המניה של מאפית אנג'ל עלתה היום (ראשון) בשיעור מזערי של 0.8%, זאת למרות חרם החרדים על המאפייה, לאחר שהיו"ר החדש שלה והשר לביטחון פנים לשעבר, עמר בר-לב, השתתף בהפגנה בבני ברק לשוויון בנטל מול ביתו של מנהיג הזרם הליטאי ביהדות התורה, הרב גרשון אדלשטיין.
אנג'ל מייצרת גם את המותג הפרטי בלחמים של רשת רמי לוי, שמפעילה מספר סניפים ביישובים חרדים. באותם סניפים סופק בסופ"ש לחם ממאפיית ברמן - שמרוויחה מההפקר בשלב זה - אך ברמי לוי ממשיכים כרגיל את ההתקשרות עם אנג'ל לגבי המותג הפרטי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
לחמים ממאפיית אנג'ל במכולת ביד אליהו
לחמים ממאפיית אנג'ל במכולת ביד אליהו
לחמים ממאפיית אנג'ל
בינתיים מוסדות חרדים נוספים הצטרפו לחרם כדוגמת ישיבת אור הרשבי שביטלה הזמנה גדולה לקראת הילולת מירון שתיערך השבוע, והתפרסמו תכתובות בין ראשי מוסדות חרדים בנוגע לספקים חליפים עם כשרות מתאימה. יש לציין כי לאנג'ל יש כשרות בדץ מחמירה שנדרשת על ידי החרדים ולא מצויה בכל המאפיות.
לפי דוחות אנג'ל מכירת המפוקחים מהווה 26% (כ-110 מיליון שקל) מכלל המכירות השנתיות של החברה שמסתכמות ב-470 מיליון שקל, מתוכם המגזר החרדי מוערך בכ-13%. המגזר החרדי רוכש בעיקר לחמים מפוקחים עליהם לא מרוויחה המאפיה ולא את לחמי הפרימיום, שלפי הערכות בענף למעשה "מסבסדים" את המפוקחים.
בשנים האחרונות אנג'ל רשמה הפסדים, כאשר בשנת 2022 נרשם רווח חריג של 230 מיליון שקל , אך הוא נבע ממכירת מגרש המאפיה בירושלים, במחיר שיא של 400 מיליון שקל ואילולא המכירה היא הייתה מסיימת בהפסד נוסף.
היות ומדובר רק ביום השני של החרם, ומנגד הציבור החילוני "התגייס" לרכוש אנג'ל, קשה לאמוד בנתיים את גובה הנזק במיוחד לאור העובדה שהמאפיות טוענות כאמור שהן מפסידות על המפוקחים משום שהמדינה מסרבת לעדכן את מחירן ואף הגישו תביעה לבג"ץ בנושא בדרישה לעליית מחיר בגובה 5.5%.
בינתיים לא נשמעה תגובה ממאפית אנג'ל, שיש לציין כי היא לא רק בבעלות ירון אנג'ל שמחזיק ב-22% מהמניות, ושותפה עמו גם חברת טחנות שטיבל, יצרנית הקמח, שמחזיקה 24%, סמנכ"ל החברה יגאל חיאט מחזיק 12% והיתרה הציבור.
בניגוד לציפייה כי ברמן, שהיא ואנג'ל מהוות את שתי המאפיות התעשייתיות הגדולות בישראל, תהיה המרוויחה הגדולה מהחרם, ותזדרז לספק את המחסור שנוצר כתוצאה מההחרמה של מאפיית אנג'ל, בינתיים היא לא מתכוונת להגדיל את כמות הלחמים בפיקוח שהיא מייצרת. זאת על אחת כמה וכמה לאור הסירוב של שר הכלכלה ניר ברקת לעדכן את המחירים המפוקחים.
בכיר במאפיה אמר: "המאפים בפיקוח נמכרים בהפסד ולא השתגענו להגדיל הפסדים. אם ייווצר חוסר בלחמים וחלות אצל החרדים הם יכולים לרכוש חלות במאפיית ויזניץ, רק ששם לחם עולה כמו עוגה, כ-15 שקל".