למרות החרם החרדי על מאפית אנג'ל בחודש מאי, מכירות החברה במחצית הראשונה של 2023 עלו ב-14% והסתכמו ב-251 מיליון שקל. כך עולה מהדוח הכספי שפרסמה אנג'ל אמש (רביעי), ועליו חתום היו"ר, עומר בר לב, שבעקבות השתתפותו בהפגנת מחאה בבני ברק ליד ביתו של הרב גרשון אדלשטיין ז"ל, הכריזו החרדים על החרם כנגד אנג'ל.
החברה הזכירה בדוח את החרם וכתבה כי "הייתה לו השפעה קצרת טווח על ההכנסות, בעיקר באיזורים החרדים בבני ברק, ביתר עילית ומודיעין עילית". בנוסף, נכתב כי "בחודש מאי חלה ירידה כמותית במכירות". יחד עם זאת, קשה להבחין בכך בדוח החצי שנתי מאחר שהחברה הודיעה, כאמור על גדילה במכירות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
מאפיית אנג'ל בלוד
מאפיית אנג'ל בלוד
משאית של מאפיית אנג'ל
(צילום: חן לובטון)
לגידול יש מספר גורמים, בין השאר עליית מחירים של הלחם המפוקח ב-5%, ועלייה של 46% במכירות בארצות הברית, פעילות שמהווה 10% מהכנסות אנג'ל.
יחד עם זאת, בשורה התחתונה החברה, שנמצאת בהפסדים כבר תקופה, הפסידה במחצית הראשונה של שנת 2023 כ-4 מיליון שקל. מדובר בשיפור לעומת הפסדים של 10 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, בנטרול הכנסות בסך 325 מיליון שקל בעקבות מכירת 19 דונם נדל"ן בתלפיות, עליהם פועלת המאפיה.
25% ממכירות אנג'ל הם של לחם מפוקח, שלמרות שמחירו עלה, עדיין מדובר במוצר שהמאפיה אינה מרוויחה עליו, בין השאר בגלל פיגור של הממשלה בעדכון מחירי הלחם המפוקח. בשנה שעברה החליטה ועדת המחירים הבין משרדית להוציא את הלחם מפיקוח, אך שרת הכלכלה דאז, אורנה ברביבאי, התנגדה והמאפיות הגישו בג"ץ נגד הממשלה.
למרות החרם שנגמר במכתבי התנצלות של ירון אנג'ל, בעל השליטה, ושל בר-לב, המניה עלתה בשלושת החודשים האחרונים ב-15.7%, ומתחילת החודש ב-16.8%. מה מצאו המשקיעים במאפיה המפסידה? התשובה לא טמונה במאפים שגורמים לה הפסד תפעולי, אלא בקופת החברה: לאנג'ל קופת מזומנים בשווי 150 מיליון שקל, שמקורם במכירת קרקע המפעל עליה יבנו שכונת מגורים, מסחר ומרכזי תעסוקה. אנג'ל רשמה בגינה רווח נקי בסך 227 מיליון שקל בעקבותיו חילקה דיבידנד בסך 90 מיליון שקל לבעלי מניותיה.