החל מחודש אוקטובר, דיסני מתכוונת לייקר את שירותי הסטרימינג שלה, דיסני+ ו-Hulu, למינויים במסלול ללא פרסומות, ובדומה לפעולה בה נקטה אחת מיריבותיה הגדולות, נטפליקס, לפעול נגד שיתופי סיסמאות. בשלב זה אין שינוי בתמחור השירות בישראל (39.90 שקלים לחודש, או 399 שקלים לשנה), אבל מהחברה נמסר כי "התמחור נבדק בקביעות וייתכן והוא ישתנה בעתיד".
החברה תייקר את המינוי ללא פרסומות של דיסני+ ב-3 דולרים ל-14 דולרים לחודש, עלייה של כ-27%, ואת המינוי ב-Hulu בכמעט 3 דולרים ל-18 דולרים, עלייה של כ-20%, מה שיהפוך אותו לייקר יותר מהמסלול ללא פרסומות של נטפליקס, שמתחיל בכ-15 דולרים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
דיסני+
דיסני+
דיסני+
(צילום: רויטרס)
על ההתייקרות החליט מנכ"ל וולט דיסני, בוב איגר, שרוצה להפוך את שירותי הסטרימינג של ענקית הבידור לרווחיים. דיסני דיווחה לאחרונה על הפסד נקי של 460 מיליון דולר בשנה האחרונה לעומת רווח של 1.4 מיליארד דולר בשנה הקודמת, זאת למרות עלייה של 4% בהכנסות.
ההפסדים הכספיים של דיסני+ אמנם היו קטנים, אבל שירות הסטרימינג איבד מינויים רבים בארצות הברית ובקנדה, זה הרבעון השני ברציפות. גם בזירה הבינלאומית דיסני+ סבלה מעזיבה של מינויים (רבעון שלישי ברציפות), אבל הנפקת השירות בשוק ההודי קצת מזער את הנטישה.
לדיסני+ היו 146.1 מיליון לקוחות מחוץ לארה"ב וקנדה ברבעון השלישי של השנה, ירידה של 7.4% מ-157.8 מיליון לקוחות עליהם דיווחה החברה ברבעון השני. בארה"ב וקנדה עזבו את החברה 300 אלף מינויים, מספר דומה לזה שדווח ברבעון השני.
איגר הודה כי העלאות המחירים נועדו לכוון את הצרכנים לעבר מסלולים זולים יותר עם פרסומות, שמחירי המינוי שלהם לא השתנו. מנכ"ל דיסני טען כי שוק הפרסום בסטרימינג מתחזק, והוסיף כי הצמצום בהפסדי שירות הסטרימינג של דיסני מעודד, אבל נבע מקיצוץ עלויות דרמטי ולא מצמיחה אורגנית במינויים. כזכור, דיסני נמצאת בעיצומו של רה-ארגון מחדש של החברה, שכולל פיטורי כ-7,000 עובדים, שאמורים לחסוך לחברה 5.5 מיליארד דולר.