אמזון, ענקית הטכנולוגיה והקניות אונליין, מציעה לחלק מלקוחותיה 10 דולר בשביל שיאספו את הקניות שלהם בעצם, במקום האופציה המקובלת במדינות רבות ברחבי העולם של משלוח עד הבית. הרקע למהלך, הוא ככל הנראה הניסיון של אמזון, כמו גם של חברות נוספות בתחום, להפחית את עלויות השילוח שלהן, בצל הירידה בביקושים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בימים האחרונים שלחה החברה מיילים למספר לא ידוע של לקוחות "אמזון פריים", מועדון הלקוחות בתשלום של הרשת שנהנים ממשלוחים חינם בתוך זמן קצר, ובו הציעה ללקוחות שרכשו ב-25 דולר או יותר החזר כספי כדי שיאספו את המשלוח שלהם בעצמם בנקודות מסירה.
1 צפייה בגלריה
חבילות אמזון
חבילות אמזון
חבילות אמזון
(צילום: Shutterstock)
לטענת דין מקיובה, יועץ משלוחים המתגורר בניו יורק שקיבל בעצמו את המייל מהחברה, הגדלת השימוש בנקודות מסירה עשויה לעזור לאמזון לוותר על משלוחים שהעלות שלהם גבוהה. "זו הזדמנות אדירה עבור אמזון להפחית בעלויות השילוח", טען והוסיף כי המהלך עשוי גם למתן את שיעור ההחזרות של לקוחות.
במקביל, החברה החלה לגבות מחלק מהלקוחות שלה עמלה של דולר על החזרות של פריטים באמצעות שירותי משלוח של UPS, במקרים בהם יש נקודות איסוף קרובה לביתם.
גם חברות משלוחים כמו UPS ופדקס פעלו בתקופה האחרונה על מנת לעודד את הלקוחות להשתמש יותר בנקודות מסירה, במיוחד כאשר מדובר באזורים חקלאיים ומבודדים, בהם עלות המשלוח עלולה להיות לא כדאית.
במשך שנים פעלה אמזון כדי לספק שירות משלוחים מהיר במיוחד, אשר בארה"ב ובמדינות נוספות ברחבי העולם מאפשר לעיתים קרובות לקבל את המשלוח תוך שעות ספורות וללא עמלה נוספת (למשתמשי "אמזון פריים"). כעת, בצל תקופה מאקרו-כלכלית מאתגרת ולאחר מספר שנים של גדילה עצומה של החברה, נראה כי היא מנסה להפחית את עלויות השילוח שהיא משלמת.
בתוך כך, בסוף השנה שעברה העלתה אמזון את העלות השנתית של "אמזון פריים", הכולל כאמור שירות משלוחים מהיר ללא תוספת תשלום, מ-119 דולר ל-139 דולר. כמו כן, החברה אף העלתה את סכום המינימום שנדרש מהלקוחות עבור משלוח חינם מהסופרמרקט, במהלך שנועד לעודד את הלקוחות לאחד את ההזמנות שלהם ליום אחד בשבוע, והעלתה את דמי המשלוח המהיר ברכישות מתחת ל-25 דולר.