מעלה סימני שאלה, האם הקרב אכן בדרך לקרות או שמדובר בהטרלה של מאסק, שכן צוקרברג או מטא עוד לא פרסמו תגובה רשמית לדברים.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק נגד מארק צוקרברג
אילון מאסק נגד מארק צוקרברג
אילון מאסק נגד מארק צוקרברג
(איור: אופיר בגון)
מאסק כתב בנושא גם מוקדם יותר היום, כשתיאר איך הוא "מרים משקולות לאורך היום, ומתכונן לקרב", והוסיף כי מאחר שאין לו די זמן להתאמן, הוא מביא איתו את המשקולות לעבודה. כשאחד המשתמשים ב-X שאל אותו מה מטרת הקרב, הוא השיב כי "זו צורה מתורבתת של מלחמה. גברים אוהבים מלחמה". ההצהרות האחרונות של מאסק עומדות בניגוד להתבטאות האחרונה של צוקרברג בנושא, כשאמר בשבוע שעבר בתגובה לשאלה של אחד מעובדי מטא לגבי הקרב כי הוא "לא בטוח" שהוא אכן ייצא לפועל.

עוד בנושא:

למאסק ולצוקרברג היסטוריה ארוכה של סכסוכים שנגעו לנושאים מגוונים כמו הגישות השונות שלהם לגבי בינה מלאכותית ופרטיות. אחרי שמאסק רכש את טוויטר והחלו דיווחים על הרצון של מטא להשיק מתחרה ישירה בעקבות רצף החלטות שנויות במחלוקת של מאסק, הסכסוך הפך לישיר ואישי יותר. ההתגרות הפומבית של מאסק הפכה לבסוף להצעה להיאבק, שאליה צוקרברג נענה בחיוב, אך עד כה לא פורסמו פרטים ממשיים כלשהם, והשאלה האם הקרב אכן יתממש מלווה כל עדכון בנושא.
בהתחשב בעובדה שהניהול של X ממשיך להיות רצוף החלטות שנויות במחלוקת, כולל עצם שינוי השם והמיתוג שנעשה לאחרונה, ושל-Threads, המתחרה שמטא אכן השיקה בסוף, יש קשיים משלה, כמו הניסיון לשמר את המשתמשים הרבים שהחליטו לנסות אותה עם השקתה, אולי מוטב ששני המיליארדרים ישקיעו את האנרגיות והמאמצים שלהם בשיפור הפלטפורמות ובקרב בזירה העסקית.