72 שעות והמשלוח אצלכם, אבל של מוצרים מסוימים בלבד, מתוך רשימה סגורה ובעיקר של ספקים גדולים. עקב ההתנפלות של הישראלים על המשלוחים מהסופר לקוחות רשתות המזון מתלוננים על חוסר מענה בשירות הלקוחות, חוסרים בהזמנות ומועדי שילוח מרוחקים. צפו באולפן ynet.
יוזמה חדשה של משרד הכלכלה והתעשייה ורשתות המזון רמי לוי ושופרסל נועדה לקצר את זמני ההמתנה והקנייה של הלקוחות תוך שיפור השירות.
במסגרת היוזמה, הצרכנים יוכלו להזמין סל מוצרים מוגדר שייקבע ברשתות. הם יוכלו להזמין את הסל הזה כמשלוח, או להגיע לאסוף את הסל מסניפי רשתות המזון (אם כי לא ניתן להזמין שירות פיק-אפ מכל הסניפים של שופרסל למשל).
1 צפייה בגלריה
סניף סופרסל
סניף סופרסל
סניף סופרסל
(צילום: רועי עידן)
שופרסל תציע לצרכנים בחירה מתוך 120 מוצרים שיישלחו במשלוח מהיר, ורמי לוי פירסם רשימה של כ-60 מוצרים למשלוח מהיר, רובם של חברות ענק או של המותג הפרטי של הרשת. עם זאת, גורמים בענף הביעו אתמול חשש כי המהלך יעמיק את הפגיעה ביצרנים הקטנים בישראל.
ברשתות מתחייבים למשלוח תוך 72 שעות. סל המזון של שופרסל יהיה מורכב מ-68 המוצרים הכלולים ב"סל המזון הבסיסי" של משרד הכלכלה, עליהם תוסיף הרשת מוצרים נוספים עד לסך כולל של 120 פריטים, שלפי הרשת תהיה אפשרות בחירה ביניהם. מחיר הסל לא יהיה קבוע עקב כך.
סל המזון של רמי לוי יכלול בין היתר: מצות, ירקות, דגים, שתייה ומוצרי ניקיון; כשרבים מהמוצרים הם של המותג הפרטי שלו ("רמי לוי") ואחרים של חברות גדולות. בין היתר: קוטג' תנובה וחלב תנובה, חומוס אחלה של שטראוס, בראוניז של אסם וקולה קולה זירו של החברה המרכזית למשקאות קלים. חלק מהמוצרים לא בהכרח אהובים על כל צרכן, למשל: סודה ומשקה קל תפוזים.
כאמור, בסל אין די ייצוג לספקים קטנים, למעט אלה שמספקים למותג רמי לוי עליהם יש רווחיות גבוהה לרשת.
לפי משרד הכלכלה, עלות הסל לצרכן היא 767 שקל, אבל מוצרים רבים בו תלויים בשקילה, למשל מוצרי העוף הטרי והבשר הטרי, כך שלא מדובר בסכום קנייה קבוע לצרכן.
בענף המזון חושבים שמדובר במהלך יח"צני, שלא יהיה לו ביקוש ועלול להביא לתיאום מחירים ולהדרת ספקים קטנים.
יו"ר איגוד המזון דודי מנביץ, שוחח לאחרונה עם מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, וביקש ממנו כי ישקול מחדש את החלטת שופרסל לצמצם את מגוון המוצרים בסניפים ב-10% ובאונליין ב-20%, מהלך שפוגע בעיקר ביצרנים ויבואנים קטנים.
לדברי שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, "סל המוצרים הקבוע הוא אמצעי נוסף לענות על הביקוש הגובר להזמנות מוצרים באינטרנט, במטרה לקצר את זמן האספקה. לעניין ההצטיידות במזון, חשוב להבהיר שאין הנחיות ממשלתיות שדורשות זאת ואין לכך הצדקה, שכן רמת המלאים בישראל, העובדה שאין הגבלות על השילוח הימי והאווירי ויכולת יצור המזון מספיקה למספר חודשים קדימה, וכל זאת מעבר למלאי החירום המוחזק דרך קבע בישראל".
פורסם לראשונה: 20:39, 01.04.20