עוד חברת מזון ומוצרי צריכה הודיעה שהיא מוכרת אונליין ועוקפת את רשתות השיווק: שסטוביץ השיקה אתר אינטרנט מכירתי בשם theonlinestore, כדי לעקוף את רשתות השיווק. במקביל גם חברת שטראוס השיקה אתר מכירה ישירה מחקלאים.
בכך הן מצטרפות לחברות כמו תנובה שמוכרת מארזים באתר ייעודי וליוניליוור, שמוכרת מארזים באמזון.
2 צפייה בגלריה
אתר האונליין של שסטוביץ
אתר האונליין של שסטוביץ
אתר הקניות של שסטוביץ
(צילום מסך)
באתר של שסטוביץ יש מגוון של 100 מוצרים שיסופקו לצרכנים תוך שלושה ימי מסחר. עלות המשלוח: 29 שקל או חינם בקנייה מעל 200 שקל (מינימום הזמנה באתר: 100 שקל). הזמנות שיתקבלו בין 4 ל-7 באפריל ב-16:00 יסופקו עד 16 באפריל. הזמנות שיתקבלו בין 7 ל-15 באפריל יסופקו עד 20 באפריל.
אי אפשר לקנות באתר סל שלם של מוצרי צריכה, אבל כן ניתן לרכוש בו בין היתר, מוצרי מזון כמו פסטה ברילה, טונה ריו ומוצרי מאסטר שף, מוצרי ניקיון של פלמוליב ואג'קס, מוצרי טואטליקה כדאודורנטים של ספיד סטיק, משחות שיניים של קולגייט ומרידול, וכן מוצרי בישום של הוגו בוס וקלווין קליין.
לפי החברה, היא הקימה את האתר "בעקבות העומס שנוצר" בצל משבר הקורונה. בשסטוביץ מסרו כי: "ההחלטה להקים אתר אונליין התקבלה בעקבות הדיווחים הרבים על עומסים כבדים בהזמנת משלוחי אונליין. מטרתנו היא להגביר את זמינות המוצרים בתקופה זו ולדאוג לרצף באספקה".
החברה היא אחת מהחברות שמשרד הכלכלה טען שמוכרת קולגייט וספיד סטיק במחירים גבוהים בישראל, לעומת מחירי מדינות נבחרות בעולם.
המחירים בקנייה אונליין דרך אתרי החברות האלה לא תמיד נמוכים. לעיתים קרובות, הקמעונאים מציעים מחירים נמוכים יותר מהמחירים הנקובים באתרי הספקים. יחד עם זאת, מבדיקה עולה שהמחירים של שסטוביץ דווקא אטרקטיביים.
פסטה ברילה נמכרת באתר של שסטוביץ ב-5.90 שקלים לאריזה של 500 גרם. זה מחיר נמוך, אבל לא נדיר. ברשת Be באפשר למצוא את הפסטה בחמישה שקלים בחלק מהסניפים ובאחרים ב-11.90 שקלים ליחידה, מחיר גבוה במיוחד. בויקטורי ברילה נמכרת ב-5.90 שקלים ליחידה ובשופרסל דיל בשישה שקלים.
פחית טונה ריו מארה 160 גרם בשמן זית, נמכרת באתר ב-15.90 שקל ליחידה. גם ביוחננוף היא נמכרת במחיר זה וכך גם ביינות ביתן. לעומת זאת, בשופרסל דיל היא נמכרת ב-16.80 שקל ובמגה בעיר מחירה גבוה במיוחד: 21.90 שקל.
משחת השיניים קולגייט אופטיק ווייט 75 מל נמכרת ברשתות בטווח מחירים רחב: 34 שקל ברשתות עירוניות ועד 12.50 שקל ברמי לוי. באתר של שסטוביץ המחיר עומד על 15.90 שקל - מחיר טוב ביחס לשאר.
דאודורנט ג'ל ליידי ספיד סטיק 65 גרם נמכר באתר של שסטוביץ ב-.19.90 שקל. באושר עד הוא נמכר ב-17.90 שקל ובשופרסל דיל: 17.50 שקל. בסופר-פארם: מצאנו את המחר הגבוה ביותר: 29.90 שקל. המחיר של שסטוביץ טוב יותר משל סופר-פארם, אבל ברוב השוק הוא נמכר סביב המחיר של שסטוביץ.
סבון ידיים אקווריום עם משאבה פלמוליב 300 מ"ל, נמכר באתר של שסטוביץ ב-8.90 שקלים, בדיוק כמו ברשת Be וברשתות רבות נוספות. כלומר, לא מדובר במחיר נמוך במיוחד. בויקטורי הוא נמכר יותר בזול: 7.90 שקלים וביוחננוף עוד יותר בזול: 7.50 שקלים. בטיב טעם הוא נמכר ביוקר: 12.90 שקל.

חקלאים ימכרו באתר של שטראוס

האתר של חברת שטראוס נקרא: "טעם הטבע מרקט" וחקלאים יוכלו למכור בו ירקות ופירות ולסלוק בעצמם.
האתר הוא יוזמה משותפת עם חברת הטכנולוגיה Avenews שפועלת בתמיכת משרד החקלאות והרשות לחדשנות. גם משרד הכלכלה מעורב במיזם. זו דרכה של שטראוס לקדם את מותג הירקות הטריים שלה "טעם הטבע מרקט", למרות שמוצריו לא יימכרו באתר. עד כה נרשמו 90 חקלאים למיזם שיחל לפעול ביום ראשון הקרוב.
2 צפייה בגלריה
שטראוס
שטראוס
שטראוס
(צילום: shutterstock)
"הפניה לחקלאים נעשתה בעזרת משרד החקלאות ומשרד הכלכלה, ועבור חקלאי שחפץ וממלא טופס הרשמה פשוט נבנית חנות באתר בו מוצגת הסחורה שלו למכירה", כך נמסר מהחברה.
צרכנים שייכנסו לאתר יראו בו חקלאים בסביבתם ויוכלו לקנות מהם. בשוק פועלים אתרים במתכונת דומה כמו נוי השדה ושוקבוק.
הפלטפורמה מאפשרת הזמנה ממספר חקלאים (באותה הזמנה) כאשר כל אחד מהחקלאים מספק אותה במועדי האספקה שלו. המחיר ותנאי הרכישה נקבעים על ידי כל חקלאי באופן עצמאי, והרכישה היא ללא תיווך וללא עמלות.