בד בת' אנד ביונד, ענקית מוצרי הבית האמריקנית, הגישה היום (א') בקשה לפשיטת רגל. החברה מסרה כי תפתח השבוע במבצעים ב-360 הסניפים שלה וב-120 הסניפים של רשת הבת שלה, ביי ביי בייבי, במטרה למכור את המלאי שנותר. בהודעה שעלתה לאתר הרשת נכתב: "קיבלנו החלטה קשה להתחיל ולסגור את הפעילות שלנו. אנו מודים לכל הלקוחות הנאמנים שלנו".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
החברה, אשר הוקמה לפני 52 שנה, הייתה אחת החנויות הפופולריות למוצרי בית בארה"ב וניצלה את המשבר הכלכלי הגדול של 2008 כדי לרכוש חברות קטנות יותר שנקלעו לקשיים. אולם, בשנים האחרונות ובמיוחד מאז פרוץ משבר הקורונה, איבדה הרשת מכוחה בצל ניהול כושל וחוסר התאמה מספקת לעידן המודרני של קניות ברשת.
1 צפייה בגלריה
בד בת' אנד ביונד
בד בת' אנד ביונד
בד בת' אנד ביונד
(צילום: shutterstock)
לאחרונה עלתה הרשת שוב לכותרות לאחר שסמנכ"ל הכספים שלה, גוסטבו ארנל (52), נפל מהקומה ה-18 של גורד השחקים Jenga בטרייבקה, במה שלאחר מכן נקבע כהתאבדות.
התאבדותו של ארנל הגיעה על רק תביעה שהוגשה ב-23 באוגוסט נגדו ונגד המשקיע העיקרי בחברה, ריאן כהן, על ידי קבוצה של בעלי מניות בטענה כי ביצעו הונאה שנקראת Pump and Dump - ניפוח מלאכותי של מחיר מניה באמצעות הצהרות חיוביות כוזבות ומטעות. אחרי התביעה מהחברה נמסר כי היא "בשלבים מוקדמים של הערכתה, אך לפי הידע הנוכחי היא אינה מוצדקת".
מה שידוע בוודאות הוא שארנל מכר 55,013 מניות של החברה בהן החזיק בכמה עסקאות ב-16 וב-17 באוגוסט אשתקד, שהסתכמו בכ-1.4 מיליון דולר. מאז אותה מכירה באמצע אוגוסט, כשמחיר המניה עמד על 23.08 דולר, היא נפלה בצורה דרמטית, כאשר נכון לשבוע שעבר נסחרה לפי שווי של 0.29 דולרים בלבד.
כאמור, שבוע לאחר אותן מכירות, ארנל וכהן נתבעו בגין האשמות על ניפוח מלאכותי של מחיר המניות. התביעה הוגשה על ידי קבוצת בעלי מניות שטענו כי הפסידו כ-1.2 מיליון דולר בעקבות ההונאה לכאורה.
ארנל הצטרף לחברה רק לפני כשלוש שנים. קודם לכן עבד כמנהל הכספים של מותג הקוסמטיקה Avon בלונדון, ובנוסף היו לו 20 שנות ניסיון בפרוקטר אנד גמבל.
עוד לפני התאבדותו של ארנל, חברת מוצרי הבית הוותיקה התפרסמה גם בשנת 2021, כאשר הייתה אחת מהמניות ש"צבא רדיט" - כינוי לקבוצת משקיעים שהתאגדו תחת הרשת החברתית וקנו יחדיו מספר מניות מדשדשות - דחפו והקפיצו אותה בשיעורים אדירים (80% בשבוע), בדומה לכפי שנעשה עם מניית גיימסטופ, AMC ואחרות.